بازاریابی تعطیلات با هدف قرار دادن پدربزرگ و مادربزرگ: چگونه به آن ضربه بزنیم جکپات خرده فروشی
بازاریابی تعطیلات با هدف قرار دادن پدربزرگ و مادربزرگ: چگونه به آن ضربه بزنیم
جکپات خرده فروشی
در حالی که فروشگاه خرده فروشی کوچک شما برای فصل خرید تعطیلات آماده می شود، بخش خریداران اغلب نادیده گرفته شده اما بسیار سودآور را فراموش نکنید: پدربزرگ و مادربزرگ. بازاریابی تعطیلات با هدف قرار دادن پدربزرگ و مادربزرگ می تواند ایده خوبی باشد.
شرکت نظرسنجی CivicScience دادههای نزدیک به ۱۸۵۰۰۰ پدربزرگ و مادربزرگ را که در سال گذشته به نظرسنجیهای آن پاسخ دادند، تجزیه و تحلیل کرد. در زیر آنچه پیدا کردهاند و چگونه میتواند بازاریابی تعطیلات شما را شکل دهد، آمده است.
توصیههای پدربزرگ و مادربزرگ و مادربزرگ برای بازاریابی تعطیلات
فصل تعطیلات فرصتی منحصر به فرد برای ارتباط با طیف متنوعی از مشتریان، از جمله جمعیتی که اغلب نادیده گرفته می شود، اما قدرت خرید قابل توجهی دارد – پدربزرگ ها و مادربزرگ ها.
پدربزرگ و مادربزرگ نه تنها نقشی اساسی در پویایی خانواده، بلکه در اقتصاد، به ویژه در فصل تعطیلات، ایفا می کنند.
در حالی که آنها به دنبال لوس کردن نوه های خود هستند و از هدیه دادن لذت می برند. درک و برآوردن نیازها و ترجیحات خاص آنها می تواند یک استراتژی کلیدی برای مشاغل در این دوره جشن باشد.
در زیر، جنبه های مختلف بازاریابی تعطیلات را با هدف قرار دادن پدربزرگ و مادربزرگ بررسی می کنیم. از ترجیحات خرید آنها گرفته تا نوع تجربیاتی که برای آنها ارزش قائل هستند، این اطلاعات بینش به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی خود را به طور مؤثر تنظیم کنید.< /p>
بیایید بررسی کنیم که چگونه کسبوکار شما میتواند با این بخش مهم مشتریان در طول تعطیلات طنینانداز شود و آنها را مجذوب خود کند.
پدربزرگها و مادربزرگها بیشتر به فروشگاههای آجر و ملات مراجعه میکنند
بیش از ۷۰ درصد پدربزرگها و مادربزرگها بیشتر یا همه خریدهای خود را از فروشگاههای فیزیکی انجام میدهند. بهتر از آن، احتمال خرید آنها از والدین از فروشگاههای خردهفروشی کوچک و مستقل بیشتر است (۱۶ درصد در مقایسه با ۹ درصد والدین).
<درباره آن چه باید کرد:
روش های مستقل فروشگاه خود را تأکید کنید. داستان خود، خود و کارمندانتان را در بازاریابی خود بازی کنید. در شنبه مشاغل کوچک شرکت کنید (۲۹ نوامبر، ۲۰۱۴) برای جلب توجه به عنوان یک خردهفروش مستقل.
پدربزرگها و مادربزرگهای مجلل بیشتر خرید کنید
در حالی که بسیاری از پدربزرگها و مادربزرگها درآمد ثابتی دارند، بسیاری از آنها پولی برای پس انداز دارند. پدربزرگها و مادربزرگها به احتمال زیاد میگویند که نوههای خود را با هدایا «لغزش میکنند» معمولاً درآمد سالانه خانواده ۱۵۰,۰۰۰ دلار یا بیشتر دارند.
درباره چه باید کرد. it:
از آنجایی که این پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز به طور متوسط شش ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، تبلیغات کابلی می تواند راه خوبی برای رسیدن به این موضوع باشد. بخش. از آنجایی که مطالعات دیگر نشان دادهاند که مصرفکنندگان با درآمد بالا تمایل بیشتری به خرید آنلاین دارند، سعی کنید URL وبسایت خود را در تبلیغات خود بگنجانید تا آن دسته از سالمندانی را که میخواهند خرید آنلاین یا تحقیق کنند، جذب کنید.
روی پدربزرگ و مادربزرگ جوانتر ضربه بزنید
نزدیک به یک چهارم (۲۲ درصد) پدربزرگها و مادربزرگهای شرکتکننده در نظرسنجی زیر ۵۵ سال سن داشتند. این بدان معناست که آنها به احتمال زیاد شاغل هستند و بیشتر به خرید آنلاین میپردازند.< /p>
حتی در میان پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، خرید آنلاین اندکی افزایش یافته است: هفده درصد، در مقایسه با ۱۳ درصد در سال گذشته، می گویند که هر دو به یک اندازه به صورت آنلاین وقت می گذرانند. و در فروشگاه های فیزیکی.
چه باید کرد در مورد آن:
حتی اگر محصولات را به صورت آنلاین نمی فروشید، مطمئن شوید که وب سایت فروشگاه شما اطلاعات زیادی در مورد محصولات شما ارائه می دهد. به عنوان اطلاعات تماس از جمله آدرس، مسیرها، ساعت کاری و شماره تلفن.
روز به روز بیشتر سالمندان قبل از خرید از اینترنت برای تحقیق استفاده می کنند. اگر وبسایت شما کاربران وب را تشویق میکند تا برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرند یا محصولات را به حالت تعلیق درآورند، احتمالاً افراد مسنتری را جذب میکنید که برای دیدن اقلام حضوری مراجعه کنند.
برنامههای وفاداری و تخفیفهای ویژه< /h3>
بسیاری از سالمندان به برندها و فروشگاه هایی که در آن خرید می کنند وفادار هستند. معرفی برنامههای وفاداری یا ارائه تخفیف برای افراد ارشد نه تنها میتواند فروش را افزایش دهد، بلکه تجارت مجدد را نیز تشویق میکند.
درباره آن چه باید کرد:
یک سیستم کارت وفاداری راه اندازی کنید که در آن سالمندان می توانند برای هر خرید امتیاز کسب کنند. پس از رسیدن به تعداد مشخصی امتیاز، می توانند آنها را برای تخفیف یا موارد ویژه بازخرید کنند. «روزهای سالمند» را تبلیغ کنید تا در روزهای خاص تخفیفها یا هدیههای بیشتری برای خرید دریافت کنند.
رویدادها و کارگاههای ویژه
<.سالمندان اغلب برای تجربیات و فرصت های یادگیری ارزش قائل هستند. ارائه رویدادها یا کارگاههای آموزشی در فروشگاه میتواند مشتریان ارشد بیشتری را جذب کند.
درباره آن چه باید کرد:
رویدادهایی را سازماندهی کنید که ممکن است برای پدربزرگها و مادربزرگها جالب باشد، مانند کارگاه های بسته بندی هدایای DIY یا نمایش محصولات. جلساتی را میزبانی کنید که به آنها درباره جدیدترین محصولاتی که میتوانند هدایای عالی برای نوههایشان باشند، آموزش میدهد.
سالمندان با محدودیتهای فیزیکی مواجه هستند
<.
با افزایش سن، رفتن به خرید به ویژه در فصل تعطیلات شلوغ دشوارتر می شود. آنها ممکن است نخواهند بعد از تاریکی رانندگی کنند، با پارکینگهای شلوغ دست و پنجه نرم کنند یا با شلوغیها تکان بخورند.
درباره آن چه باید کرد:< /h4>
با استفاده از:
- نورپردازی روشن پنجرهها و نمایشگرها، فروشگاه خود را تا حد ممکن مناسب برای افراد مسن کنید.
- پهن کردن راهروها به اندازه کافی برای کسانی که عصا یا واکر دارند.
- استفاده از فونتها و اندازههای قلم به راحتی قابل خواندن در تابلوها، اطلاعات محصول و برچسبهای قیمت.
- نگه داشتن موسیقی پسزمینه در سطحی که مکالمه را ترویج میکند.
- تأمین صندلی برای استراحت خریداران.
خدمات بستهبندی و تحویل هدیه
با توجه به اینکه برخی ممکن است بسته بندی هدایا یا حمل کیف های سنگین برای سالمندان دشوار باشد، ارائه بسته بندی و تحویل هدیه رایگان می تواند بازی را تغییر دهد.
درباره آن چه باید کرد:
بسته بندی هدیه رایگان یا تخفیف دار را برای خریدهای ارشد تبلیغ کنید و برای سفارش های بیش از مقدار مشخصی، خدمات تحویل درب منزل را در نظر بگیرید. این نه تنها تجربه خرید آنها را آسان میکند، بلکه خدمات شخصیسازی شده را نیز اضافه میکند.
سالمندان از تعامل شخصی قدردانی میکنند
در حالی که مصرفکنندگان جوانتر ممکن است از خرید آنلاین و کیوسکهای سلف سرویس راضی باشند، خریداران مسنتر از خدمات قدیمی قدردانی میکنند. این بدان معناست که آنها دوست دارند با کارمندان چت کنند، سؤال بپرسند و از “لمس انسانی” در تراکنش ها لذت ببرند.
درباره آن چه باید کرد:
به کارکنان فروش خود آموزش دهید که چگونه با مشتریان مسنتری که ممکن است زمان بیشتری برای تصمیمگیری، مشکل شنیدن واضح در فروشگاههای پر سر و صدا داشته باشند یا میخواهند با چک پرداخت کنند، مودبانه رفتار کنند. به خصوص کارمندان جوان تر ممکن است نسبت به سالمندان بی ادبانه رفتار کنند. بنابراین مهم است که مطمئن شوید مشتریان مسنتر احساس عجله یا حمایت نمیکنند.
سالمندان از عجله اجتناب کنید
CivicScience گزارش میدهد که افراد سالخورده احتمال بیشتری دارد که خرید خود را در دورههای طولانیتری نسبت به سایرین طولانیتر کنند. مشتری متوسط، و کمتر احتمال دارد که در «روزهای فروش» بزرگ مانند جمعه سیاه شرکت کند. حدود ۱۵ درصد از والدین، اما فقط ۸ درصد از پدربزرگها و مادربزرگها، آن روز به فروشگاهها مراجعه کردند.
درباره آن چه باید کرد:
سالمندان را تشویق کنید در اوایل فصل یا در « خرید کنند. خاموش” روزها و زمان ها. به عنوان مثال، آگهیهای چاپی را در روزنامهها قرار دهید (هنوز هم به طور گسترده توسط سالمندان خوانده میشود) یا در زمانهایی که اکثر مردم سر کار هستند، مانند ساعت ۹ تا ۱۱ سهشنبهها، کارت پستال مستقیم برای سالمندان در فروش تبلیغاتی در بازار هدف خود ارسال کنید.
در حالی که بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است، بسیاری از سالمندان هنوز از تجربه لمسی ورق زدن یک کاتالوگ یا خبرنامه استقبال می کنند.
درباره آن چه باید کرد:
کاتالوگ های ماهانه یا فصلی ایجاد کنید که آخرین محصولات فروشگاه خود را به نمایش بگذارد. همچنین، ارسال خبرنامههایی را در نظر بگیرید که داستانهایی را از فروشگاه شما به اشتراک بگذارند، مشتریان ارشد وفادار را مورد توجه قرار دهند، یا اطلاعاتی در مورد فروشها و رویدادهای آتی ارائه دهند. این نه تنها فروشگاه شما را در ذهن خود نگه می دارد، بلکه حس اجتماعی را در بین خریداران ارشد تقویت می کند.
تجربه خرید آنلاین ساده شده
تجربه خرید آنلاین اغلب برای افراد مسن می تواند بسیار زیاد باشد. ، به خصوص اگر درهم یا پیچیده باشد.
چه باید کرد در مورد آن:
طرح بندی وب سایت خود را ساده کنید، با منوهای واضح، اندازه فونت بزرگتر، و فرآیندهای پرداخت ساده، پیمایش را آسان کنید. . ایجاد یک ویدیوی آموزشی یا راهنمای نحوه خرید آنلاین از فروشگاه خود را در نظر بگیرید، بهویژه به نگرانیها و سؤالات رایجی که سالمندان ممکن است داشته باشند رسیدگی کنید.
بر ایمنی و راحتی تأکید کنید
سالمندان اغلب نگرانتر هستند. در مورد ایمنی، به ویژه در محیط های شلوغ خرید مانند در طول تعطیلات.
چه باید کرد در مورد آن:
اقدامات ایمنی را که در فروشگاه خود در نظر گرفته اید، مانند روش های پاکسازی، برجسته کنید. کنترل جمعیت و گزینه های پرداخت بدون تماس. برای خریداران آنلاین، آنها را از داشتن دروازههای پرداخت امن و حفاظت از حریم خصوصی مطمئن کنید.
طرحبندی فروشگاه متمرکز بر دسترسی
دسترسی فیزیکی میتواند یک نگرانی عمده برای خریداران ارشد، بهویژه آنهایی که مشکلات حرکتی دارند، باشد.
چه چیزی. برای انجام این کار:
اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما با صندلی چرخدار قابل دسترسی است، راهروهای وسیع و فضاهای نامرتب دارد. اضافه کردن قسمت های نشیمن که سالمندان می توانند در آن استراحت کنند را در نظر بگیرید. اقلامی را که معمولاً خریداری میکنید در دسترس قرار دهید و مطمئن شوید که تابلوها بزرگ، واضح و به راحتی قابل خواندن هستند.
توصیههای شخصی
خدمات شخصیشده میتواند تجربه خرید سالمندان را بهطور قابلتوجهی بهبود بخشد، و باعث شود آنها احساس ارزشمندی و درک کنند.
درباره آن چه باید کرد:
کارکنان خود را آموزش دهید تا بر اساس نیازها و ترجیحات مشتری، توصیه های شخصی سازی شده محصول را ارائه دهند. پیادهسازی سیستمی را در نظر بگیرید که در آن کارکنان شما میتوانند مشتریان تکراری و خریدهای قبلی آنها را به خاطر بیاورند تا تجربهای مناسبتر را ارائه دهند.
گزینههای خرید از خانه
برای سالمندانی که ترجیح می دهند یا نیاز به خرید دارند از خانه، ارائه کاتالوگ یا خدمات سفارش تلفنی میتواند جذابیت زیادی داشته باشد.
درباره آن چه باید کرد:
سیستمی را راهاندازی کنید که سالمندان بتوانند از طریق تلفن یا از طریق یک کاتالوگ چاپی سفارش دهند. خدمات تحویل را ارائه دهید تا خریدها را مستقیماً به خانههایشان بیاورید و حس شخصی را به تجربه خرید اضافه کنید.
فناوری دوستدار ارشد در فروشگاه
یکپارچهسازی فناوری به روشی که تجربه خرید را افزایش میدهد. برای سالمندان می تواند مفید باشد.
درباره آن چه باید کرد:
< کیوسکهای دیجیتالی کاربرپسند را در فروشگاه پیادهسازی کنید که در آن افراد مسن میتوانند به راحتی برای یافتن محصولات یا دریافت اطلاعات حرکت کنند. در مورد نحوه استفاده از این فناوریها کمک و راهنمایی ارائه دهید.
رویدادهای تعامل با جامعه
سالمندان اغلب از تعاملات اجتماعی و اجتماعی قدردانی میکنند که میتواند از طریق رویدادهای داخل فروشگاه تسهیل شود.
درباره آن چه باید کرد:
میزبان رویدادهای تعامل با جامعه مانند صبحانههای قهوه برای بزرگسالان، حلقههای بافتنی یا کلوپهای کتاب در فروشگاه خود باشید. این رویدادها میتوانند احساس تعلق ایجاد کنند و بازدیدهای مکرر را تشویق کنند.
بررسی نیازهای سلامت و تندرستی
بسیاری از سالمندان بر حفظ سلامت و تندرستی خود متمرکز هستند.
چه باید کرد در مورد آن:
محصولاتی را که نیازهای سلامتی و تندرستی را برآورده می کنند، ذخیره و برجسته کنید. میزبان کارگاهها یا سمینارهای مرتبط با سلامت در فروشگاه، با همکاری متخصصان یا سازمانهای بهداشتی محلی.
<ارائه پشتیبانی چند زبانه
برای سالمندان با پیشینههای زبانی مختلف، زبان میتواند یک مانع باشد.
درباره آن چه باید کرد:
اگر در این زمینه هستید. منطقه ای با جمعیت قابل توجهی غیرانگلیسی زبان مسن، ارائه پشتیبانی چند زبانه در فروشگاه خود را در نظر بگیرید. کارکنانی را استخدام کنید که می توانند به این زبان ها صحبت کنند یا تابلوها و مواد را به چندین زبان در دسترس دارند.
کمک در فروشگاه
کمک شخصی می تواند تفاوت بزرگی برای سالمندانی که ممکن است برای خرید به کمک نیاز داشته باشند ایجاد کند. .
درباره آن چه باید کرد:
پیشنهاد در- کمک خرید فروشگاه برای سالمندان این می تواند شامل کمک برای یافتن محصولات، خواندن برچسب ها یا حمل خرید باشد. کارکنان خود را آموزش دهید که همیشه صبور، مفید و محترم باشند.
خلاصه بازاریابی برای پدربزرگ و مادربزرگ
جنبه | بینش | توصیه |
---|---|---|
اولویت فروشگاه | ۷۰% پدربزرگ ها و مادربزرگ ها فروشگاه های آجری را ترجیح می دهند. ۱۶% از فروشگاههای کوچک و مستقل خرید میکنند. | بر ریشههای مستقل فروشگاه تأکید کنید. در شنبه مشاغل کوچک شرکت کنید. |
درآمد و هزینه | پدربزرگها و مادربزرگها با درآمد بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار تمایل دارند نوههایشان را خراب کنند. | تبلیغات کابلی که سالمندان پردرآمد را هدف قرار میدهد. آدرس وب سایت را برای خرید آنلاین درج کنید. |
پدربزرگ و مادربزرگ جوان | ۲۲% زیر ۵۵ سال هستند، اغلب شاغل هستند و به صورت آنلاین خرید می کنند. | اطمینان از اطلاعات جامع محصول در وب سایت; تماس برای رزرو یا درخواست را تشویق کنید. |
برنامه های وفاداری | سالمندان برای وفاداری به برندها ارزش قائل هستند. | کارت های وفاداری را معرفی کنید. “روزهای سالمند” را برای تخفیف های ویژه تبلیغ کنید. |
رویدادهای ویژه | میزبان کارگاههای DIY و نمایش محصولات; جلساتی را درباره محصولات پرطرفدار برای نوهها ارائه دهید. | |
محدودیتهای فیزیکی | چالش های مرتبط با سن در تحرک و خرید. | اطمینان از چیدمان فروشگاه مناسب برای سالمندان؛ صندلی مناسب و علائم واضح ارائه دهید. |
خدمات هدیه | بستن هدایا یا حمل کیف می تواند چالش برانگیز باشد. | پیشنهاد بسته بندی هدیه رایگان/تخفیف; برای خریدهای بزرگتر تحویل درب منزل را در نظر بگیرید. |
تعامل شخصی | سالمندان تعامل انسانی را بر اتوماسیون ترجیح می دهند. | کارکنان را برای صبر و ادب آموزش دهید. مطمئن شوید که هیچ حمایتی یا عجله ای ندارید. |
الگوهای خرید | از “روزهای فروش” بزرگ مانند جمعه سیاه خودداری کنید. | خرید در اوایل فصل را تبلیغ کنید. فروش را در ساعات شلوغی در روزنامه ها تبلیغ کنید. |
خبرنامه ها و کاتالوگ ها | سالمندان برای ابزارهای بازاریابی لمسی ارزش قائل هستند. | انتشار کاتالوگ های ماهانه/فصلی؛ خبرنامه هایی را با محصولات و داستان های برجسته ارسال کنید. |
پدربزرگ و مادربزرگ عکس از طریق Shutterstock