عمومی

5 راه برای افزایش بهره وری کارکنان در تابستان ماه ها

۵ راه برای افزایش بهره وری کارکنان در تابستان
ماه ها

تابستان از راه رسیده است و با باز شدن دوباره جهان، کارفرمایان ممکن است برای با انگیزه کارمندان کار کنند. در یک نظرسنجی از میان ۶۰۰ کارگر آمریکایی، ۴۵ درصد گزارش کردند که در طول تابستان حواسشان پرت‌تر است و مطالعات نشان می‌دهد که حضور ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. یک نظرسنجی آنلاین Amex Trendex نشان داد که ۷۶ درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند بیشتر از سال ۲۰۲۱ سفر کنند.

رقابت با مقاصد رویایی، پینا کولادا در ساحل، قرار دادن فضای سبز و پارک های آبی با خانواده می تواند دشوار باشد، بنابراین کارآفرینان برای حفظ انگیزه کارکنان خود چه کاری می توانند انجام دهند؟ اطمینان حاصل کنید که مشاغلی که کارکنان شما انجام می دهند دارای این پنج ویژگی هستند:

۱٫ استقلال کار

به کارمندان انعطاف‌پذیری و استقلال برای انجام کار خود ارائه دهید. این به ایجاد حس مالکیت کمک می کند، که می تواند منجر به کیفیت بالاتر کار شود. کارکنانی که سرپرستانی دارند که آنها را تشویق به ابتکار عمل می‌کنند، نسبت به کارمندانی که با کارفرمایان با سبک کنترل کار می‌کنند، سطح بالاتری از رضایت شغلی و رفاه روانی را گزارش می‌دهند.

۲٫ اهمیت کار

به کارکنان کمک کنید اهمیت کاری را که انجام می دهند درک کنند. مطالعات نشان می دهد که کارمندان برای انجام کارهای مهم انگیزه دارند و این پتانسیل را دارد که بر سایر افراد داخل یا خارج از شرکت تأثیر بگذارد. یک مطالعه توسط آدام گرانت نشان داد که جمع آوری کنندگان کمک مالی مسئول برای تضمین کمک‌های بورسیه تحصیلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه، انگیزه بیشتری داشتند (و در واقع تعهدات و کمک‌های بیشتری را تضمین کردند) وقتی با دریافت‌کنندگان بورسیه ملاقات کردند و تأثیر مستقیم کارشان را درک کردند.

۳٫ هویت وظیفه

به کارکنان کمک کنید بفهمند که چگونه کاری که انجام می‌دهند به یک کل بزرگ‌تر کمک می‌کند. درست همانطور که برخی از افراد وقتی می‌توانند اثر هنری (هدف نهایی) را که برای آن کار می‌کنند ببینند، انگیزه کامل کردن یک پازل را دارند، کارمندان ممکن است زمانی که بفهمند چگونه با تصویر بزرگ‌تر مطابقت دارد، رضایت بیشتری از کار خود کسب کنند.

۴٫ تنوع وظایف

به کارمندان وظایفی ارائه دهید که به آنها امکان استفاده از مهارت های مختلف را می دهد. چنین وظایفی نه تنها می تواند به کارمندان کمک کند تا مهارت های خود را اعمال کنند و تقویت کنند، بلکه کارمندان را نیز درگیر خود نگه دارند (و از یکنواختی اجتناب کنند). به عنوان فیلسوف آلمانی، آرتور شوپنهاور، خاطرنشان کرد، “دو دشمن شادی انسان (و اضافه کنم، انگیزه) درد و ملال هستند.”

۵٫ بازخورد به موقع

بازخورد مکرر را به کارکنان ارائه دهید (الزاماً روزانه نیست، اما مطمئناً بیشتر از ارزیابی عملکرد سالانه). این به آن‌ها کمک می‌کند تا بدانند که چگونه کار می‌کنند و درک درستی از زمینه‌هایی که نیاز به بهبود دارند، و همچنین حوزه‌هایی که در آن‌ها خوب عمل می‌کنند، به دست آورند. این نوع بازخورد متوازن نه تنها می تواند انگیزه کارکنان را افزایش دهد، بلکه باعث افزایش خودکارآمدی آنها نیز می شود.

ویژگی های فوق از مدل ویژگی های شغل طراحی شده توسط هاکمن و اولدهام در سال ۱۹۷۶٫ تقریباً نیم قرن بعد، شرکت‌ها به استفاده مؤثر از این مدل ادامه می‌دهند تا کارکنان را حتی در ماه‌های تابستان درگیر و سازنده نگه دارند.

کسب‌وکارهای کوچک، به‌ویژه آن‌هایی که بودجه محدودی دارند، دریافته‌اند که انگیزه دادن به کارکنان نیازی به هزینه بیشتری ندارد. به شرطی که کارمندان پاداشی دریافت کنند که به زعم آنها متناسب با تلاش آنها است، انگیزه های درونی را اضافه می کند – ارائه بازخورد، تنوع وظایف، استقلال، و انتقال به کارکنان که از تلاش آنها قدردانی می کنید و کار آنها اهمیت دارد، می تواند به افزایش بهره وری، رضایت شغلی و حفظ.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه متعلق به Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی