عمومیمقالات

6 مثال در دنیای واقعی از سازگاری تیپ شخصیتی مشکلات و نحوه حل آنها

۶ مثال در دنیای واقعی از سازگاری تیپ شخصیتی
مشکلات و نحوه حل آنها

ما زود یاد می‌گیریم که با دیگران همانطور رفتار کنیم که می‌خواهیم با ما رفتار کنند، اما گاهی اوقات انجام برعکس آن سودمند است.

برای مثال، همسر شما ممکن است به دنبال تقویت مثبت باشد اگرچه هیچ کاری برای شما انجام نمی دهد. شما ممکن است با تکمیل لیست کارهایتان زنده بمانید و بمیرید، در حالی که ممکن است رئیس شما بحث های بی پایان را در اولویت قرار دهد. نزدیک شدن به روابط خود با درک واضح از آنچه شما و اطرافیانتان را برمی انگیزد می تواند حل مسئله را تسهیل کند یا به اجتناب از مشکلات به طور کامل کمک کند.

پل دی تایگر، کارشناس بین المللی شناخته شده تیپ شخصیتی و همکار نویسنده آنچه را که هستید انجام دهید، فقط نوع شما، و Nurture By Nature، ۴۰ سال است که به مردم کمک می کند تا خود و یکدیگر را بشناسند. همانطور که او می گوید، “اگر می دانید که استعداد دارید، می توانید کاری در مورد آن انجام دهید.” این شامل نحوه رفتار افراد در روابط می شود.

تست نشانگر نوع Myers-Briggs – که میلیون ها نفر در سراسر جهان آن را انجام می دهند و تقریباً ۹۰٪ از شرکت های Fortune 500 از آن استفاده می کنند – رویکرد Tieger را در مورد سازگاری با تیپ های شخصیتی نشان می دهد. MBTI افراد را به ۱۶ تیپ شخصیتی ممکن تقسیم می‌کند و از چهار جنبه شخصیتی استفاده می‌کند: I یا E (درون‌گرایی یا برون‌گرایی)، N یا S (شهود یا حس)، F یا T (احساس یا تفکر) و J یا P (قضاوت کردن یا درک کردن). ).

اما سازگاری تیپ شخصیتی چگونه انجام می شود آیا در روابط هستید؟

به گفته Tieger، درونگراها و برونگراها را می توان «بر اساس جایی که انرژی خود را از کجا دریافت می کنید» متمایز کرد. انواع حسگر تمایل دارند به جزئیات در اینجا و اکنون توجه کنند، در حالی که انواع شهودی بر روی تصویر بزرگ تمرکز می کنند. انواع حسگر ببینید چه چیزی است. او توضیح می دهد که افراد شهودی می بینند که چه چیزی می تواند باشد.

به طور ساده، تیپ‌های احساسی با قلبشان می‌آیند و متفکران با سرشان. نوع قضاوت لزوماً قضاوت کننده نیستند، بلکه برای تصمیم گیری سوق داده می شوند، در حالی که ادراک کنندگان گزینه های خود را باز نگه می دارند.

این سناریوها نشان می دهند که چگونه تعارض ها می توانند فرصت هایی برای یادگیری باشند. تایگر دوست دارد از نویسنده و درمانگر ویرجینیا ساتیر نقل قول کند که گفت: «ما بر اساس شباهت‌هایمان دور هم جمع می‌شویم. ما بر اساس تفاوت‌هایمان رشد می‌کنیم.» در اینجا چند نمونه از نحوه انجام آن روابط و تیپ های شخصیتی به صورت واقعی آورده شده است. زندگی.

تایگر در طول ۴۰ سال زندگی حرفه‌ای خود، چهار کتاب در مورد تیپ‌های شخصیتی نوشته است و حتی به عنوان مشاور تیپ شخصیتی وکلایی برای انتخاب هیئت منصفه خدمت کرده است.

Parent-Young Child

در دوران بارداری، اما مادر باردار، که ویژگی احساسی قوی دارد، فرزندش را به عنوان یک مینی من محبت آمیز تصور می کرد. اما دختر مگان، یک متفکر مستقل، تمایلی به گرما نداشت. تایگر می‌گوید: «در این سناریو آسان است که والدین به کودک پیام اشتباهی بدهند، مثلاً «تو کافی نیستی چون عشق کافی به من نمی‌دهی». اما به خاطر هر دوی آنها، اما مجبور شد برخی از انتظارات خود را در مورد مادر شدن کنار بگذارد و مگان را همانطور که هست بپذیرد.

پدر-کودک بزرگسال

پدر برونگرا جان پسر درونگرا آلن را به بازی فوتبال پیک آپ کشاند. وقتی او بچه بود در پارک، در حالی که آلن فقط می خواست بیرون بازی کند. این یک پویایی از ناامیدی متقابل ایجاد کرد. یک سال در جشن شکرگزاری خانوادگی، زمانی که آلن برای خودش خانواده ای داشت، یک بازی فوتبال ترتیب داد و اجازه داد رویای پدرش برای بازی کردن با هم محقق شود. تسلیم شدن کمی قدرت یک درگیری طولانی مدت را از بین می برد.

تایگر ادعا می کند: «مشکلات ارتباطی به تیپ شخصیتی مربوط می شود. “شما دنیا را به گونه ای دیگر می بینید.”

عاشق-عاشق

مخالف ها جذب می شوند، اما چرا؟ تایگر می‌گوید: «چون ما چیزی را در شخص دیگری می‌بینیم که نداریم، و ناخودآگاه فکر می‌کنیم، اگر با آن شخص بودم، بیشتر شبیه آن بودم.»

تارا و همسرش روی، شهود و احساس مشترک داشتند. اما تارا یک برون گرا بود، در حالی که روی یک درون گرا قوی بود که باتری های انرژی خود را به تنهایی شارژ می کرد. یک بحث تکراری حول محور نیاز دائمی تارا به تعامل اجتماعی بود، بنابراین آنها به راه حلی رسیدند که دو ماشین را به رویدادهای اجتماعی ببرند، به طوری که روی مجبور به ماندن – و احساس رنجش از تارا – در صورتی که آماده بود به خانه خود برود. کتاب.

معلم-دانشجو

تایگر می گوید: «برونگراها با صدای بلند فکر می کنند. ما پاسخ را نمی دانیم، اما باید با آن صحبت کنیم تا به پاسخ برسیم. فین با صدای بلند فکر مداوم دانش آموز کلاس هفتم، هسته اصلی درگیری با معلمش، خانم بکویث بود. والدین او از اینکه چند بار یادداشت هایی درباره صحبت های زیاد فین در کلاس دریافت می کردند، ناامید شده بودند. پس از چند مکالمه سخت، فین پذیرفت قبل از بالا بردن دستش تا ۱۰ بشمرد و خانم بکویث موافقت کرد که به او اجازه دهد افکارش را با صدای بلند پردازش کند.

خواهر و برادر- خواهر و برادر

“محرک کلیدی برای انواع حسی، انجام دادن کارها و پیروی از قوانین است،” تایگر توضیح می دهد، “در حالی که محرک کلیدی برای انواع حسی است که اوقات خوشی داشته باشید.»

درگیری اصلی در رابطه خواهران بالغ آن (یک SJ، وقت شناس و واقعی) و جولی (اس پی که احتمالاً در یک پروژه گم می شود) در همین جا نهفته است. و مسیر روز را از دست بدهند). وقتی فهمید که خواهرش اینگونه به زندگی نگاه می‌کند و به سادگی بی‌احترامی نبود، خواهرش را کمی سست کرد – و او را با یک سیستم یادآوری راه‌اندازی کرد.

رئیس-کارمند

به گفته تایگر، یک حقیقت در دنیای کار این است که مردم این کار را انجام نمی دهند. کار را ترک نکن؛ آنها مدیران را ترک می کنند. جارد – یک نوع تفکر قوی: منطقی، تحلیلی، متمرکز بر نتیجه – یک مدیر سطح بالا موثر بود. اما این رویکرد بی‌معنی او را به درگیری با کارمند کالین سوق داد، یک نوع احساس شهود، که با انگیزه قدردانی. جرد در نهایت یاد گرفت که به طور دوره‌ای از راه خود استفاده کند و بگوید “کار خوبی است، کالین” یا “از شما متشکرم، کالین”، حتی اگر خودش چنین تاییدی را نمی‌خواست یا نیاز داشت.

< p class="has-small-font-size">عکس توسط kali9/Getty.

< a class="m-a-box-avatar-url" href="https://www.success.com/author/sheela-clary/"> Screenshot 2022 05 19 7.34.49 AM 150x150 - 6 مثال در دنیای واقعی از سازگاری تیپ شخصیتی
مشکلات و نحوه حل آنها

شیلا کلاری یک خبرنگار و نویسنده مستقل در شهرستان برکشایر، ماساچوست است. . او که یک معلم قدیمی و رهبر غیرانتفاعی است، به آموزش، نابرابری درآمد و خلاقیت علاقه مند است و ویژگی ها و مقالات شخصی خود را به طور مرتب در The Berkshire Edge منتشر می کند.

< /div>

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی