عمومی

قاتل شماره ۱ رشد، بدهی رهبری است

قاتل شماره ۱ رشد، بدهی رهبری است

ساخت یک استارتاپ سخت است، اما بزرگ کردن یک استارتاپ حتی سخت تر است. ۹۰٪ از همه استارت آپ ها شکست می خورند و فقط ۰٫۶٪ از همه استارت آپ ها از آستانه درآمد ۱۰ میلیون دلاری عبور کنید. با توجه به مشکل فعلی فناوری، می‌توان انتظار داشت که این عدد حتی بیشتر کاهش یابد.

به نظر می رسد که بنیانگذاران این نه را باور دارند. ۱ دلیل شکست راه‌اندازی کمبود نقدینگی بود. در تجربه من به عنوان یک سرمایه گذار سرمایه رشد، تمام شدن پول نقد دلیلی برای شکست نیست، بلکه یک نتیجه شکست است. این نتیجه شکست بنیان‌گذاران در توسعه مهارت‌های رهبری قوی، انتقال از بنیان‌گذار به رهبر، و ایجاد یک تیم رهبری قوی است. اگر می خواهید کسب و کار خود را از کشش اولیه به سمت رشد بالا و پایدار هدایت کنید، باید همین الان شروع به توسعه مهارت های رهبری خود کنید. هر چه بیشتر صبر کنید، بدهی رهبری بیشتری متحمل خواهید شد و احتمال اینکه استارتاپ شما از دره رشد مرگ عبور نکند، بیشتر می شود.

رهبری. بدهی معمولاً در مرحله اولیه یک استارتاپ ایجاد می شود

در مرحله اولیه یک استارتاپ، بنیانگذاران معمولا تمام تلاش خود را روی اجرا متمرکز کنند. آنها یک تیم کوچک می سازند. آنها محصول را می سازند. آنها در بازاریابی و فروش سرمایه گذاری می کنند و اولین درآمد را ایجاد می کنند. آنها تمام تصمیمات اصلی را خودشان می گیرند. اما آنها از مرحله اولیه برای توسعه مهارت های رهبری خود استفاده نمی کنند. آنها متحمل “بدهی رهبری” می شوند.

در مرحله رشد، بدهی رهبری دیگر قابل بازپرداخت نیست

وضعیت در مرحله رشد کاملاً متفاوت است. به طور ناگهانی، شرکت از ۲۰ به بیش از ۱۰۰ کارمند افزایش یافته است که ممکن است در ادارات، کشورها و حتی قاره ها پراکنده شوند. در مرحله رشد، بنیانگذاران دیگر نمی توانند صرفاً روی اجرا تمرکز کنند. آنها نمی توانند همه تصمیمات را خودشان بگیرند، اما باید ۹۰٪ از همه تصمیمات را به یک تیم رهبری قوی واگذار کنند. آنها به طور ناگهانی مسئول افرادی هستند که تجارت را هدایت می کنند. متأسفانه، تبدیل شدن به یک رهبر قوی که بتواند یک تیم رهبری قوی را جذب، حفظ و رهبری کند، یک شبه آموخته نمی شود. نیاز به زمان و تلاش مداوم دارد. هنگامی که بنیانگذاران متوجه می شوند که باید از بنیانگذار به رهبر تبدیل شوند، اغلب دیر شده است. آنها نمی توانند بدهی رهبری را بازپرداخت کنند. بدهی رهبری منجر به تصمیمات بدی می شود که به نوبه خود منجر به شکست کسب و کار می شود.

از ایجاد بدهی رهبری می توان جلوگیری کرد

شما می توانید از تحمیل بدهی های بیش از حد رهبری جلوگیری کنید.

۱٫ مالکیت بدهی رهبری خود را در دست بگیرید. اگر شرکتی شکست بخورد، کسی جز رهبر مقصر نیست. اگر می خواهید موفق شوید، مالکیت بدهی رهبری خود را به دست بگیرید. روی مهارت های رهبری خود کار کنید و یک تیم رهبری قوی ایجاد کنید.

۲٫ روی مهارت‌های رهبری خود کار کنید. کار بر روی مهارت‌های رهبری خود را به تعویق نیندازید. مطمئناً همیشه چیزهای دیگری وجود دارد که می توانید روی آنها تمرکز کنید. اما در نهایت، موفقیت شما و موفقیت کسب و کارتان به انتقال شما از بنیانگذار به رهبر بستگی دارد. معطل نکنید! عمل کن خواندن کتاب ها! کتاب های صوتی گوش کنید! در دوره ها شرکت کنید! مربی استخدام کن! بازخورد بخواهید، گوش دهید و بهبود ببخشید! هر روز.

۳٫ یک تیم رهبری قوی ایجاد کنید. اگر یک تیم رهبری ناکارآمد دارید، یک سازمان ناکارآمد دارید. از این رو، از همان ابتدا شروع به ایجاد یک تیم رهبری قوی کنید. یک تیم رهبری قوی می تواند تصمیمات حیاتی بگیرد و به شما کمک می کند تا تصمیمات خوبی بگیرید. اطمینان حاصل کنید که تیم رهبری شما فقط یک تیم از کارشناسان عملکردی نیست. آنها باید خودشان رهبر باشند. آنها را توانمند کنید و به رشد آنها کمک کنید.

۴٫ مراقب علائم بدهی رهبری باشید. نمی‌توانید به‌طور کامل از تحمیل بدهی رهبری اجتناب کنید. اما می توانید آن را به حداقل برسانید و اگر زودتر متوجه آن شدید، آن را بازپرداخت کنید. برخی از علائم بدهی رهبری عبارتند از:

  • درگیری‌های تیمی و سرزنش اعضای تیم از یکدیگر. بحث‌های سازنده تیمی که طی آن اعضای تیم دیدگاه‌های مختلفی را به اشتراک می‌گذارند و بازخورد انتقادی (از جمله بازخورد همتا و همتا) برای موفقیت شما ضروری است. مطمئن شوید که یک فرهنگ اعتماد ایجاد کرده اید که اعضای تیم در آن هستند. ‘در این موضوع سخت اما با مردم نرم است’.
  • شما باید تصمیمات زیادی را تأیید کنید. شما می خواهید قدرت تصمیم گیری را برای مهم ترین تصمیمات حفظ کنید. بقیه را محول کنید و به اعضای تیم خود قدرت دهید تا خودشان تصمیم بگیرند. در غیر این صورت تبدیل به یک گلوگاه می شوید.
  • تعویض کارکنان زیاد. استعدادهای قوی می خواهند برای رهبران قوی کار کنند. اگر نتوانید استعدادهای مناسب را جذب و حفظ کنید، این ممکن است نشانه ای از اشتباه در تیم رهبری شما باشد (که مطمئناً شامل شما می شود).
  • تیم ها در سیلو کار می کنند. تیم مجموعه ای از افراد است که به صورت تیمی کار می کنند. تنها زمانی می توانید به اهداف خود برسید که تیم های شما کار گروهی را بپذیرند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اقدام کنید

توسعه مهارت های رهبری می تواند اقدام تعیین کننده شما باشد اکنون یکی از معدود استارت آپ هایی را ایجاد کنید که با موفقیت از دره رشد مرگ عبور می کند. صبر نکن! عمل کنید!

در کتاب راهنمای رهبری جدید من پیشرو موثر، بینش ها و چارچوب های عملی را خواهید یافت می تواند دنبال کند تا به یک رهبر مؤثر تبدیل شود که به راحتی رهبری می کند.

اگر به دنبال مسیری هوشمندانه از طریق دره رشد مرگ هستید، ممکن است از خواندن کتاب راهنمای رشد بالای من برای بنیانگذاران لذت ببرید. FastScaling.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی