خبر

درآمد روسیه از صادرات مواد غذایی رکورد زد

درآمد روسیه از صادرات مواد غذایی رکورد زد

به گزارش بازار، وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد: مولفه‌های قوی تولید در روسیه باعث شده تا این کشور جایگاه خود را به عنوان یک صادرکننده خالص محصولات کشاورزی، ثبات بخشد.

وزیر اظهار کرد: برداشت غلات روسیه در سال گذشته به ۱۴۷ میلیون تن رسید که اندکی کمتر از رکورد ۱۵۷ میلیونی در سال ۲۰۲۲ بود. تولید شیر ۵۰۰۰۰۰ تن و تولید گوشت ۳۰۰۰۰۰ تن افزایش یافت. تولید ماهی نیز با ۵.۳ میلیون تن بالاترین میزان در ۳۰ سال گذشته بود. به ویژه تولید ماهی سالمون به بیش از ۶۰۰۰۰۰ تن، روسیه را به بزرگترین تولید کننده ماهی قزل آلا در جهان تبدیل کرد.

وزارت کشاورزی پیش‌تر تخمین زده بود که غلات صادراتی روسیه ۶۰ میلیون تن خواهد بود و علیرغم تحریم‌های غرب که تجارت خارجی کشور را با مشکل مواجه کرده است، این کشور در سال‌های اخیر به دلیل افزایش برداشت محصول و قیمت گذاری جذاب، بزرگترین صادرکننده غلات در جهان بوده است. روسیه همچنین به تعدادی از کشورهای آفریقایی که با ناامنی غذایی مواجه هستند غلات رایگان عرضه می‌کند.

این وزارتخانه هنوز اطلاعاتی درباره تقسیمات جغرافیایی صادرات کشاورزی روسیه در سال ۲۰۲۳ منتشر نکرده است، اما در سال ۲۰۲۲ مقاصد اصلی صادراتی روسیه، کشورهای چین، ترکیه، اتحادیه اروپا، قزاقستان، بلاروس، کره جنوبی و مصر بوده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی