خبر

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

571036 882 - پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴- در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران حدود ۱۰ هزار واحدی منفی شد و این منفی بودند به خاطر نماد‌هایی مثل فولاد، شستا، حکشتی و خودرو و همچنین نماد فارس بود که به عنوان تأثیرگذاران منفی روز جاری کار را به پایان بردند.

ارزش معاملاتی در بازار بورس تهران نیز حوالی ۵۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و ارزش بازار نیز در حوالی ۷۵۰۰ همتی ایستاد تا بازهم اهالی بنیادی بازار به ارزنده بودن بازار توجه داشته باشند، اما ارزش معاملات چیز دیگری را نشان می‌دهد.

برترین گروه‌های از نظر ارزش معاملاتی در روز جاری گروه‌های خودرویی و فلزات اساسی بودند که به ترتیب با ارزش معاملاتی ۴۲۵ میلیارد تومان و ۳۴۶ میلیارد تومان در رتبه‌های اول و دوم جای گرفتند. گروه انبوه سازی به محض کاهش ارزش معاملاتی در بازار خود را در بین هفت گروه برتر بازار جی می‌دهد و در طول معاملات روز جاری ارزش معاملاتی بیش از ۲۱۹ میلیارد تومان را به خود اختصاص داد.

بازار امروز نشان می‌داد که خروج پول‌های از صندوق‌های درآمد ثبات در حال رخ دادن است این موضوع را به شکل خیلی امیدوار کننده می‌تواند این‌گونه دید که قرار است به سمت بازار بورس اوراق بهادار هدایت شود. اما در حالت بدبینانه‌تر باید گفت ممکن است این پول‌ها به سمت بازار‌های موازی حرکت کند و باز بازار سرمایه در سکوت و فراموش غرق شود.

نرخ بهره بین بانکی نیز باز هم رویه منفی را به خود دید و با افت‌های هفته‌های قبل از محدوده ۲۳.۸ درصدی در ۵ مهر ماه سال جاری به رقم ۲۳.۴۳ برای ۱۵ آذر ماه سال جاری رسیده است.

اما در این روز‌ها و ماه‌هایی که بازار سرمایه حال خوبی نداشت سازمان بورس اوراق بهادار تهران همچنان به دنبال سند سایزی برای خوب نشان دادن حال بازار است البته خیلی از اقدامات این سازمان قابل تقدیر است، اما چیزی که مهم است وضعیت بعد سرمایه گذرای در بورس ایران است. از همین رو الزام ناشران به پرداخت سود نقدی مجامع ظرف ۴ ماه و الکترونیکی شدن حق تقدم‌ها از جمله اقداماتی است که می‌شود برای بازار در نظر گرفت.

در طی هفته‌های قبل شاهد ورود پول حقیقی‌ها به بازار سرمایه بودیم و تا حوالی ۱۳ آذر ماه میزان ورود پول حقیقی‌ها به بازار بورس تهران بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان ثبت شد که خود رکورد خوبی برای بازار محسوب می‌شد، اما در طی یکی دو روز اخیر با خروج ۲۳ میلیارد تومانی در ۱۴ آذر و ۳۲۹ میلیارد تومانی در ۱۵ آذر ماه (چهارشنبه هفته گذشته) خالص ورود پول حقیقی به بازار سرمایه به رقم حدود ۸۰ میلیارد تومان رسید.

تا در نهایت با احتساب معاملات روز جاری خروج پول حقیقی از بازار سرمایه در آذر ماه سال ۱۴۰۲ به رقم ۳۲۰ میلیارد تومان برسد.


بیشتر بخوانید:  بررسی عملکرد بورس از ابتدای سال تا نیمه آذر


بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران یکی دو روزی است که از روند صعودی خود فاصله گرفته است البته از منظر تکنیکالی شاخص کل در یک رویه صعودی قرار دارد و با تغییر رنگ چند کندل نمی‌توان از تغییر جهت و تغییر روند صحبت کرد. چرا که هر روند و تغییر روند تعاریف خاص خود را دارد.

به هر حال شاخص کل مقاومت ۲.۱ میلیون واحدی را روبه بالا شکسته است و این خود اتفاق خوبی برای بازار سرمایه محسوب می‌شود و از سویی با شکست هر مقاومت یا حمایت در بازار سرمایه همیشه این احتمال وجود دارد که نمودار قیمتی یک بازار دیگر به مقاومت و حمایت شکست شده باز گردد و به عنوان پولبک عمل کند. در حال حاضر بازار بورس تهران این موضوع را مد نظر دارد که شاخص کل در حال پولبک زدن به سطح مقاومت شکسته شده خود است.

به همین خاطر احتمال دارد این رویه منفی برای روز‌های آینده نیز ادامه دار باشد، اما جمیع سیگنال‌های تکنیکالی افت شاخص برای مدت بیشتر را نشان نمی‌دهد مگر اینکه اتفاق خاصی در بازار رخ دهد. چرا که الگوی کلاسیک در نمودار شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ایجاد شده است.

571037 309 - پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی