خبر

تاکید وزارت صمت بر حفظ سهم حداقلی در ایران خودرو

تاکید وزارت صمت بر حفظ سهم حداقلی در ایران خودرو

380588 929 - تاکید وزارت صمت بر حفظ سهم حداقلی در ایران خودرو

اقتصاد۲۴- «حسین قربان‌زاده» رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با بازارنیوز درباره برنامه‌های این سازمان برای واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به وزارت رفاه و همچنین بانک‌های عمومی دولتی همچون ملت، تجارت، صادرات و ملی در گروه خودروسازی ایران‌خودرو اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی تنها مجاز به تصمیم‌گیری و اظهار نظر درباره سهام مستقیم دولت در این شرکت است لذا هر گونه تعیین تکلیف درباره سهام نهاد‌های وابسته به دولت که ساختاری شرکتی داشته باشد منوط بر تصمیم‌گیری مجمع آن شرکت است.

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: در غیر این صورت اگر سهامداران این خودروساز نهاد عمومی غیر دولتی همچون صندوق بازنشستگی کشوری باشد، در آخر این صندوق است که باید درباره نگهداشتن و یا واگذاری سهام خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند. در حال حاضر نکته مسلم این است مدیرعامل ایدرو و مسئولان وزارت صمت اذعان جدی بر حفظ سهم حداقلی خود (به عنوان حق رای در ایران خودرو) دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مسئولان وزارت صمت بنابر دستور ۸ گانه رئیس جمهور به دنبال دوری و اجتناب از جمع کردن رای در هئیت مدیره و اعمال مدیریت کامل و حاکمیتی در ایران‌خودرو بوده و تاکید مقامات وزارت صمت بر حفظ سهم حداقلی خود، نویدی بر تحقق این هدف مهم دارد.

قربان‌زاده همچنین درباره صحبت‌های «لطف الله سیاهکلی» عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعویق واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به دلیل عزل و نصب‌های احتمالی وزارت صمت اظهار بی اطلاعی کرد و مطلبی را در این خصوص بیان نکرد.

منبع: بازارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی