عمومی

6 روش فوق العاده موثر برای نشان دادن هوش عاطفی خود در محل کار

۶ روش فوق العاده موثر برای نشان دادن هوش عاطفی خود
در محل کار

در گزارش آینده مشاغل، که مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، از مدیران ارشد منابع انسانی شرکت‌های جهانی پرسیده شد که آنها چه چیزی را بهترین مهارت های شغلی مورد نیاز برای کارگران تا سال ۲۰۲۰ رشد کنند.

هوش عاطفی. به سرعت به سال ۲۰۲۲ می رسیم و هوش هیجانی (EQ) به سرعت به یک پیش بینی کننده مهم موفقیت شغلی تبدیل شده است، حتی در برخی محافل از توانایی فنی پیشی گرفته است.

شرکت‌ها به دلایل متعددی که منجر به مزیت رقابتی می‌شوند، ارزش بالایی برای افراد دارای EQ قائل هستند. به عنوان مثال، آنها بهتر با دیگران همکاری می کنند، شنوندگان استثنایی هستند، برای بازخورد باز هستند و همدلی بیشتری نشان می دهند.

اما چگونه این کار را انجام دهند. شما واقعاً هوش هیجانی را تمرین می‌کنید؟

در طول سال‌ها، من داده‌ها و نمونه‌های عملی را گردآوری کرده‌ام رفتارهایی برای پاسخ به این سوال در اینجا شش راه برای انجام آن وجود دارد:

۱٫ افکار و احساسات خود را به رسمیت بشناسید

اعتراف به عواطف، شناختی و عاطفی را در کنار هم قرار می دهد، که تحقیقات نشان داده است که روشی قدرتمند برای از شدت یک واکنش عاطفی کم کنید. پس از مکث و تصدیق، ذهن شما در حال حاضر بسیار واضح تر خواهد بود.

۲٫ خوش بینی خود را بیازمایید

افراد با درجه بالایی از EQ نسبت به رویدادهای زندگی و شرایط چالش برانگیز خوش بینی سالمی نشان می دهند. برای آزمودن سطح خوش بینی خود، از خود سه سوال در رابطه با یک موضوع فعلی بپرسید:

  • آیا فکر می کنم این موضوع دائمی است؟ ? ممکن است افرادی که در حال سقوط هستند با خود فکر کنند: “این وضعیت هرگز بهتر نخواهد شد.” در بدترین سناریو فکر کنید، “این همه چیز را تغییر خواهد داد.”
  • آیا من از قدرت خود دست می کشم؟ شاید به این نتیجه رسیده باشید که در موقعیت خود ناتوان هستید. آیا فکری مانند “هیچ کاری نمی توانم انجام دهم” در روند فکر شما نفوذ می کند؟

سپس یک قدم به عقب برگرد و برو به تحقیق و تأمل عمیق؛ برای این افکار و دیدگاه ها شواهد جمع آوری کنید. اگر آنها نادرست و نادرست هستند، برای انتخاب افکار واقعی تر، دقیق تر و مثبت تر تلاش کنید.

۳٫ روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید

هنگامی که با یک عقب نشینی روبرو می شوید، کل نمای را در نظر بگیرید و قسمت هایی از موقعیت را که می توانید جدا کنید. قسمت هایی را که نمی توانید کنترل یا تحت تأثیر قرار دهید. روی چیزهایی که می‌توانید تأثیر بگذارید، تمرکز کنید و متوجه شوید که در مورد غلبه بر شکست چقدر اعتماد به نفس بیشتری دارید.

۴٫ ۶ ثانیه مکث کنید

وقتی ناامید، عصبانی یا ناراحت هستید، قبل از اینکه چیزی بگویید که واقعاً پشیمان خواهید شد، شش ثانیه مکث کنید تا به سرعت احساس خود را ارزیابی کنید. وقتی تفکر نتیجه‌ای را به کار می‌گیرید، انتخاب‌های دقیق‌تری انجام می‌دهید که در نهایت به نفع شماست.

۵٫ هر جا که می‌روید به مهربانی ضربه بزنید

با افرادی که در ریتم‌های روزمره زندگی با آنها روبرو می‌شوید، در گفتگوی مثبت و دلسوزانه شرکت کنید. راننده اوبر، بسته‌بندی کیف مواد غذایی، باریستا، و غیره. صبح بخیر بگویید و یک کلمه محبت آمیز به مردمی که در حال قدم زدن هستند بگویید. سوالات معنی دار بپرسید، تا جایی که ممکن است کوتاه باشد، و برای گوش دادن به پاسخ ها به آن تکیه کنید.

۶٫ بازخورد بخواهید

هیچوقت نباید احساسات در محل کار را در خانه بررسی کرد. بنابراین، فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن غیررسمی آنچه احساس می کنید ایجاد کنید. همچنین، از اعضای تیم و مشتریان بازخورد واقعی بخواهید – احساس واقعی آنها در مورد چیزهایی که به تجارت مربوط می شود. این می تواند هوا را از هر گونه خشم پنهان شده یا موضوع حل نشده در رابطه پاک کند.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی