عمومی

در اینجا حقیقت بی رحمانه ای درباره ایلان ماسک و توییتر وجود دارد هیچ کس نمی خواهد اعتراف کند

در اینجا حقیقت بی رحمانه ای درباره ایلان ماسک و توییتر وجود دارد
هیچ کس نمی خواهد اعتراف کند

من و ایلان ماسک به یک سن نزدیک هستیم. من هرگز او را ندیده ام، اما مدت ها قبل از اینکه او فوق العاده مشهور شود، همیشه من را به یاد برخی از دوستانم در حال رشد انداخت.

اجازه دهید بگوییم که او تنها نوجوان ۱۲ ساله ای نبود که از مدرسه مقدماتی متنفر بود و بازی های ویدیویی را در Vic- برنامه ریزی می کرد. ۲۰ یا Commodore 64 در دهه ۱۹۸۰٫

مسیرهای ما زود از هم جدا شد. از نقطه نظر هزینه-فایده یا مالی، او انتخاب های بهتری انجام داد. وقتی ماسک اولین میلیون‌ها را به دست آورد و به PayPal و Tesla و SpaceX رفت، به مدرسه حقوق رفتم و چند سالی را صرف وکالت کردم.

اما، از آن تجربه چیزی یاد گرفتم که مشخص کرد چرا معامله ماسک با توییتر از همان ابتدا محکوم به شکست بود.

اجازه دهید با دو داستان بسیار کوتاه تصویر را توضیح دهم:

داستان اول در مورد اتفاقی است که برای من رخ داد، زمانی که مجبور شدم یک شب در حین کار بر روی یک پرونده حقوقی به یک منطقه بسیار دورافتاده سفر کنم و متوجه شدم که در آنجا گیر افتاده ام و راهی برای خانه ندارم. راه حل من این بود که به Craigslist بروم، ارزان ترین ماشین دست دوم را در منطقه پیدا کنم و بلافاصله آن را با چند صد دلار به صورت نقدی بخرم.

  • جزئیات کلیدی: پر کردن و امضای ۱۵ صفحه از اسناد فروش و ثبت نام یک ساعت طول کشید، سپس فقط ۲۰ دقیقه رانندگی به خانه طول کشید.

داستان دوم درباره اتفاقی است که در اوایل سال جاری رخ داد، زمانی که ماسک با تاخیر فاش کرد که ۹ درصد از آن را به دست آورده است. سهام توییتر، که منجر به توافق برای او برای گرفتن کرسی در هیئت مدیره توییتر شد.

  • جزئیات کلیدی: این نوع “قراردادهای توقف” اغلب ده ها یا حتی صدها صفحه را اجرا می کنند. اما  همانطور که در ماه آوریل گزارش دادم، قراردادی که ماسک و توییتر امضا کردند تنها دارای سه پاراگراف بود. فقط ۲۴۱ کلمه.

برای مقایسه، این مقاله حدود ۸۰۰ کلمه است. اگر قرارداد خرید یک خودروی ۴۰۰ دلاری بسیار طولانی‌تر از قرارداد عضویت در هیئت مدیره در یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باشد، به شما می‌گوید.

<. div class="standardText" readability="33">

ببینید، این حقیقت بی‌رحمانه‌ای است که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را بپذیرد. این دارای دو بخش است:

  1. تخفیفات عالی زمانی شروع می‌شوند که افراد مبتکر در مورد آنچه ممکن است اتفاق بیفتد هیجان زده می‌شوند.
  2. کار عالی انجام شد بعد از اینکه افراد جزئیات گرا متوجه شدند که چه چیزی ممکن است اشتباه باشد.

قسمت ۱ فوق العاده است. خوش می گذرد. اما قسمت ۲ نیز ضروری است: تمام تفکر و مذاکره، و اهمال کاری (گاهی) برای نوشتن همه آن‌ها به صورت کتبی–صفحه‌ای روی صفحه توافق‌ها.

این منجر به شوخی مردم در مورد نحوه انجام آن می شود، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که همه وکلا را بکشیم. اما اگر می‌خواهید کارها را در این دنیا انجام دهید، به هر دو نوع آدم نیاز دارید: مبتکرانی که ایده‌ها را ارائه کنند، و افراد جزئیات‌گرا که مراقب جزئیات باشند.

<. div class="standardText" readability="32.883116883117">

معامله ای که ماسک برای خرید توییتر امضا کرد، مانند قراردادی که او را در هیئت مدیره توییتر در ازای عدم خرید توئیتر قرار می داد، کوتاه نیست. ۴۳۰۰۰ کلمه اجرا می شود و   در اینجا، اگر علاقه دارید.

اما، اکنون که از هم پاشیده و به دعوی قضایی تبدیل شده است، طبق برخی از سرگرم‌کننده‌ترین و جالب‌ترین تفسیرهایی که دیده‌ام، درس بزرگی این است که به نظر می‌رسد «آن را به هر قیمتی انجام بده» بر «آن را با دقت و به درستی انجام بده» ترجیح داده است.

<. div class="standardText" readability="33">

به عبارت دیگر، قسمت ۱ بر قسمت ۲ برتری زیادی داشت.

ماسک در معامله توییتر توسط Skadden، Arps نماینده بود. این یک شرکت پیشرفته است که از مدت‌ها قبل از اینکه ماسک و من هر دو در Vic-20 درگیر می‌شدیم و از مدرسه آمادگی متنفر بودیم، در ادغام‌ها و تملک‌ها پیشرو بوده است.

و با این حال، همانطور که جو پاتریس برای سایت قانونی نوشت، فراتر از قانون :

Skadden قرار است چه کاری انجام دهد؟ تا زمانی که همه چیز قانونی است و این شرکت اطلاعات کاملی در مورد آنچه در جریان است به ماسک ارائه می دهد، Skadden باید با آن کار کند.

من باور نمی کنم که اسکادن می خواست از هر گونه حفاظت ممکن چشم پوشی کند تا یک فاجعه مطلق برای ماسک ایجاد کند، اما بر اساس روایت شکایت، به نظر می رسد که او مدام به آنها گفته است که ادامه دهند.

من نمی دانم چه اتفاقی قرار است با این پرونده بیفتد. شکایت توییتر برای خواندن جالب بود، اما بعد از آن   پاسخ ماسک (همچنین .pdf)، که جمعه ثبت شد. فکر می‌کنم می‌توانم مثل بقیه حدس بزنم که نوعی آبادی وجود خواهد داشت، اما این مانند پیش‌بینی این است که احتمالاً در ۳۰ روز آینده باران خواهد بارید.

اما این را می‌دانم: در این مرحله، به نظر می‌رسد اکثر مردم فکر می‌کنند که ماسک یک نابغه نسلی است یا یک شارلاتان خوش شانس. حد وسط زیادی وجود ندارد.

اما همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم، الون ماسک برنامه‌های بسیار بزرگی دارد(که نیاز به به‌روزرسانی دارد، زیرا قبل از قرارداد توییتر است، اما هنوز خیلی خوب است) برای اینکه از ماسک یاد بگیریم، نباید به هر طریقی نسبت به ماسک احساسی داشته باشیم.

این یکی از آن لحظات است. گاهی اوقات معامله در جزئیات است. و گاهی اوقات، وحشیانه ترین حقایق در زندگی آنهایی هستند که مهم ترین آنها هستند.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی