خبر

شرکت فولاد بستان آباد در آستانه بهره برداری است

شرکت فولاد بستان آباد در آستانه بهره برداری است

به گزارش بازار، صابر پرنیان اظهار کرد: در راستای طرح های توسعه ای تکمیل زنجیره فولاد، طرح شمش و بیلت فولادی شرکت فولاد بستان آباد شهرک تخصصی تیکمه داش با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر با بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی امسال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون ۵۰ واحد تولید فولاد در آذربایجان شرقی فعال هستند که پنج میلیون تن محصولات فولادی شامل میلگرد، تیرآهن، پروفیل، لوله، بیلت و شمش فولاد تولید می کنند.

پرنیان یادآور شد: تولید بیلت و شمش فولادی مهم تر از انواع دیگر است که با بهره برداری از واحد جدید فولاد تیکمه داش بستان آباد بر ظرفیت تولید استانی افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اجرای طرح راهیان پیشرفت در استان و اهمیت آن گفت: در حوزه تولید پیشرفت های خوبی انجام شده است ولی متاسفانه گاهی اوقات این موارد در جامعه مطرح نمی شود این در حالی است که تبیین توانمندی های صنعتی، امید را به جامعه تزریق می‌کند.

پرنیان افزود: امسال در بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی مانند محصولات لوازم خانگی، قطعه سازی، بلبرینگ، برق و الکترونیک و محصولات صنایع غذایی در استان افزایش تولید داشتیم.

وی با بیان اینکه تبریز پایتخت جهانی فرش دستبافت و تابلو فرش است، گفت: بزرگترین شهرک صنعتی کشور و بزرگترین شهرک صنعتی شیشه آسیا با حجم تولید متنوع در آذربایجان شرقی قرار دارد.

پرنیان در خصوص ظرفیت بالای شهرک فولاد و شهرک خصوصی کیف و کفش افزود: مشکلاتی در بخش صنعت وجود دارد ولی بخش خصوصی توانمند استان در حال توسعه است و در این زمینه با تمام توان در کنار فعالان بخش خصوصی هستیم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی