JetBlue فقط یک ایمیل برای مسافران خود ارسال کرد و به آنها آموزش داد درس اصلی کسب و کار در فرآیند
JetBlue فقط یک ایمیل برای مسافران خود ارسال کرد و به آنها آموزش داد
درس اصلی کسب و کار در فرآیند
اگر به اندازه کافی طولانی گوش می کنید، تقریبا هر رهبر کسب و کار در این سیاره در نهایت به شما خواهد گفت همان: مردم ما مهمترین دارایی ما هستند.
اغلب درست است. اما برای بسیاری از کسبوکارها، من فکر میکنم که دومین دارایی مهم آنها گاهی کمتر از ارزشگذاری شده است.
این رابطه آنها با مشتریانشان است — شاید حتی به طور خاص، لیست ایمیل مشتریان آنها.
مورد مثال: ممکن است بدانید که دو شرکت هواپیمایی در حال حاضر هر دو رقابت با یکدیگر برای تصاحب Spirit Airlines.
- از یک طرف، خطوط هوایی Frontier وجود دارد که تقریباً ۲۱ دلار به ازای هر سهم پیشنهاد نقدی و سهام ارائه کرد که قرار بود قبل از آن ارائه شود. سهامداران Spirit Airlines این هفته.
- از طرف دیگر، JetBlue وجود دارد که به ازای هر سهم ۳۰ دلار درآمد داشت. پیشنهاد نقدی-;سپس آن را به ۳۱٫۵۰ دلار افزایش داد- و در تلاش است تا Frontier را از این فرآیند خارج کند.
با توجه به پیشنهاد تجدید نظر شده JetBlue، Spirit رأی سهامداران را دیروز به تاخیر انداخت. و، این شرایطی است که در آن، مدیر عامل JetBlue، رابین هیز، ایمیلی برای مسافران JetBlue ارسال کرد – ظاهراً برای همه اعضای برنامه پروازهای مکرر TrueBlue JetBlue – آنها را در مورد پیشنهاد به روز کرد.
<. div class="standardText" readability="32">
این واقعاً سه کار را انجام داد:
- اول، استدلال JetBlue را ارائه کرد. به این دلیل است که چرا JetBlue معامله بهتری است. (“به طور خلاصه، این ترکیب بیشتر از JetBlue را که میشناسید و دوست دارید به ارمغان میآورد…”)
- دوم، انتظارات را در مورد اینکه همه ممکن است با چه سرعتی نتیجه را بدانند، ایجاد میکند. (“پیشنهاد ما در مراحل اولیه است و تا مدتی نمی دانیم که آیا می توانیم Spirit را بدست آوریم.”)
- در نهایت، و این ممکن است از همه مهمتر باشد، گیرندگان ایمیل را به وبسایتی هدایت میکند که سهامداران Spirit را مجبور میکند تا علیه قرارداد Frontier رأی دهند، با فراخوانی واضح و یک رابط کاربری ساده.
این آخرین نکته برای من جالب ترین است، زیرا شامل استفاده از پایگاه مشتری و لیست ایمیل JetBlue برای چیزی غیر از بازاریابی مستقیم – به همین دلیل است که من معمولاً از خطوط هوایی که آدرس ایمیل من را دارند می شنوم.
JetBlue تأیید کرد که این پیام به فهرست پروازهای مکرر آنها ارسال شده است، و البته این راهبردی برای ارتباط با آنها نیز دارد. هم سرمایهگذاران فردی در Spirit و هم سرمایهگذاران نهادی تلاش میکنند تا آنها را وادار به رد قرارداد Frontier کنند.
JetBlue از افشای تعداد افراد خودداری کرد. یعنی KYROS، یک شرکت اکچوئری که بر برنامههای وفاداری تمرکز دارد، گزارش میدهد که در طول سال ۲۰۱۷، JetBlue حداقل ۲ میلیون بازخرید جایزه داشته است البته اعضا ممکن است بیش از یک بار امتیاز را بازخرید کنند.
ببینید، با پشت سر گذاشتن این جزئیات، تصدیق می کنم که در مورد ارزش ایمیل و به میان می آید، غیرت یک تبدیل کننده را دارم. بازاریابی ایمیلی.
من با نوشتن یک خبرنامه ایمیل روزانه برای نزدیک به چهار سال، ابتدا اینجا در Inc.com و اخیراً در Understandably.com.
اما این واقعیت که کسبوکار شما میتواند راههای مستقیمی برای ارتباط با باارزشترین مشتریان شما در مقیاس ایجاد کند – اغلب از طریق ایمیل – یک تغییر بازی است که حتی چند سال پیش مورد قدردانی قرار نگرفت.
این فقط داشتن آدرس ایمیل نیست. این در مورد استفاده خردمندانه از آنها است، به طوری که چیزی که ارسال می کنید ارزش داشته باشد، و به این ترتیب که وقتی از مشتریان خود می خواهید کاری غیر از خرید مستقیم از شما انجام دهند، این کار را به گونه ای انجام می دهید که آنها را خاموش نمی کند، و حتی ممکن است آنها را وادار به عمل کنید.
یک ایمیل مشتری مانند این که فقط ۲۰۰ کلمه دارد — و شاید مهمتر از آن فقط یک یک فراخوان برای اقدام — متناسب با قانون.
من با همه بازیکنان اینجا تماس گرفتم. فرانتیر از اظهار نظر خودداری کرد. اسپریت مرا به بیانیه آن مبنی بر به تعویق انداختن جلسه.
و، من اساساً در مورد اینکه آیا JetBlue Spirit را میخرد، یا فرانتیر نمیخرد، یا هیچکدام.
من میتوانم این موضوع را مطرح کنم که چرا هر یک از خطوط هوایی میخواهند معامله را انجام دهند، و همچنین میتوانم ببینم که اگر Spirit خریداری شود و در نتیجه پنجمین شرکت هواپیمایی بزرگی ایجاد شود که میتواند با خطوط هوایی دلتا، امریکن، یونایتد، و ساوتوست رقابت کند، چگونه ممکن است برای مصرفکنندگان مثبت باشد.
اما، دلیل واقعی من دنبال کردن خطوط هوایی این است که از آنها یاد بگیرم، نه شرکت در تجارت.
ممکن است صنعت دیگری با این همه بازیگر بزرگ و عمومی در یک p وجود نداشته باشد صنعت کالا، با ارتشی از تحلیلگران، سرمایهگذاران و روزنامهنگاران که تک تک حرکتهایشان را تشریح میکنند — دریابید که آیا تبدیل یک تصویر مجازی در اینجا یا تغییر یک پیام بازاریابی در آنجا واقعاً تأثیری دارد.
همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم، کلاس تجاری پرواز: ۱۲ قانون برای رهبران خطوط هوایی ایالات متحده، مانند یک رژه بیوقفه از موارد مدرسه کسبوکار است که میتوانید از آن استفاده کنید و از آن بیاموزید.