خبر

شرایط سخت درآمدی صنایع گلستان علت بی علاقگی کارگران به کسب مهارت

شرایط سخت درآمدی صنایع گلستان علت بی علاقگی کارگران به کسب
مهارت

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تاکید بر ضرورت آموزش نیروی کار، اظهار کرد: آموزش در هرمجموعه ای برای نیروی کار منجر به توسعه و افزایش بهره وری و تولید می شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور یکی از ظرفیت های آموزش را فنی و حرفه ای دانست و افزود: فرایند آموزش و یادگیری مهارت های فنی نسبت به گذشته کُند شده که برای توسعه آن باید از بسته های تشویقی نظیر بیمه تامین اجتماعی برای افزایش انگیزه نیروی کار استفاده شود.

این فعال اقتصادی استفاده از تکنولوژی مدرن را در توسعه صنعت موثر خواند و گفت: در بخش صنعت کمتر تولیدکننده ای تمایل به روز رسانی صنایع دارند که یک از دلیل عمده آن را می توان تحریم دانست.

وی توسعه نیافتگی صنایع استان را یکی دیگر از عوامل کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در گلستان دانست و گفت: در شرایط فعلی فقدان پیش بینی از وضعیت اقتصادی و عدم ثبات در بازار باعث شده تا صنایع انگیزه ای برای توسعه نداشته باشند که این اشتغال را تحت الشعاع قرار داده است.

مرتضوی در خاتمه یادآور شد: زمانی می توان از نیروی کار انتظار تخصص و مهارت داشت که شرایط تولید توسعه یابد رونق در این حوزه استمرار داشته باشد در غیر این صورت همچنان در یافتن نیروی متخصص در استان با مشکل مواجه خواهیم بود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی