عمومی

فرهنگ های نتفلیکس و تیک تاک جنبه تاریک آن را آشکار می کنند نوآوری

فرهنگ های نتفلیکس و تیک تاک جنبه تاریک آن را آشکار می کنند
نوآوری

من هرگز نمی‌شنوم که مردم درباره نوآوری. در عوض، آنها انواع فضیلت‌ها را به نوآوری نسبت می‌دهند — از جمله محصولات جدید که جامعه را بهتر می کند، فرصت های شغلی که مهارت‌های کارمندان و قیمت سهام را افزایش می‌دهد که سرمایه‌گذاران را با صعود تند به سمت بالا غنی می‌کند.

ماه گذشته، با یک کلاس از دانشجویان اجرایی MBA از School (School_desktop_wit”>School یکی از دانشجویان پس از آن با من تماس گرفت و از من به خاطر “ارائه الهام بخش و به ویژه تمرکز شما بر فروتنی فکری، اهمیت مردم و فرهنگ یک سازمان” تشکر کرد.

یک چیزی که من با دانش آموزان در میان نگذاشتم جنبه تاریک نوآوری بود — که کار در شرکت های نوآور — فکر کنید تسلا یا نتفلیکس — بسیار سخت است. چطور؟ بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات Glassdoor، هرچه کارمندان بیشتر درباره نوآوری مثبت صحبت کنند، احتمال ترک کار بیشتر می‌شود. با توجه به بررسی مدیریت اسلون.

این پیچ و تاب کنایه آمیز چیزی است که من از تجربه خود در صنعت مشاوره مدیریت می فهمم که دارای فرهنگ کار بالا یا خارج است. درجه بالای اعتبار و فرصت‌های توسعه شغلی عالی مشاور، همواره نظر فارغ‌التحصیلان برتر کالج و دانشگاه را به خود جلب می‌کند.

یک بار دیگر. هیئت مدیره، شرکت های مشاوره خواستار سفر تقریباً ثابت به مشتریان و ۸۰ ساعت کار در هفته هستند. پس از چند سال، بیشتر نیروهای تازه کار خسته می شوند و به مسیر شریک نمی رسند. با این حال، اعتبار کار در چنین شرکت‌هایی و مهارت‌هایی که در آنها ایجاد می‌شود، آنها را برای سایر کارفرمایان ارزشمند می‌کند. بنابراین فارغ‌التحصیلان اخیر همچنان به آنجا می‌روند.

این مفهوم که زندگی‌تان را رها کنید و در یک تیم رویایی کار کنید، مطمئناً یکی از ویژگی‌های آن است. نوآورترین شرکت‌های فناوری مانند Netflix و TikTok.

Netflix

برای دهه منتهی به ۲۰۲۰، نتفلیکس یک مبتکر آشکار بود. در واقع، در مقایسه با نمونه من از ۳۷ شرکت فناوری سهامی عام، ۲۷٫۵ درصد رشد متوسط ​​درآمد سالانه نتفلیکس و ۳۵٫۵ درصد افزایش میانگین سالانه قیمت سهام آن را بسیار بالاتر از میانگین قرار می دهد.

فرهنگ نتفلیکس بر اساس استعاره یک تیم ورزشی دائما برجسته است. رید هستینگز، رئیس سابق منابع انسانی، پتی مک‌کورد، یک ارائه پاورپوینت در مورد فرهنگ نتفلیکس بر اساس این ایده که این شرکت باید راه خود را با همه افراد به جز “بسیار موثرترین افراد” خود جدا کند، به گفته Vanity Fair، ارائه کردند.

در سال ۲۰۱۲، مک‌کورد در یک سوال سخت قرار گرفت: “آیا امروز دوباره آنها را استخدام می‌کنید؟” همانطور که سند فرهنگ نتفلیکس توضیح می دهد، نتفلیکس پیشنهاد می کند که افرادی که برای “امنیت شغلی بسیار ارزش قائل هستند، و ترجیح می دهند در شرکت هایی کار کنند که جهت گیری آنها بیشتر در مورد ثبات است” باید در جای دیگری کار کنند.

در سال ۲۰۱۸، وال استریت ژورنال گزارش داد که فرهنگ نتفلیکس همچنان سخت است. در بیانیه کتبی نتفلیکس آمده است: “عضویت در نتفلیکس مانند عضویت در یک تیم المپیک است. حذف شدن در صورت وقوع، بسیار ناامید کننده است، اما اصلاً شرمنده نیست. کارمندان سابق ما سخاوتمندانه اخراج می شوند و عموماً از کار گرفته می شوند. توسط شرکت دیگری.”

TikTok

در حالی که من TikTok را مطالعه نکرده ام فرهنگ، واحد تجاری ByteDance مستقر در پکن به وضوح به سرعت در حال رشد است — با درآمد ۴ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ که انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ سه برابر شود و به ۱۲ میلیارد دلار برسد. طبق وال استریت ژورنال، در شش سالی که از تاسیس آن می گذرد. ژورنال خاطرنشان کرد، TikTok بیشترین دانلود را در بین هر برنامه ای در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است.

به نظر من اینطور به نظر می رسد. فرهنگ کاری TikTok نیز بد است سمت تاریک نوآوری را طراحی می کند. به طور خلاصه، این ژورنال نوشت که کارمندان “اضطراب، پنهان کاری و فشار بی امان” را تجربه می کنند و “کارکنان ایالات متحده از کمبود خواب، کار در تعطیلات آخر هفته و جلسات اجباری با همکاران [– ۸۵ ساعت در هفته–] می گویند. طرف دیگر جهان.”

کار در TikTok استرس زا است. ملودی چو، مدیر ارشد سابق محصول، نوامبر گذشته را ترک کرد، قبل از رفتن، وزنش را به شدت کاهش داد، برای خوابیدن مشکل داشت و شام را با خانواده اش برای شرکت در جلسات با همکارانش در چین از دست داد – که باعث شد او به دنبال مشاوره ازدواج باشد.

او همچنین مقدار زیادی آموخت. همانطور که او به ژورنال گفت، “کار در TikTok بیش از آنچه که می توانستم حساب کنم، به من کمک کرد و در مورد استراتژی محصول، اجرا، و تفاوت های بین فرهنگی بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می کردم به من آموخت.”

TikTok — که برنامه های زیادی را از افرادی که می خواهند در آنجا کار کنند دریافت می کند — گفت که برای رسیدن به هدف خود تغییراتی در شیوه ها و فرهنگ کاری خود ایجاد کرده است. به گفته ژورنال، “ساخت و پرورش تیمی که برای حمایت از جامعه جهانی در حال رشد ما توانمند باشد.”

اگر می خواهید برای کار در یک شرکت نوآور، باید آماده باشید که بهای آن را بپردازید.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی