Insomnia از این موسس الهام گرفت تا یک سیستم روشنایی طراحی کند که با خواب شما قاطی نمی کند
Insomnia از این موسس الهام گرفت تا یک سیستم روشنایی طراحی کند
که با خواب شما قاطی نمی کند
کالین بیلینگز در حال از دست دادن بود خواب.
سال ۲۰۱۴ بود. او در نقش اجرایی خود در استیچر، هم توسعه محصول را مدیریت می کرد و هم خرید معلق شرکت توسط سرویس استریم دیزر مستقر در پاریس را دنبال می کرد. صورتحسابها روزهای طولانی را تحت چراغ های فلورسنت که به صفحه نمایش نگاه می کنند — و بسیاری از شب ها بیدار با بی خوابی. او این دو را به هم وصل نکرد تا اینکه یکی از دوستان به او پیشنهاد داد F.lux را نصب کند، برنامهای که میتواند دمای رنگ صفحه رایانهاش را تنظیم کند.
هنگامی که بیلینگز خواب آرام، وقت و پول داشت، متوجه شد که یک ایده راه اندازی: سیستمی سازگار برای نورپردازی مدرن که با ریتم شبانه روزی انسان ها به هم نمی خورد. اما به عنوان اولین مدیر عامل، او در مسیر مهندسی و طراحی یک سیستم نورپردازی تطبیقی با یک منحنی یادگیری شدید و چالش های منحصر به فرد در ارائه محصول نوآورانه خود به بازار مواجه شد.
“فقط در ۱۰۰ سال گذشته نور مصنوعی چیزی بوده است که ما میتوانیم به طور منظم از آن استفاده کنیم. یک مزیت آشکار وجود دارد، اما مانند بسیاری از فناوریهای جدید، یک جنبه سایه نیز وجود دارد؛ یک جنبه منفی که بسیاری را تحت تاثیر قرار میدهد. بیلینگز توضیح می دهد، بسیاری از مردم. “تخیل من را تسخیر کرد زیرا نور یک نیروی قدرتمند در زندگی ما است. بر احساس ایمنی و امنیت و مفهوم ما از خانه تأثیر می گذارد. می توانم احساس قدم زدن به خانه ای را تصور کنم که در آن چراغ ها فوراً برای شما روشن می شوند. “
اولین دفتر او آپارتمانش در سانفرانسیسکو بود. اولین کوهی که او صعود کرد فرم فاکتور بود. بیلینگز فرض میکرد که میتواند با سیمکشی تعدادی از آن لامپها و نوشتن برنامهای در مک مینی خود، از فناوری نوظهور لامپهای هوشمند استفاده کند. Voila، او فکر کرد، یک سیستم روشنایی که دما را بر اساس زمان روز تنظیم می کند.
او گفت: من به شدت شکست خوردم. در حالی که لامپهای هوشمند به سیمکشی استاندارد برق متصل میشوند، هر کدام کلید مخصوص به خود را دارند. او گفت: “وقتی از یک یا دو نور فراتر می روید، واقعاً پیچیده می شود. به علاوه، اگر سیستمی مانند آن کار می کرد، به این معنی است که باید شروع به گفتن چیزهای عجیب و غریب به مهمانان خانه کنید.” او تصور می کرد که باید به دوستانش دستور دهد که هرگز کلیدهای چراغ را لمس نکنند. یا اگر می خواستند چراغی را خاموش کنند، باید ابتدا یک برنامه را دانلود کنند.
دو مکاشفه باعث تکرار بعدی او شد. از طراحی یک: تنظیم روشنایی نور در حفظ ریتم های شبانه روزی مهمتر از دمای رنگ است. این بدان معنا بود که او نیازی به تکیه بر لامپهای هوشمند گران قیمت نداشت و در عوض میتوانست از الایدیهای کمنور استفاده کند که رایجتر میشدند. دو: سیستمهای خانههای هوشمند از قبل وجود داشتهاند، آنها دقیقاً خارج از قیمتهای اصلی مصرفکنندگان بودند. او توجه خود را از لامپ به سوی کلید برق معطوف کرد. آیا او می تواند یک پانل ساده به اندازه سوئیچ نور بسازد که بتواند حضور انسان را تشخیص دهد، به آن پاسخ دهد و نور خانه را کنترل کند — با مجموعه ای از سناریوهای مختلف سازگار شود؟
او یک سال و نیم بعد را صرف تحقیق و توسعه کرد ، و نمونه سازی بیلینگز که اکنون ۳۹ ساله است، از تامین مالی جمعی اجتناب کرد. “می دانستم که برای هر موفقیتی، مثل Pebble وجود دارد بیلینگز گفت: ۱۰۰ داستان قتل عام افرادی بود که بودجه جمع آوری کردند و هرگز نتوانستند محصول خود را ارسال کنند. او به جای به خطر انداختن شهرت خود، بار مالی تولید نمونه اولیه خود را بر عهده گرفت و بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار از پول خود را سرمایهگذاری کرد (او از خرید استیچر به خاطر اینکه به او اجازه تامین مالی تیمش را داد تشکر میکند). همراه با سرمایه زیادی از بنیانگذار آلن شوبر و اولین مهندس محصول، جو کتو، آنها یک سری نمونه اولیه را آزمایش کردند و از صدها نفر نظر خواستند. آنها در نهایت یک دور بودجه (مقدار فاش نشده) جمع آوری کردند که به آنها اجازه داد تولید را افزایش دهند. آنها به نمونه اولیه “ادیسون” لقب داده بودند، اما آن را تغییر نام دادند “Orro، تغییر کلمه اسپانیایی برای طلا و یک مرجع. تا ساعت طلایی قبل از غروب که نور طبیعی گرم است، برای جلوگیری از هرگونه مشکل حق نسخهبرداری هنگام راهاندازی.
در سال ۲۰۱۹، این شرکت راهاندازی کرد. به صورت عمومی، و شروع به فروش کلیدهای چراغ هوشمند خود کرد که از ۱۴۹ دلار شروع می شود. سوئیچ های Orro را می توان به صورت تکه ای نصب کرد و در یک سیستم کل خانه قابل ارتقا هستند. سوئیچها با سایر سیستمهای خانه هوشمند مانند Alexa آمازون، سیستمهای صوتی Sonos و امنیت خانه یکپارچه میشوند. آنها از هر دو حسگر حرکت و صدا برای تعیین اینکه آیا از فضایی در خانه استفاده میشود، زمان روز و تنظیمات برگزیده کاربر برای تنظیم سطوح نور در صورت نیاز استفاده میکنند.
الهام گرفته از سایر دستگاه های خانه هوشمند — مانند Ring (زنگ ویدیویی ۹۹ دلاری که در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد) و Nest (ترموستات “خودآموز” که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و توسط Google خریداری شد)، که مصرف کنندگان مستقیماً به صورت آنلاین خرید می کردند — Billings و تیمش با یک مستقیم راه اندازی کردند. استراتژی به مصرف کننده او گفت: “این برای ما شاه ماهی قرمز بود.” فروش آن طور که او پیش بینی می کرد بالا نمی رفت. تحقیق در مورد نیازهای بازار خود، بیلینگز را به تغییر استراتژی سوق داد. ما متوجه شدیم که حدود سه چهارم تمام این وسایل خانه هوشمند توسط افراد حرفه ای نصب می شود. در سال ۲۰۲۱، Orro بیشتر فروش خود را به سازندگان خانه، برق و سایر متخصصان شروع کرد.
این شرکت، اکنون مستقر در سن متئو، کالیفرنیا، دارای رقابت است – هم از سوی روشنایی و سوییچ سازان موجود (مانند Lutron که یک سیستم خانه هوشمند به نام Caseta میسازد)، و هم شرکتهای نوپا (مانند Brilliant، که همچنین در سن متئو مستقر است). با این حال، این واقعیت که سازندگان بسیار مشتاق نصب Orro در پروژههای ساختمانی جدید هستند، یکی از مواردی است که Billings آن را سیگنال خوبی برای پذیرش گستردهتر روشنایی هوشمند میداند. او میگوید: «ممکن است خانه هوشمند لحظه «شستشوی ظرفشویی» خود را داشته باشد، جایی که سازندگان اگر ویژگیهای هوشمند را در نظر نگیرند، احساس رقابت کمتری در بازار میکنند.