خبر

توزیع شیر رایگان بین ۸.۵ میلیون دانش‌آموز کشور

توزیع شیر رایگان بین ۸.۵ میلیون دانش‌آموز کشور

به گزارش بازار، محمداسماعیل مطلق با بیان اینکه توزیع شیر رایگان در مدارس پس از چهار سال وقفه، با دستور رئیس جمهور و پیگیری های معاون اول رئیس جمهور انجام شد؛ اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان‌های غذا و دارو، استاندارد، هدفمندی یارانه‌ها، برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در استان‌های کشور عملیاتی شد.

مطلق تصریح کرد: برنامه توزیع شیر در مدارس پس از چند سال وقفه، در دولت مردمی عملیاتی شده و شور تازه‌ای به مدارس کشور آورده است و نظارت‌های بسیاری نیز بر کیفیت شیر توزیعی انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: امروزه صنایع لبنیات علی رغم مشکلات متعدد، با تمام توان در حال همکاری با مدارس هستند و ٦٢ هزار مدرسه و قریب به ٨ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اجرا و تداوم این برنامه بر بهبود سلامت دانش آموزان، ارتقاء سطح یادگیری و بهره وری، پیشگیری از سوء تغذیه و فرهنگ سازی برای افزایش مصرف شیر در دانش آموزان برای تضمین سلامت کشور ضروری است.

مطلق گفت: در این راستا دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از طریق کمیته علمی و سیاستگذاری شیر مدارس با همکاری ذی‌نقشان در صدد رفع چالش های موجود بوده و خواستار تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای اجرای پایدار برنامه شیر مدرسه در سال‌های آتی برای بهبود سلامت دانش آموزان و آینده سازان کشورمان است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی