خبر

پیش بینی بورس امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

597329 619 - پیش بینی بورس امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۱۷ بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل هزار و ۷۹۱ واحد افت کرد، اما شاخص کل هم‌وزن هزار و ۴۵۴ واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۲۷ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۴۴۲ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت مخابرات ایران (اخابر)، شرکت لنت ترمز ایران (خلنت) و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت آ س پ (آ. س. پ) و شرکت پاکدیس (غدیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی)، سفار (شرکت سیمان فارس) و غچین (شرکت کشت و صنعت چین چین) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: واکاوی حرکات ضد‌ونقیض بورس در هفته‌های اخیر


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۰ درصدی به ۵۱۵ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص کل بورس تهران بار دیگر ریزش کرد و کانال ۲.۱ میلیونی را از دست داد. نماد‌های فملی، فولاد و فارس؛ سه شرکت بزرگ بازار سرمایه، بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، باز هم پول حقیقی از بازار خارج شد. دیروز ۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش اندکی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان رسید؛ بنابراین شاخص کل نتوانست کانال ۲.۱ میلیونی را حفظ کند. از دست رفتن این مرز حساس سیگنال منفی برای معامله گران و سهامداران است. با این حال برخی از تحلیلگران معتقدند شاخص بیش از این ریزش نخواهد کرد و پس از نوسانات کوتاه مدت، بار دیگر به بالای سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برمی‌گردد. این خوشبینی با وعده حمایت رئیس سازمان بورس و رئیس کل بانک مرکزی در میان معامله گران قوت گرفته است.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی