خبر

مردم حق اعتراض به قیمت و کیفیت خودرو دارند، اما نمایندگان خیر

مردم حق اعتراض به قیمت و کیفیت خودرو دارند، اما نمایندگان
خیر

376151 280 - مردم حق اعتراض به قیمت و کیفیت خودرو دارند، اما نمایندگان
خیر

اقتصاد۲۴– اوضاع‌شان خراب است و خراب است و خراب؛ حرف از قطعه‌سازانی است که این روز‌ها دل پری از خودروسازان، از دولت، از صحبت‌های غیرمنطقی نمایندگان مجلس، از چینی‌ها و قطعات چینی، از مالیات بر ارزش افزوده، از شهرداری، از اداره کار و بسیاری دیگر دارند. پای درد دل یکی از آن‌ها نشستیم، او از دولتی‌ها گله کرد که چرا مشکلات قطعه‌سازان را باور نمی‌کنند؛ بدبختی اینجاست که با این همه مشکل، مسوولان می‌گویند مشکلی نیست و بانک مرکزی می‌گوید مساله تولید با نقدینگی حل نمی‌شود و جالب‌تر اینکه مشکلات صنعت خودرو را به گردن قطعه‌سازان می‌اندازند.

به گفته این قطعه‌ساز، اگر کاری برای حل مشکلات و مسائل ما نمی‌کنید، حداقل آن‌ها را بپذیرید و اتاق فکر تشکیل دهید، چون وقتی مشکلات را قبول نمی‌کنید، ته دل قطعه‌سازان بیشتر خالی می‌شود؛ اکنون قطعه‌سازان بابت فعالیت مستمری که دارند و برای روی کار ماندن این صنعت زیان ۴۷ هزار میلیارد تومانی کرده‌اند و باز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

او گفت: سال گذشته تعداد خودرو‌های ناقص کف پارکینگ خودروسازان به ۱۷۰ هزار خودرو رسیده بود و اگر قطعه‌سازان نبودند و قطعات مورد نیاز را فراهم نمی‌کردند اکنون همین خودروسازان با افتخار اعلام نمی‌کردند که خودرو‌های کف پارکینگ صفر شده است. نه تنها این قطعه‌ساز، بلکه تمام قطعه‌سازان کشور شرایط مشابه و مشکلات زیادی بر سر راه تولید دارند؛ آن‌ها بعد تحریم‌ها آمدند و پای کار ماندند، با سرمایه شخصی بدون کمک بانک‌ها سالن تولید راه انداختند و برای بسیاری از نان‌آوران کشور شغل ایجاد کردند، دانشجویانی را مشغول به کار کردند که به راحتی نمی‌توانستند کاری پیدا کنند.

عاشق تولید بودند و با وجود اینکه از دولت بدهکار بودند و مطالبات‌شان سر به فلک کشید و میلیاردی شد، اما کار را تعطیل نکردند؛ حال چگونه نماینده‌ای که هیچ اطلاعاتی از این صنعت ندارد و نمی‌داند ایجاد یک واحد تولیدی چه سختی‌هایی دارد می‌آید و درباره آن‌ها اظهارنظر می‌کند؟ قطعا با دانشی که دارد و تجربه نداشته‌اش، استنباط او درست است. امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه مردم حق اعتراض به قیمت و کیفیت خودرو دارند، اما نمایندگان خیر، تاکید کرد: نمایندگان مجلس پاسخ دهند که تاکنون کدام مانع مهم را از از مسیر صنعت خودروسازی برداشته‌اند که می‌آیند در مورد فعالیت قطعه‌سازان اظهارنظر می‌کنند؟


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول


به گفته این کارشناس صنعت خودرو، وکیل مجلس فقط سوال‌کننده نیست، پاسخگو نیز هست. شرایط کنونی برآیند مجموعه‌ای از اقدامات حاکمیتی است که مسیر اصلاح آن از مجلس می‌گذرد. به گفته یکی از قطعه‌سازان، نماینده مجلسی که تاکنون یک کارگاه سه نفره را مدیریت نکرده چگونه می‌تواند در مورد آن انتقاد کند؟ می‌گویند کیفیت قطعات ضعیف است،

تا به حال به این فکر کرده‌اید که همین صنعت چگونه بدون حمایت سر پا مانده؟ قطعه‌سازان با این حجم زیاد از طلبی که دارند باز کار را تعطیل نکرده‌اند. همین نمایندگان مجلسی که صنعت خودرو و قطعه‌سازی را مورد انتقاد قرار می‌دهند، تاکنون برای تهیه مواد اولیه به بورس کالا رفته‌اند؟ با بانک‌ها سروکله زده‌اند؟ خیر. بله، این نماینده مجلس درست می‌گوید، مشکل این صنعت قطعه‌سازانی هستند که باز با وجود مشکلات ادامه دادند. بله آقای ایزدخواه، قطعه‌سازان اشتباه می‌کنند با وجود اینکه کشور‌های دیگر همچون امارات از آن‌ها دعوت می‌کند که در این کشور فعالیت کنند، دعوت آن‌ها را پس می‌زنند و به فکر رشد کشور هستند. مطمئن باشید دعوت‌های مستمر امارات بی‌اثر نخواهد بود و روزی همین صحبت‌های شما آن‌ها را از این کشور فراری داده و مردم ضرر می‌کنند.

منبع: اعتماد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی