عمومی

جف بزوس در توییتر به ایلان ماسک شلیک کرد. انجام داد خوب نرو

جف بزوس در توییتر به ایلان ماسک شلیک کرد. انجام داد
خوب نرو

جف بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل سابق آمازون، و الون ماسک، مدیرعامل تسلا و به زودی- مالک توییتر باشید، من را به عنوان بهترین جوانه ها در نظر نگیرید. این دو مرد در چند سال گذشته برای کسب عنوان ثروتمندترین مرد جهان، عنوانی که ماسک دارد، رقابت کرده اند. آنها همچنین به نوعی در فضا به رقابت می پردازند، با Blue Origin بزوس که با SpaceX ماسک رقابت می کند.

می گویم به نوعی، زیرا مانند پیشتازی ماسک در دارایی خالص (حدود ۹۰ میلیارد دلار در حال نوشتن این مطلب)، اسپیس ایکس در حال تغییر است. صنعت فضایی با موشک‌های قابل استفاده مجدد آن، در حالی که Blue Origin بیشتر به عنوان یک پروژه بیهوده دیده می‌شود. این باعث نشده است که این دو با هم دست به معامله بزنند.

به عنوان مثال، سال گذشته دو شرکت بر سر یک قرارداد ۳ میلیارد دلاری ناسا جنگیدند، در حالی که ماسک به کارا سویشر، ستون نویس نیویورک تایمزگفت که “شما نمی توانید راه خود را به ماه شکایت کنید.”

عکس گرفتن در بین رقبا بسیار رایج است. مسئله این است که همیشه آن طور که شما انتظار دارید پیش نمی رود. گاهی اوقات به هیچ وجه خوب پیش نمی رود، که می تواند به یک درس بسیار دردناک منجر شود.

روز دوشنبه، پس از اینکه اعلام شد توییتر پیشنهاد ماسک برای خصوصی کردن شرکت را پذیرفته است، بزوس یک خبرنگار برای نیویورک تایمها، این سوال را مطرح کردند که آیا خرید توئیتر توسط ماسک به این معنی است که چین نفوذ بیشتری بر آنچه که او “میدان شهر” می نامد به دست خواهد آورد.

تلقین این بود که ماسک، حداقل تا حدی، به دلیل کسب و کار تسلا در آنجا، متعلق به چین است. که، انصافاً، نکته کاملاً غیر منطقی نیست. چین برای تسلا بسیار مهم است، زیرا این شرکت یکی از کارخانه های گیگا خود را در شانگهای می سازد. همچنین منبع بسیاری از اجزای مهم تسلا برای ساخت وسایل نقلیه خود است.

مشکل این است که واقعاً این موضوعی نیست که مردم به شنیدن آن از بزوس اهمیت دهند. تقریباً بلافاصله، این توییت با پاسخ هایی مواجه شد که به نفوذ چین بر آمازون اشاره می کرد.

من بسیاری از موارد دیگر را مرور کردم. بیش از ۹۰۰۰ پاسخ به توییت بزوس. اکثریت قریب به اتفاق مشابه آن مورد بودند – اشاره می کنند که رکورد خود آمازون در چین دقیقاً به بزوس امتیاز بالایی نمی دهد.

سپس شرکت با الزامی مطابقت دارد که غیرفعال کردن نظرات مشتریان در چین پس از یک کتاب منتشر شده توسط رئیس جمهور شی جین پینگ بررسی ضعیفی دریافت کرد. به گزارش رویترز، این اقدام “بخشی از تلاش عمیق تر و یک دهه ای این شرکت برای جلب نظر پکن برای محافظت و توسعه تجارت خود در یکی از بزرگترین بازارهای جهان بود.”

آمازون مطمئناً در تلاش برای جلب نظر در کشوری که یکی از بزرگترین بازارها برای تقریباً هر شرکت فناوری است، تنها نیست. به عنوان مثال، ظاهراً اپل به الزام چین تسلیم شده است که کاربر داده های iCloud در سرورهایی ذخیره می شوند که توسط شرکت هایی که به طور موثر توسط دولت کنترل می شوند، مدیریت می شوند.

شاید بزوس احساس کرده است که موضوع را گم کرده است یک ساعت و نیم بعد به توییت خودش پاسخ داد. بزوس افزود: “پاسخ خود من به این سوال احتمالا اینطور نیست.” “نتیجه محتمل‌تر در این زمینه پیچیدگی در چین برای تسلا است، به جای سانسور در توییتر.”

بزوس به نکته‌ای اشاره می‌کند. . مطمئناً این احتمال وجود دارد که اگر توییتر کاری برای ناراحت کردن دولت چین انجام دهد، یا – در سناریوی محتمل تر – از انجام کاری برای راضی کردن چین خودداری کند، این کشور می تواند علیه تسلا تلافی کند. فقط بزوس، که سال گذشته از سمت مدیرعاملی آمازون کنار رفت، ممکن است بهترین فرد برای بیان این نکته نباشد.

معلوم شد که در اینجا برای هر کارآفرینی درس ارزشمندی وجود دارد. ارسال یک توییت آسان است – شاید خیلی آسان – به خصوص زمانی که جریان غالب افکار عمومی در جهتی به نفع شما حرکت می کند. وسوسه انگیز است که رقیب خود را در حال جلب توجه منفی ببینید و به آن به عنوان فرصتی برای پرش نگاه کنید. 

به جز، افرادی که ممکن است مشاهده کنند. خرید توئیتر توسط ماسک به عنوان یک چیز بد، طرفداران جف بزوس نیستند. آن‌ها فقط در توییتر نمی‌چرخند و منتظرند تا با دیدگاه روشن‌گری او در این مورد مواجه شوند.

در عوض، بزوس خود را در معرض انتقاد قرار داد. نه تنها این، بلکه او نه تنها مربوط به آمازون، بلکه به سایر شرکت‌هایش نیز – که یکی از آنها واشنگتن پست است، مورد بررسی و انتقاد قرار داد.

اگر شخصی هنگام خرید  پست توییتی مشابه بزوس ارسال می‌کرد، ممکن بود این توییت خوانده می‌شد: “سوال جالب است. آیا دولت چین به تازگی در مقر قدرتمندترین دولت جهان اهرمی بر روی کاغذ رکورد به دست آورده است؟”

درس این است که رهبران باهوش عاطفی خودآگاهی دارند تا تشخیص دهند که ممکن است به عنوان یک صدای معتبر در مورد یک موضوع دیده نشوند و خودکنترلی دارند که اجازه دهند آن را بگذرانند. آنها فقط به این دلیل که فرصت وجود دارد، به رقابت خود دست نمی زنند، اما می دانند که گاهی اوقات ارزشش را ندارد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی