خبر

پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

571486 459 - پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد ۰.۰۱ درصدی کار را به پایان برد و بازار بدون تغییر خاصی نسبت به روز قبل تمام شد. خیلی از اهالی بازار سرمایه معتقد هستند که بازار امروز ترمز افت‌های نه چندان قوی دو روز کاری پیش خود را کشید تا از ادامه روند نزولی جلوگیری کند و تا بحث پولبک به محدوده ۲.۱ میلیون واحدی (البته با اغماض کمی بالاتر) در جریان معاملات امروز رخ بدهد. در صورتی که بازار فردار را مثبت آغاز کند می‌توان احتمال پولبک به محدوده حمایتی ایجاد شده را بیشتر دانست.

ارزش معاملات در گروه‌های مختلف نسبت به روز‌های پیشین با کاهش همراه شدند و گروه خودرویی با ارزش معاملاتی ۲۸۲ میلیارد تومانی در جایگاه دوم و بعد از گروه فلزات اساسی قرار گرفت این گروه (فلزات اساسی) در روز جاری حدود ۳۰۸ میلیارد تومانی ارزش معاملاتی به خود گرفتند.

مجتبی توانگر؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس عنوان کرده است که در تجدید ارزیابی، هیچ نوع فرآیند اقتصادی منجر به ورود وجه نقد نمی‌شود و توان عملیاتی یا مالی واحد اقتصادی نیز تغییر نمی‌کند و صرفاً ارزش دارایی‌های موجود واحد به روز رسانی می‌شود لذا آن چه که تحت عنوان تجدید ارزیابی به سرمایه شرکت اضافه می‌شود، درآمد نقدی نیست که مشمول مالیات باشد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز به خبرگزاری سنا گفته است که مجموع فروش اموال غیردولتی از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱ برابر با ۴.۹ همت و در سال ۱۴۰۲ حدود ۴ همت در راستای سیاست مولدسازی بوده است. اگر شرایطی ایجاد شود که سهام‌داری جایگزین خرید طلا، مسکن و… شود، به اقتصاد کشور، کنترل تورم و بهبود تأمین مالی و سودآوری بنگاه‌ها کمک کرده‌ایم. مجموع فروش اموال غیردولتی از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱ برابر با ۴.۹ همت و در سال ۱۴۰۲ حدود ۴ همت در راستای سیاست مولدسازی بوده است.


بیشتر بخوانید: بازگشت بورس برای آغاز بهتر؟


بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بدون تغییر خاص کار را به پایان برد این برای اهالی تکنیکالیست بازار می‌تواند نوید بخش سیگنال‌های خوبی باشد چرا که با افت هرچند کوتاه چند روز گذشته در بازار بورس اوراق بهادار این توقف به منزله کشیده شدن ترمز افت در بازار است تا احتمال پولبک به سطوح حمایتی ایجاد شده (محدوده ۲.۱ میلیون واحدی شاخص کل و بالاتر) را تقویت کند و بازار را به سمت اعداد و ارقام بالاتری سوق دهد.

در همین چند روز اخیر شاخص اندیکارتور RSI از محدوده‌های ۸۰ واحدی ۵ واحد عقب نشینی کرد تا دوباره خود را در حوالی نقطه‌ها و محدوده‌های ورود به هیجان خرید ببیند که این موضوع نشان می‌دهد بازار می‌تواند در روز‌های آینده به فکر رسیدن به اعداد بالاتر باشد.

در صورتی که شاخص کل در همین حوالی مسیر صعودی را انتخاب کند می‌توان گفت که الگوی کلاسیک مستطیل به خوبی عمل کرده است و نه تنها در حال تکمیل اهداف قیمتی خود است بلکه با پولبک به مقاومت شکسته شده‌ای که حالا به یک سطح حمایتی تبدیل شده است در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد.

571487 590 - پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی