عمومی

با این حال، یک مطالعه با کیفیت بالا نشان می دهد که اگر خوشحال خواهید بود رسانه های اجتماعی را ترک می کنید

با این حال، یک مطالعه با کیفیت بالا نشان می دهد که اگر خوشحال خواهید بود
رسانه های اجتماعی را ترک می کنید

به عنوان فردی که اخبار فناوری و بهره وری را برای کار دنبال می کند، متوجه شده ام که چند نتیجه تحقیقاتی وجود دارد که به قدری مرتب مطرح می شوند، شگفت زده می شوم که دانشمندان حتی به خود زحمت می دهند مطالعه این موضوعات را ادامه دهند. که چرت برای بهره وری مفید است و انسان ها شادتر و سالم تر وقتی زمان را در طبیعت سپری کنید است دو نمونه اصلی هستند

اخرین پست وبلاگ توسط استاد علوم کامپیوتر و نویسنده کال نیوپورت یادآوری کرد. من از یک موضوع دیگر در این سبک. افراد دقیقاً به چند مطالعه نیاز دارند تا متقاعد شوند که شبکه های اجتماعی تمایل دارند ما بدبختیم؟

تعداد ستون‌هایی را که درباره پایان مطالعه نوشته‌ام از دست داده‌ام استفاده از رسانه های اجتماعی ما را مضطرب و افسرده می کند (نه به ذکر تعداد زیادی پیشنهاد شواهد حکایتی). اما اگر تمام آن تحقیقات قبلی را قانع‌کننده نمی‌دانستید، نیوپورت مقاله جدید دیگر با استفاده از استاندارد طلایی طراحی مطالعه – یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده – برای رسیدن به همین نتیجه: اگر کمتر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، مغز شما احتمالا از شما تشکر خواهد کرد. شما.

نتیجه گیری واضح در مورد سلامت روان و رسانه های اجتماعی 

مشکل بسیاری از مطالعات در مورد اثرات سلامت روان رسانه های اجتماعی این است که تقریباً همه آنها بر همبستگی متکی هستند. محققان به سلامت روان دسته بزرگی از افرادی که از رسانه های اجتماعی زیاد استفاده می کنند و دسته بزرگی از افرادی که کمتر استفاده می کنند نگاه می کنند و آنها را با هم مقایسه می کنند.

مطالعاتی مانند این می‌تواند بزرگ‌تر یا کوچک‌تر، کمابیش دقیق باشد، اما همه آنها از یک رنج رنج می‌برند. مسئله اساسی شاید افرادی که از تعداد زیادی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند از آن استفاده می کنند زیرا در ابتدا مضطرب و افسرده بودند. در این صورت، زمان زیاد آنلاین بودن علامت آن است نه دلیل ناراحتی روانی. یا شاید این گروه ها از راه های پنهان دیگری متفاوت هستند. علیرغم تلاش محققان برای حل این مسائل، برخی از سوالات همیشه باقی می مانند.

مطالعه جدید که توسط نیوپورت برجسته شده و اخیراً در مجله Cyberpsychology, Behavior, and Social منتشر شده است. شبکهاز این مسائل جلوگیری می کند. به جای مشاهده رفتار رسانه های اجتماعی موجود، محققان ۱۵۴ نفر از افراد مورد مطالعه را انتخاب کردند و نیمی از آنها را به طور تصادفی به ترک رسانه های اجتماعی به مدت یک و نیم هفته اختصاص دادند تا عادت های آنلاین خود را به طور معمول ادامه دهند.

از آنجایی که دو گروه به طور تصادفی انتخاب می شوند، تنها تفاوت مرتبط بین آنها باید این باشد که آیا آنها انتخاب کرده اند یا خیر. فاصله گرفتن از رسانه های اجتماعی (محققان برای صادق نگه داشتن شرکت کنندگان، آمار استفاده از صفحه نمایش را بررسی کردند). این باعث می شود علیت بسیار واضح تر شود. اگر ترک‌کنندگان بعد از هفته‌ی بدون شبکه‌های اجتماعی کم و بیش بدبخت باشند، رسانه‌های اجتماعی به وضوح دلیل آن هستند. به همین دلیل است که این استاندارد به عنوان استاندارد طلایی طراحی مطالعه شناخته می‌شود.

محققان چه یافتند؟ به گفته نیوپورت، نتیجه این است: «در پایان این هفته، محققان «تفاوت‌های قابل توجهی بین گروه‌ها» را در بهزیستی، افسردگی و اضطراب دریافتند که گروه مداخله در هر سه معیار بسیار بهتر عمل کرد. این نتایج حتی پس از کنترل برای نمرات پایه، و همچنین سن و جنسیت، نگه داشته شد.”

“محققان همچنین دریافتند که آنها می توانند کوچکتر به دست آورند. او می‌افزاید، اما همچنان با کاهش زمان صرف شده در توییتر و TikTok توسط کاربران، بهبود قابل توجهی در افسردگی و اضطراب ایجاد می‌شود.» او اضافه می‌کند.

آیا رفتار خود را تغییر خواهید داد؟

درست است که این مطالعه فقط اثرات کوتاه مدت را بررسی می کند، اما به نظر می رسد که این احتیاط را کنار بگذاریم. در مورد یک نتیجه گیری واضح که ممکن است بخواهید. بنابراین، قبل از اینکه عملاً اقدام کنید و عادت های خود را بر اساس آن تنظیم کنید، باید چند مطالعه را ببینید؟

اگر قبلاً متقاعد شده اید که باید استفاده از رسانه های اجتماعی خود را به عقب برگردانید، اما در اجرای اهداف خود تلاش می کنید، هر دو نیوپورت و سایر محققان توصیه های مفصلی در مورد نحوه پیدا کردن وقتی نوبت به رسانه‌های اجتماعی می‌رسد، تعادل سالم‌تری دارد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی