عمومی

بیل گیتس در یک ویدیوی فاش شده از ترامپ به عنوان یک فرد یاد می کند “ایلیست”. اگر می خواهید بهتر شوید، چرا باید شما هم یکی شوید؟ رهبر

بیل گیتس در یک ویدیوی فاش شده از ترامپ به عنوان یک فرد یاد می کند
“ایلیست”. اگر می خواهید بهتر شوید، چرا باید شما هم یکی شوید؟
رهبر

اگر عادی هستید انسان، اغلب اوقات شما به خود در مراجعه می کنید. href=”https://www.inc.com/jeff-haden/how-to-tell-in-less-than-1-minute-whether-youve-made-a-great-first-impression-backed-by -science.html”>اول شخص: “من برای خرید ترشی به فروشگاه رفتم چون هوس کردم” یا “من به آزادی فردی بر سر منافع عمومی اعتقاد دارم.”

در میان ما اردک های عجیب و غریبی هستند که عادت دارند هر از گاهی سوم شخص صحبت کنند. زمان: “نیک برای خرید ترشی به فروشگاه رفت زیرا نیک هوس کرده بود” …  “نیک به آزادی فردی بر نفع عمومی.”

عجیب‌ترین “ایلئیست‌ها”–اصطلاحی برای کسی که اینگونه صحبت می‌کند– باید رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ باشد. بدنام سوم شخص، ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود با اشاره به خود در مورد خود شناخته شد: “هیچ وقت رئیس جمهور مانند رئیس جمهور ترامپ وجود نداشته است.” بحثی وجود ندارد.

چند سال پیش در ملاقاتی با بنیادش، که بعداً توسط MSNBC منتشر شد، بیل گیتس نظر داد در مورد این ویژگی شخصیت عجیب ترامپ. گیتس می‌گوید: «وقتی وارد شدم، اولین جمله‌اش به نوعی من را پرت کرد. او گفت: «ترامپ می‌شنود که تو از کاری که ترامپ می‌کند خوشت نمی‌آید». و من فکر کردم، “وای، اما تو ترامپ هستی.” بنابراین من نمی دانستم که آیا فرم شخص ثالث همان چیزی است که انتظار می رود.”

مورد روانشناختی صحبت کردن به صورت سوم شخص

شاید ترامپ به دنبال چیزی است؟ اینجا من بیرون. یک راز پنهان در صحبت کردن به صورت سوم شخص وجود دارد. این تاکتیکی است که نه تنها برای افراد مشهور دمدمی مزاج و سیاستمداران خود خدمت می کند، بلکه تاکتیکی است که در خدمت هدفی است: فاصله گرفتن از اضطراب.

مطمئناً، اضطراب بخشی از شرایط انسان است. این یک حالت عاطفی انطباقی است که به ما امکان می دهد بهترین عملکرد خود را داشته باشیم، با دیگران ارتباط برقرار کنیم و در دنیای پر هرج و مرج معنا پیدا کنیم. اما قرار گرفتن در یک حالت مضطرب مزمن برای ما بد است.

پیدا کردن جدایی از اضطراب برای بسیاری از رهبران در VUCA واقعیت. از آن به عنوان “فاصله‌گذاری روانی یاد می‌شود، به ما کمک می‌کند بین افکار/احساسات منفی غیرمفید خود فاصله ایجاد کنیم. دنیایی که باید در آن حرکت کنیم

به ویژه، فاصله گذاری روانشناختی از طریق گفتار سوم شخص باعث می شود دیدگاه های منفی از خود کمتر نگران کننده باشد و حتی برای کاهش سطح واکنش قلبی عروقی افراد نشان داده شده است.

سوم شخص در مغز

در مجموعه اخیر آزمایش‌ها، تیمی از دانشمندان علوم اعصاب از مردم خواستند رویدادهای منفی شکست شخصی را به یاد بیاورند، در حالی که نیمی از شرکت‌کنندگان را به اول شخص اختصاص دادند self-talk (با استفاده از “I”) و نیمی دیگر به آموزش خودگویی شخص سوم (با استفاده از نام کوچک آنها).

افرادی که از شخص سوم استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که از اول شخص استفاده می‌کنند، واکنش‌پذیری هیجانی خودارجاعی کمتری در مغز نشان می‌دهند. و جالب اینکه، اگرچه استراتژی خودگفتاری افراد را از اضطراب و شک و تردید در خود دور می کرد، اما توانایی مغز را برای انجام کار و حفظ انگیزه در انجام کار محفوظ می داشت.

رهبران نمی توانند در شک و اضطراب شخصی گرفتار شوند. آنها به فاصله روانی نیاز دارند تا آرام، فداکار و متمرکز باشند. بنابراین، در حالی که بسیاری از ما ممکن است عادت گفتار سوم شخص ترامپ را نشان‌دهنده خودپسندی بیش از حد او بدانیم، نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که به نظر می‌رسد او تقریباً هرگز از استرس آزار نمی‌دهد. بنابراین در این رابطه، شاید همه ما بتوانیم صفحه ای از بدترین (بهترین) ایلیست جهان بگیریم.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی