عمومی

5 نکته برای مشارکت کارکنان در شبکه های اجتماعی بازار یابی

۵ نکته برای مشارکت کارکنان در شبکه های اجتماعی
بازار یابی

در عصر دیجیتال امروزی، حمایت از رسانه های اجتماعی کارکنان برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط ​​که از رسانه های اجتماعی نه تنها به عنوان یک کانال بازاریابی، بلکه به عنوان ابزاری ضروری برای رشد کسب و کار و تعامل با مشتری استفاده می کنند، بسیار مهم است.

یک نظرسنجی توسط Time Warner نشان داد که ۳۰٪ از مشتریان SMB احتمالاً از کسب و کارهایی که در رسانه های اجتماعی حضور ندارند اجتناب می کنند. علاوه بر این، ۴۷ درصد از زنان و ۳۲ درصد از مردان، پست‌های مداوم در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک را در جذب و حفظ مشتریان «بسیار مؤثر» می‌دانند.

اگر شرکت شما در رسانه‌های اجتماعی فعال است، به احتمال زیاد این کار را می‌کنید. یک فرد یا تیم اختصاصی که همه چیز را از تبلیغ محتوا گرفته تا نظارت بر برند، تعامل با مشتری، و سرپرستی اخبار صنعت مدیریت می‌کند.

در حالی که داشتن یک تیم اختصاصی مفید است، بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می تواند با مشارکت هر کارمند به ارتفاعات جدیدی برسد و حضور و مشارکت شما را از طریق حمایت خود تقویت کند.

چرا باید کارمندان خود را درگیر کنید

چرا باید همه را درگیر کنید؟ ابتدا عامل شخصیت پذیر را در نظر بگیرید. خواه به مدیریت جامعه، پرورش رهبری، فروش، خدمات مشتری، حفظ یا هر چیز دیگری نگاه می‌کنید، مشتریان شما می‌خواهند با مردم تجارت کنند تا شرکت‌ها.

بنابراین، شرکت‌هایی که افراد خود را در اولویت قرار می‌دهند. تجارت با مرکز و مرکز لذت بخش تر است.

یکی دیگر از دلایلی که می‌خواهید همه کارمندانتان مشارکت داشته باشند این است که تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند از تخصص موضوعی موجود در کسب‌وکارتان تا حد زیادی بهره‌مند شود.

هنگامی که یک قطعه محتوا ایجاد می‌کنید. – یک پست وبلاگ، ویدیو یا هر قالب دیگری – کارشناسان موضوع داخلی کسب و کار شما می توانند به شما کمک کنند مطمئن شوید که دارایی واقعاً به مسائلی که برای خریداران شما اهمیت دارد صحبت می کند.

آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا آن قطعه را به چندین مورد دیگر از محتوا تبدیل کنید. اطلاعات موجود در یک پست وبلاگ ممکن است به یک اینفوگرافیک، یک وبینار، یک قسمت پادکست یا یک اسلاید با توضیحات واضح‌تر از یک مفهوم دشوار تبدیل شود.

یا بخشی از نحوه انجام آن. ممکن است یک خبرنامه به یک مجموعه ویدیویی تبدیل شود که جزئیات بیشتر را درهم می‌زند.

ماهیت چند وجهی رسانه‌های اجتماعی و بسیاری از مهارت ها و رشته های متفاوت در بازی، دلیل دیگری برای جلب مشارکت همه افراد در شرکت است.

یک اجتماعی خوب است. حضور برای نوشتن محتوا، ضبط صدا و ویدئو، عکاسی و طراحی، داده ها و تجزیه و تحلیل، تجزیه و تحلیل رقابتی، ایجاد جامعه، گسترش نفوذ، تبلیغات و موارد دیگر به افراد متکی است. هرچه بتوانید کمک بیشتری به دست آورید، بهتر است!

اگر کسب و کار کوچک تا متوسط ​​شما در رسانه های اجتماعی فعال است، و می خواهید کل تیم خود را در بر بگیرید، راه های بسیار موثری برای ایجاد آن وجود دارد. اتفاق می افتد در اینجا پنج مورد از آنها وجود دارد.

نکاتی برای تشویق کارمندان به حمایت از رسانه های اجتماعی

۱٫ تشویق به اشتراک گذاری اجتماعی

یک راه عالی برای مشارکت کارکنان شما در تلاش های رسانه های اجتماعی شما این است که آنها را تشویق کنید تا محتوای مربوط به شرکت را به اشتراک بگذارند. این می‌تواند به معنای اشتراک‌گذاری محتوایی باشد که مستقیماً توسط تیم بازاریابی شما ایجاد شده است، یا می‌تواند به معنای اشتراک‌گذاری اخبار و روندهای صنعت باشد.

تشویق افراد خود به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با نام تجاری شما هم برای کسب و کار و هم برای کارمندان شما مفید است. به عنوان افراد نه تنها به کسب و کار شما کمک می کند تا مخاطبان جدیدی را جذب کند، بلکه به ایجاد مارک های شخصی کارمندان شما نیز کمک می کند، زیرا آنها را به عنوان متخصص در جایگاه قرار می دهد.

اگر نمی دانید چگونه با این کار شروع کنید. تاکتیک اشتراک گذاری اجتماعی، استفاده از ابزار حمایت از کارمندان مانند Smarp را در نظر بگیرید. این پلتفرم ابزارهای گیمیفیکیشنی را که برای انگیزه دادن به افراد خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای به دست آوردن توپ، به کارمندان خود انگیزه دهید تا محتوای خود را به اشتراک بگذارند. این را می توان با ایجاد رقابت در مورد فعالیت های اشتراک گذاری آنها انجام داد. بازی‌ها و چالش‌های هفتگی را می‌توان ایجاد کرد و کارمندانی که بیشترین سهم را به اشتراک می‌گذارند می‌توانند با هدایا، تخفیف‌ها یا کمک‌های مالی به خیریه انتخابی خود پاداش بگیرند.

Social Media Marketing - 5 نکته برای مشارکت کارکنان در شبکه های اجتماعی
بازار یابی

۲٫ ارتباطات باز را تشویق کنید

وقتی همه اعضای تیم شما در فعالیت های رسانه های اجتماعی شما شرکت می کنند، مهم است که دیوارهای بین آنها را خراب کنید. به عبارت دیگر، آنها را وادار به برقراری ارتباط کنید!

گاهی اوقات، به اندازه کافی سخت است که اعضای یک بخش با یکدیگر ارتباط آزاد داشته باشند. ارتباط در همه بخش‌ها می‌تواند تقریباً غیرممکن به نظر برسد. جلسات اختصاصی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند کمک کند.

برای شرکت‌کنندگان در رسانه‌های اجتماعی جلسات هفتگی یا دوهفته‌ای تنظیم کنید. همه را در مورد روندهای جدیدی که مشاهده می کنند، فعالیت های رقبا در رسانه های اجتماعی و هرگونه نظر یا شکایات مکرر مشتری صحبت کنند. سوالاتی از این قبیل بپرسید: «چه نوع چیزهایی کار کرده اند؟ چه چیزی آنطور که انتظار داشتید کار نکرده است؟ فکر می‌کنید چه نوع ایده‌های جدیدی را باید امتحان کنیم، و چرا؟»

هنگامی که هر جلسه به پایان می‌رسد، کارکنان شما باید با الهام از تاکتیک‌های جدید و ایجاد تفاوت مثبت برای کسب‌وکار شما و کسب‌وکار خود دور شوند. برندهای شخصی.

همچنین، ارتباط نباید پس از پایان جلسه متوقف شود. برای مثال، یک ابزار همکاری مانند Trello، به حفظ همه افراد در یک صفحه کمک می کند. با قابلیت‌های اشتراک‌گذاری فایل، پیام‌رسانی، برچسب‌گذاری و ویژگی‌های مدیریت پروژه، شتاب به‌دست‌آمده در یک جلسه را می‌توان در درازمدت زنده نگه داشت.

svg%3E - 5 نکته برای مشارکت کارکنان در شبکه های اجتماعی
بازار یابی

۳٫ جریان‌های کاری رسانه‌های اجتماعی مستند

جریان‌های کاری – یا مراحل و فرآیندهایی که یک تیم برای تکمیل یک کار انجام می‌دهد – در قلب هر کسب‌وکاری قرار دارد. . صرف نظر از اینکه تیم شما گردش کار خود را تعریف و شناسایی می کند، کسب و کار شما آنها را دارد.

برای استفاده از یک مثال کوتاه و ساده، فرآیند تبلیغ یک پست وبلاگ جدید در رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. زمانی شروع می شود که مقاله در سایت شما منتشر می شود. سپس شخصی نیاز به ساخت دارایی های تصویری برای پیوست کردن به پست های اجتماعی دارد. پس از بررسی هشتگ، پست ها باید برای هر کانال اجتماعی پیش نویس و تایید شوند. بعد، پست ها باید زمان بندی شوند. سایر کانال‌های تبلیغاتی مانند خبرنامه‌های ایمیل، انجمن‌های انجمن، پلتفرم‌های توزیع پولی، حضور شرکای بازاریابی مشترک و پست‌های اینفلوئنسر نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

در حالی که فرآیند فوق نسبتاً ساده است، احتمالاً قبلاً این کار را انجام داده‌اید. فکر کردن به چندین جریان کاری پیچیده که کارکنان شما برای موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود با آنها درگیر هستند. برای مدیریت هوشمند گردش کار، و برای اطمینان از کارآمد بودن همه فرآیندها، ترسیم گردش کارهایی که تیم شما معمولاً در قالب یک نمودار یا فهرست تکرار می‌کند، بسیار منطقی است.

هنگامی که گردش‌های کاری انجام می‌شوند. فهرست شده، همه می توانند پیشرفت یک پروژه را پیگیری کنند. و در طول جلسات برنامه‌ریزی‌شده رسانه‌های اجتماعی، کارایی‌ها و پیشرفت‌ها را می‌توان مورد بحث قرار داد.

اگر قبلاً گردش کار خود را مستند نکرده‌اید، از خیابان فرآیند. این پلت فرم نوآورانه شما را قادر می سازد تا به راحتی چک لیست های گردش کار تعاملی را برای همه اعضای تیم خود ایجاد کنید تا از آنها به عنوان زمین صفر برای تکرار فرآیند و حتی مراحل خودکارسازی استفاده کنید.

svg%3E - 5 نکته برای مشارکت کارکنان در شبکه های اجتماعی
بازار یابی

۴٫ همه را در حلقه برنامه ارسال قرار دهید

وقتی همه (یا بیشتر) کارمندان شما در اشتراک گذاری اجتماعی شما درگیر هستند، همه چیز ممکن است مشکل ساز شود. . اگرچه مزایا بسیار زیاد است، اما نیاز به هماهنگی بیشتری دارد. دست راست باید بداند که دست چپ چه می‌کند تا از کلیشه‌های قدیمی اما واقعی استفاده کند.

مهم است که یک تقویم شبکه‌های اجتماعی داشته باشید که همه چیزهایی را که قرار است هر هفته پست می‌شود، به همراه موارد برنامه‌ریزی شده مشخص کند. پیوندهایی که اخیراً تنظیم شده اند. در حالی که اشکالی ندارد اگر برخی از حضورهای برند شما و نمایه‌های اعضای تیم شما پیوند یکسانی را در عرض چند روز پس از یکدیگر به اشتراک بگذارند، اگر کسی متوجه شود که ۵۰ نمایه هر روز به طور مداوم یک چیز را به اشتراک می‌گذارند، احتمالاً به عنوان هرزنامه شناخته می‌شوید.

برعکس، شما نمی‌خواهید اجازه دهید یک خبر ارزشمند صنعت به طور کامل توسط کارمندانتان به اشتراک گذاشته نشود. اگر پیوندهای مهمی مانند اینها در تقویم محتوای مشترک شما گنجانده شود، این اطمینان حاصل می شود که فراموش یا نادیده گرفته نمی شوند.

یکی از ابزارهای تقویم بازاریابی عالی که باید در نظر بگیرید، CoSchedule. نه تنها کل برنامه بازاریابی شما را در یک مکان سازماندهی می کند، بلکه تجزیه و تحلیل و بینش هایی را در مورد پیشرفت افراد شما ارائه می دهد.

۵٫ محتوای عالی شخص ثالث را برای کارمندان خود پیشنهاد دهید

ما در مورد تشویق کارمندان برای به اشتراک گذاشتن محتوای شرکت شما بحث کرده‌ایم، اما اشتراک‌گذاری محتوای اصلی تنها نوک کوه یخ است. برای اینکه ارزش بیشتری برای برندسازی و تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید و درک مشتری از هرزنامه را کاهش دهید، بیشتر وقت کارمند شما در رسانه‌های اجتماعی باید صرف مدیریت محتوا شود. یعنی به اشتراک گذاری محتوای منتشر شده توسط دیگران و مرتبط با صنعت شما.

وقتی کارکنان شما محتوای ارزشمند مرتبط با کسب و کار و صنعت شما را به اشتراک می گذارند، شرکت شما به عنوان یک پیشرو در صنعت دیده می شود. کارمندان شما نیز مزایایی به دست می‌آورند، زیرا مدیریت محتوا به آنها کمک می‌کند در صنعت نیز شهرت بالایی کسب کنند.

درباره انواع محتوایی که می‌خواهید کارکنانتان مدیریت کنند و به اشتراک بگذارند، بحث کنید. بهتر از آن، به آنها اجازه دسترسی به یک کتابخانه پویا از پیوندهای انتخاب شده را بدهید که می توانند به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، استفاده از یک پلت فرم مدیریت محتوا را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند محتوایی را پیدا کنید که برای صنعت شما مهم است. Anders Pink یکی از این پلتفرم‌ها است. این به شما و کارمندانتان جلسات توجیهی روزانه با محتوایی در مورد هر موضوع یا صنعت، از هر منبعی – از جمله وب سایت ها، RSS و توییتر ارائه می دهد. سپس اشتراک‌گذاری این محتوا در چندین پلتفرم اجتماعی را آسان می‌کند.

۶٫ یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

ایجاد یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی می تواند راهی موثر برای سازماندهی و ساده سازی مشارکت های کارکنان شما باشد. این ابزار به برنامه‌ریزی پست‌ها از قبل کمک می‌کند و از حضور ثابت و منسجم در رسانه‌های اجتماعی اطمینان می‌دهد.

تیم خود را تشویق کنید ایده‌ها و پیشنهادات محتوایی خود را به تقویم اضافه کنند. این رویکرد مشارکتی نه تنها حس مالکیت را تقویت می کند، بلکه طیف متنوعی از محتوا را از دیدگاه های مختلف در داخل شرکت تضمین می کند.

۷٫ آموزش و کارگاه های منظم

جلسات و کارگاه های آموزشی منظمی را سازماندهی کنید تا کارکنان خود را در جریان آخرین روندها و بهترین شیوه های رسانه های اجتماعی قرار دهید. این جلسات می تواند موضوعاتی مانند ایجاد محتوای جذاب، درک پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی و استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل را پوشش دهد.

با توانمندسازی کارکنان خود با دانش و مهارت، آنها را تشویق می کنید تا به طور مؤثرتری در تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی شما مشارکت کنند.

۸٫ از دستاوردها و نقاط عطف کارکنان استفاده کنید

دستاوردهای حرفه ای و نقاط عطف شخصی کارکنان خود را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به نمایش بگذارید. جشن گرفتن موفقیت‌های تیمی، سالگردهای کاری، یا موفقیت‌های شخصی مانند تکمیل یک ماراتن یا کار داوطلبانه، می‌تواند برند شما را انسانی کند و محتوای مرتبط ایجاد کند.

کارمندان را تشویق کنید تا داستان‌ها یا نقاط عطف خود را به اشتراک بگذارند، که سپس می‌تواند در فهرست نمایش داده شود. پلتفرم های رسانه های اجتماعی شرکت این رویکرد نه تنها روحیه کارکنان را تقویت می کند، بلکه به ایجاد ارتباط قوی تر با مخاطبان شما نیز کمک می کند.

<svg%3E - 5 نکته برای مشارکت کارکنان در شبکه های اجتماعی
بازار یابی

اهرم حمایت از کارکنان برای موفقیت در رسانه های اجتماعی

ادامه تشویق مشارکت کارکنان در فعالیت های کوچک و متوسط بازاریابی رسانه های اجتماعی کسب و کار بزرگ می تواند حضور آنلاین شما را به یک نیروی قدرتمند تبدیل کند. همانطور که تیم شما به طور جمعی درگیر می شود، تأثیر آن بر شناخت برند، وفاداری مشتری و اقتدار صنعت می تواند قابل توجه باشد. در اینجا استراتژی‌های بیشتری برای بهینه‌سازی رویکرد شما و اطمینان از ادغام موفقیت‌آمیز حمایت از کارکنان آمده است:

  • آموزش و منابع پیشنهادی
    • اجرای جلسات آموزشی در مورد شیوه های موثر رسانه های اجتماعی، آداب معاشرت و دستورالعمل های رسانه های اجتماعی شرکت.
    • کارمندان را با منابعی مانند قالب ها، ایده های محتوا و بهترین شیوه ها تجهیز کنید. مشارکت آنها را ساده کنید.
  • تشخیص و جشن گرفتن مشارکت ها
    • تجلیل از کارمندانی که به طور فعال در تلاش های رسانه های اجتماعی از طریق شناخت در جلسات تیم مشارکت دارند یا ارتباطات سراسری شرکت.
    • از تلاش‌های استثنایی تقدیر کرده و به آنها پاداش دهید، و دیگران را برای مشارکت و برتری در مشارکت‌هایشان تشویق کنید.
  • پرورش خلاقیت و خودمختاری
    • کارمندان را تشویق کنید تا دیدگاه ها و خلاقیت منحصر به فرد خود را به فعالیت های رسانه های اجتماعی بیاورند.
    • به آنها استقلال دهید تا بینش های شخصی، به روز رسانی های صنعت و تجربیاتی را که با آنها طنین انداز می شود به اشتراک بگذارند. دنبال کنندگان داستان‌ها، دستاوردها و نقاط عطف کارکنان در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی.
    • با نمایش لحظات پشت صحنه، حکایات شخصی و ابتکارات کارمند محور، برند را انسانی کنید.

    < /li>

  • ارائه بازخورد و همکاری
    • ارائه بازخورد سازنده و همکاری با کارمندان برای اصلاح محتوا و استراتژی های رسانه های اجتماعی آنها.
    • در بحث شرکت کنید. ایده ها را طوفان فکری کنید، به چالش ها بپردازید و به طور مداوم تأثیر جمعی را بهبود بخشید.
  • توانمندسازی مدافعان کارمند
    • شناسایی حامیان مشتاق کارمندی که برتر هستند. در تعامل با رسانه‌های اجتماعی و ایجاد محتوا.
    • این مدافعان را به عنوان سفیران رسانه‌های اجتماعی توانمند کنید، به آنها اجازه می‌دهید تا در تلاش‌های دیگران رهبری و الهام بخش باشند.
  • <. قوی>اندازه گیری و موفقیت را به اشتراک بگذارید
    • شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) را برای اندازه گیری تاثیر مشارکت کارکنان بر معیارهای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.
    • داستان ها، معیارها و بینش های موفقیت را به اشتراک بگذارید. با کل تیم برای نمایش نتایج مثبت مشارکت‌هایشان.
  • تطبیق و تکامل با هم
    • در روندها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به روز بمانید، استراتژی های خود را به طور جمعی برای هماهنگی با پویایی های در حال تغییر تطبیق دهید.
    • آموزش و آزمایش مستمر را تشویق کنید، فرهنگ رشد و سازگاری را تقویت کنید. .

tr class=”row-8 even” readability=”6″>

<. /tr>

راهبردهای حمایت از کارکنان توضیحات
آموزش و منابع پیشنهادی جلسات آموزشی رسانه های اجتماعی، دستورالعمل های آداب معاشرت، و منابعی مانند الگوها و بهترین شیوه ها را برای توانمندسازی کارکنان برای تعامل موثر ارائه دهید.
تشخیص و جشن گرفتن مشارکت‌ها کارمندانی که فعالانه در تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی، تقویت انگیزه و حس موفقیت مشارکت دارند، جشن بگیرید و به آنها پاداش دهید.
پرورش خلاقیت و استقلال کارکنان را تشویق کنید تا دیدگاه‌های منحصر به فرد و محتوای خلاقانه را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، و به آن‌ها این امکان را می‌دهید که بتوانند تعامل خود را شخصی کنند.
نمایش داستان‌های کارکنان داستان‌ها، دستاوردها و لحظات پشت صحنه کارکنان را در پلت‌فرم‌های اجتماعی برجسته کنید تا برند را انسانی کنید و با مخاطبان ارتباط برقرار کنید.
ارائه بازخورد و همکاری بازخورد سازنده ارائه دهید و با کارکنان همکاری کنید تا استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی خود را اصلاح کنند، که امکان بهبود مستمر را فراهم می‌کند.
حامیان کارمند را توانمند کنید حامیان مشتاق را شناسایی کنید و آنها را به عنوان سفیران رسانه های اجتماعی برای رهبری و الهام بخشیدن به دیگران در تلاش های مشارکتشان توانمند کنید.
اندازه گیری و به اشتراک گذاری موفقیت ایجاد KPIهای قابل اندازه گیری برای ارزیابی تأثیر مشارکت کارکنان در معیارهای رسانه های اجتماعی، و به اشتراک گذاشتن داستان های موفقیت و بینش با تیم.
انطباق و تکامل با هم در مورد روندهای رسانه های اجتماعی، تطبیق استراتژی ها به طور جمعی برای هماهنگی با پویایی های در حال تغییر، و پرورش فرهنگ رشد و سازگاری، مطلع بمانید.

با اجرای این استراتژی ها، کسب و کار شما می تواند از پتانسیل کامل حمایت از کارکنان در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کند. تلاش مشترک تیم شما یک حضور آنلاین پویا و جذاب ایجاد می کند که با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود، اعتماد ایجاد می کند و باعث رشد پایدار کسب و کار می شود.

در نتیجه: حمایت از رسانه های اجتماعی کارکنان کار می کند

تمام نیروی کار شما را به ایفای نقش در بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت شما قطعا می تواند چالش برانگیز باشد. اما این مشارکت گسترده به نفع همه کسانی است که درگیر هستند، بنابراین ارزش سرمایه گذاری را دارد.

کسب و کار شما مخاطبان جدید و “لمس انسانی” به دست خواهد آورد و کارمندان شما از برندهای شخصی قوی تری لذت خواهند برد. این نیاز به تشویق، ارتباط و سازماندهی دارد. اما بازدهی ارزشمند است و می تواند مزیت رقابتی برای شما به ارمغان بیاورد که برای مدت طولانی دوام می آورد.

رسانه های اجتماعی عکس از طریق Shutterstock


بیشتر در: بازاریابی آنلاین
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی