عمومی

فیلم و پول: رازهای مهم مالی از یک فیلم تهیه کننده

فیلم و پول: رازهای مهم مالی از یک فیلم
تهیه کننده

کسب درآمد از فیلم‌ها ممکن است مانند تلاش برای مخلوط کردن نفت و آب به نظر برسد: چگونه یک فیلم را ارزیابی می‌کنید – شبکه پیچیده ایده‌ها، تجهیزات، نقش‌ها، تمرین‌ها، و سهامداران – از نظر دلار و سنت؟ امروزه آثار کلاسیک نمادینی مانند کازابلانکا یا پدرخوانده چقدر ارزش دارند؟ چه چیزی یک فیلم را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می کند؟ مهمتر از همه، چگونه می توان از استعدادها سود کسب کرد؟

بودجه و خلاقیت به ندرت دست به دست هم می دهند، که باعث می شود جیم اگنیو یک ناهنجاری. اگنیو که بیشتر برای The Capture، Rage (با بازی نیکلاس کیج) و Game of Death (وسلی اسنایپس) شناخته شده است، در بازی مالی حیله گر فیلمسازی بدون دانستن نکات ظریف کسب و کار، از دست دادن پول آسان است – اما درک قوانین بازی می تواند منجر به میلیون ها نفر شود.

این قوانین در سه اصل کلی خلاصه می شوند:

۱٫ یک ژانر جهانی را هدف قرار دهید

آنچه بسیاری از مردم متوجه نمی شوند، به گفته اگنیو، اهمیت قلمرو در هنگام فروش و توزیع فیلم است. . دو قلمرو اصلی وجود دارد: داخلی (ایالات متحده و کانادا) و خارجی. اگنیو می‌گوید فیلم‌های هیجان‌انگیز، ترسناک و اکشن همه‌کاره‌ترین فیلم‌ها هستند، زیرا «به بازارهای خارجی ترجمه می‌شوند». از سوی دیگر، کمدی‌ها و رام‌های کام در گسترش جهانی خود به شدت محدود هستند، زیرا “آنچه در آمریکا خنده‌دار است در تایلند خنده‌دار نیست […] اما هر کسی در جهان می‌داند تعقیب و گریز با ماشین چیست.”

به عبارت دیگر، فیلم باید در سطح بین المللی طنین انداز شود تا حتی به آستانه کسب سود برسد. اگنیو می‌گوید اگر کمدی می‌سازید، برای جبران نیمی از قلمروی که در ترجمه از دست رفته است، باید بسیار موفق‌تر باشد.

۲٫ یک خدمه باتجربه استخدام کنید

تصور کنید که دختر پیشاهنگی را استخدام کرده اید که کوکی های همسایه را می فروشد تا کیک عروسی خود را بپزد. در حالی که او ممکن است، در صورت شانس، در هنرهای آشپزی مهارت داشته باشد، شما می توانید کاملاً قمار کنید.

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، استخدام یک گروه بی‌تجربه در هنگام تولید یک فیلم، خطر بیشتری دارد. با این حال، اشتباهی است که اگنیو می بیند که فیلمسازان مستقل اغلب به آن دچار می شوند. به عنوان مثال، نوشتن یک فیلمنامه ممکن است در تئوری آسان به نظر برسد، اما واقعاً یک علم است. اگنیو می‌گوید: «فقط به این دلیل که می‌توانید یک ماشین رانده شوید، به این معنی نیست که می‌توانید آن را تعمیر کنید». “این بسیار پیچیده تر از این است.”

این بدان معناست که گروه – از فیلمنامه نویس تا فیلمبردار – برای دانستن پیچ و مهره کاری که انجام می دهند. اگر با حرفه ای ها رقابت می کنید، باید حرفه ای باشید.

۳٫ ایمن کردن یک ستاره

به گفته اگنیو، بزرگترین سکوی پرتاب یا شکست فیلم، بازیگر است. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که با انتخاب یک فارغ التحصیل آینده دار و پر ستاره از مدرسه درام دانشگاه نیویورک صرفه جویی کنید، اما بهتر است “همه پول خود را بردارید و یک بازیگر بزرگ انتخاب کنید که کل سرمایه گذاری فیلم را پوشش دهد.”

اما یک تهیه کننده کوچک و مستقل فیلم چگونه می تواند از سرمایه خود محافظت کند؟ یک ترفند، به گفته Agnew، دریافت حداقل ضمانت (MG) است. اگر تهیه‌کننده بتواند با فیلمنامه مناسب و با قیمت مناسب، بازیگران مناسب را تامین کند، توزیع‌کننده مبلغی (MG) را وعده می‌دهد که در برخی موارد می‌تواند بودجه یک بازیگر مشهور یا حتی کل آن را پوشش دهد. هزینه فیلم حتی قبل از شروع فیلمبرداری.

همچنین، در حالی که سرمایه گذاران باید عوامل فروش و باقیمانده های صنفی را در نظر بگیرند (که می توانند در حدود مصرف کنند. به ترتیب ۲۰% و ۶٫۲% در حق امتیاز، تا ۳۰% از کل بودجه فیلم را می توان با انتخاب بازیگران و فیلمبرداری در ایالتی با تخفیف مانند کارولینای جنوبی یا می سی سی پی بازپرداخت کرد.

تجارت فیلمسازی دنیای کوچکی است که بر پایه یک اقتصاد بی ثبات ساخته شده است. مانند هر چیز دیگری، به کار سخت، پشتکار و طرز فکر همه یا هیچ نیاز دارد. به گفته جیم اگنیو، “همه باید به سمت بشقاب بروند و خانه را اجرا کنند.”

اما با این سه مورد استراتژی‌ها، حداقل می‌توانید اطمینان حاصل کنید که قایق خود را در بالادست پارو نمی‌زنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارزش گذاری سرگرمی، به Veristrat مراجعه کنید. 

<.>

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی