Toys ‘R’ Us به تازگی برخی از برنامه های بسیار بزرگ را اعلام کرده است و یک درس مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید
Toys ‘R’ Us به تازگی برخی از برنامه های بسیار بزرگ را اعلام کرده است و
یک درس مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید
شما نمی دانید چه چیزی دارید تا زمانی که آن را از بین ببرید، مردم میگویند.
اما، گاهی اوقات این در مورد ضرر نیست. گاهی اوقات در مورد فرصت.
نمونه موردی: Toys ‘R’ Us.
اگر یک هزاره هستید، Toys ‘R’ Us احتمالاً در دوران کودکی جایگاه ویژه ای در قلب شما داشته است. این شرکت یک قاتل دسته بود و برای مدتی پیشروترین فروشنده اسباب بازی در آمریکا بود.
موسس آن ، چارلز لازاروس، زمانی هم پردرآمدترین مدیرعامل کشور بود. اما پس از آن، چند چیز اتفاق افتاد.
- ابتدا، Toys ‘R’ Us در روزهای اولیه اینترنت به درستی مدیریت کرد و یک سایت ضعیف ساخت. و در نهایت کل کسب و کار دیجیتالی خود را به آمازون برون سپاری کرد.
- در مرحله بعد، این شرکت در نتیجه خرید اهرمی، همراه با خدمات بد به مشتریان و سایر علائم شکست، میلیاردها دلار بدهی متقبل شد.
- در نهایت، شنیدن داستان اسباببازیهای قدیمی «R» Us، با یک انبوه جمعیتی مواجه شد: هزارهها به سادگی بزرگ نشدند تا فرزندان خود را داشته باشند.
>
در نهایت، Toys ‘R’ Us در سال ۲۰۱۷ اعلام ورشکستگی کرد و همه فروشگاههای خود را در سال ۲۰۱۸ تعطیل کرد.
مردم غمگین بودند. مرثیه هایی نوشته شد. (ممکن است یکی از آنها را نوشته باشم.)
اما یک اتفاق خنده دار در راه انقراض رخ داد. Toys ‘R’ Us’s’s مالکیت معنوی در طول ورشکستگی مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت به دست WHP Global که در به دست آوردن مارکهای محبوب اما با سوء مدیریت تخصص دارد، منتهی شد.
- این شرکت در یک کسبوکار دیجیتالی جدید با Macy’s همکاری کرد.
- موقعیت مکانی پرچمدار غولپیکر را افتتاح کرد. در مرکز خرید آمریکایی رویای ماموت در نیوجرسی، درست خارج از نیویورک.
- اخیراً، این هفته اعلام کرد که در حال کار با Macy’s بر روی طرحی برای باز کردن فروشگاه های Toys ‘R’ Us در یک فروشگاه در همه ۵۰۹ مکان Macy در سراسر آمریکا از هم اکنون تا اکتبر است – فقط به موقع برای خرید تعطیلات امسال..
الان، شما را نمی دانم، اما من ریشهای برای موفقیت Toys ‘R’ Us خواهد داشت، فقط به این دلیل که فکر میکنم برای بسیاری دیگر از کسبوکارهای آمریکایی چیز خوبی خواهد بود، و به این دلیل که فکر میکنم برخی از مردم را خوشحال میکند.
مثال: هنگامی که Toys ‘R’ Us بزرگ در نیوجرسی افتتاح شد، مشتری ۴۰ ساله اش به نیویورک تایمز که ساعت ۷ صبح از خواب بیدار شده و به همین مناسبت از بالتیمور رانندگی کرده است. (او گفت: «اینجا باید بهشت باشد.)
اما من همچنین به آنچه اسباببازیها «R» هستند علاقه دارم. تجربه ما درباره فرصتهای دیگری که ممکن است برای کسبوکارهایی مانند شما وجود داشته باشد – و فرصتهایی برای استفاده از نوستالژی و مارکهای متروک پیشنهاد میکند.
نوستالژی یک نیروی قدرتمند است مردم وابستگی خود را به برخی از مارکها و تجربیات عمیقا احساس میکنند، حتی اگر همیشه آنها را به درستی به خاطر نمیآورند.
ممکن است، شما در موقعیتی نیستند که صدها میلیون دلار مانند WHP Global جمع آوری کنند و به دنبال برندهای معروف ملی یا بین المللی باشند. اما این بدان معنا نیست که نمیتوانید از این ایده در مقیاس دیگری در صنعت خود استفاده کنید.
- آیا میتوانید یک رقیب بنیانگذار را تصاحب کنید؟ یا کارمندانی را استخدام کنید که روابط مؤثری ایجاد کردهاند؟
- آیا میتوانید شرکت خود را برای استفاده از وابستگی عاطفی افراد به مکان، زمان، یا یک اثر هنری یا موسیقی برند کنید؟
راهی برای انجام این کار پیدا کنید، و چیز قدرتمندی پیدا کردید.
یهودا شمیدمن، مدیر عامل WHP Global، به Times گفت: «ما برند را ایجاد نکردیم، و آن را تغییر نمیدهیم. “تمام کاری که ما انجام می دهیم این است که آن را به آمریکایی هایی که آرزوی آن را داشتند برگردانیم.”