عمومی

Elevator Pitch: How to Create One + Examples

Elevator Pitch: How to Create One + Examples

پیشنهاد آسانسور عبارتی مختصر و قانع کننده است که توصیف می کند چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و چه ارزشی برای میز به ارمغان می آورید.

به آن آسانسور می گویند. زمین به این دلیل که باید به اندازه کافی کوتاه باشد تا در طی یک سواری کوتاه ارائه شود. نوشتن یک طرح آسانسور عالی برای حرفه ای ها و کارآفرینانی ضروری است که می خواهند در مدت زمان کوتاهی تاثیر ماندگاری داشته باشند.

در این مقاله، عناصر کلیدی یک طرح آسانسور موفق را مورد بحث قرار می دهیم و ارائه می دهیم. نمونه هایی از چند نمونه عالی.

همچنین یک الگوی elevator pitch ارائه خواهیم کرد تا به شما کمک کند تا خودتان را بسازید، چه بخواهید برای شغل، راه اندازی کسب و کار یا شبکه سازی.



Elevator Pitch چیست؟

Elevator pitch یک سخنرانی کوتاه و جذاب است که برای برانگیختن علاقه به یک شرکت استفاده می شود. محصول، شخص یا ایده سخنرانی آسانسور را همانطور که از نامش می‌گوید در نظر بگیرید: اگر رئیس بزرگ وارد آسانسور می‌شد و شما مجبور می‌شدید در عرض چند ثانیه به طبقه بعدی برسید، چه می‌گویید؟

بدیهی است که شما وقت ندارید در یک آسانسور سواری کوتاه به جزئیات زیادی بپردازید، اما می خواهید علاقه کافی را برای به دست آوردن یک جلسه جذاب و بحث بیشتر درباره ایده های خود جلب کنید. شما فقط ۲۰ تا ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا حرف خود را مطرح کنید (و می خواهید آهسته صحبت کنید)، بنابراین هر کلمه باید حساب شود.

البته، لازم نیست که یک زمین به آسانسور منتقل شود. حرفه ای ها می توانند برای هر فرصتی که ممکن است پیش بیاید آماده باشند، خواه معرفی خود در یک مصاحبه شغلی یا در نمایشگاه های شغلی، برخورد با یک مشتری بالقوه در فرودگاه یا ملاقات با یک سرمایه گذار محترم در مترو.

< span class="ez-toc-section" id="Why_is_an_elevator_pitch_important"/>چرا زیر و بم آسانسور مهم است؟

این طرح ها بسیار مهم هستند زیرا آنها به عنوان اولین برداشت شما عمل می کنند و به طور موثر ایده، محصول یا خدمات شما را به سهامداران یا مشتریان بالقوه منتقل می کنند. آنها ابزاری مختصر و جذاب برای برانگیختن علاقه و شروع گفتگوی بیشتر هستند.

یک زمین خوش ساخت می تواند درها را به روی فرصت ها باز کند، بسازد ارتباطات، و در نهایت به رشد شخصی یا تجاری شما کمک می کند.

زمین های آسانسور چقدر باید باشد؟

بسیاری از زمین ها معمولا بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه هستند. با این حال، مدت زمان بهینه به دامنه توجه شنونده و زمینه ای که در آن صحبت ارائه می شود، بستگی دارد.

به طور کلی، حدود ۱۵۰ کلمه را هدف قرار دهید تا پیام خود را به طور مؤثر منتقل کنید، در حالی که مطمئن شوید مختصر و جذاب است. و به یاد ماندنی.

روی برجسته کردن مهم‌ترین جنبه‌ها و نقاط فروش منحصربه‌فرد، و همچنین مزایا و تأثیرات بالقوه برای شنونده تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید، هدف از طراحی آسانسور این است. برای برانگیختن علاقه و شروع گفتگوی بیشتر، بنابراین بسیار مهم است که مخاطبان خود را به دانستن بیشتر رها کنید.

svg%3E - Elevator Pitch: How to Create One + Examples

چه چیزی یک آسانسور خوب را ایجاد می کند؟

هر سخنرانی آسانسوری باید منحصر به فرد باشد، اما اکثر آنها چندین ویژگی مشترک دارند. به طور خاص، یک زمین آسانسور خوب معمولاً دارای ویژگی های زیر است:

  • کمتر از نیم دقیقه است
  • <مردم را وادار می کند شما و شرکت شما را به خاطر بسپارند

  • شامل مهم ترین جزئیات اساسی در مورد کسب و کار شما است
  • مخاطبان هدف شما را شناسایی می کند
  • یک مشکل و راه حل واضح را بیان می کند.
  • شامل یک فراخوان برای اقدام واضح است
  • جای سؤال یا مکالمه را باز می‌کند

چه چیزهایی را نباید در طرح آسانسور گنجانید؟

مطمئن شوید که طرح شما شامل این موارد نمی شود و ویژگی‌های رایج نمونه‌های بد:

  • شامل هزاران اصطلاح صنعتی و واژه‌های رایج است
  • بی مزه و به یاد ماندنی است
  • خیلی وقت می‌گیرد یا هواپیماهای بدون سرنشین را به کار می‌برد. برای چند دقیقه
  • به خوبی تمرین نشده است و شامل هزاران کلمه یا عبارت های تکراری است
  • خیلی خوب تکرار شده و جایی برای سفارشی سازی باقی نمی گذارد
  • شامل هیچ فرصتی برای تعامل یا دعوت به عمل وجود ندارد

چگونه یک طرح آسانسور بنویسیم

در اینجا چند مرحله مفید برای نوشتن طرح شما آورده شده است:

مرحله ۱: هدف خود را شناسایی کنید

هدف طرح خود را تعیین کنید . آیا محصول، خدمات، ایده یا برند شخصی را تبلیغ می کنید؟ هدف نهایی خود را تعیین کنید، خواه تامین یک جلسه، به دست آوردن مشتری یا تشکیل یک شراکت.

مرحله ۲: خود را تعریف کنید. مخاطبان هدف

افراد یا سازمان هایی را که می خواهید به آنها خطاب کنید، شناسایی کنید. نیازها، نکات دردناک و علایق آنها را درک کنید تا بر اساس آن زمینه خود را تنظیم کنید.

مرحله ۳: پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را برجسته کنید (USP) )

تعیین کنید چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند. روی یک یا دو ویژگی یا جنبه کلیدی تمرکز کنید که پیشنهاد شما را منحصر به فرد و برای مخاطبان هدفتان مفید می‌کند.

مرحله ۴: توضیح دهید. مزایا

مزایایی که مخاطبان شما از محصول، خدمات یا ایده شما به دست خواهند آورد را به وضوح بیان کنید. روی ارزش و تأثیری که می‌تواند برای آنها داشته باشد، تمرکز کنید و نیازهای خاص آنها را برطرف کنید.

مرحله ۵: یک افتتاحیه جذاب ایجاد کنید

یک جمله اول جذاب بسازید که توجه مخاطبان شما را جلب کند. از یک واقعیت، سؤال یا عبارت جذاب برای برانگیختن علاقه آنها استفاده کنید.

مرحله ۶: آن را مختصر و واضح نگه دارید

پیشنهاد خود را با استفاده از زبان ساده و واضح بنویسید و از اصطلاحات خاص خودداری کنید. ۱۵۰ کلمه را هدف بگیرید، که باید تقریباً ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه در هنگام گفتن باشد.

مرحله ۷: شامل شود. یک فراخوان برای اقدام (CTA)

مخاطبان خود را تشویق کنید تا قدم بعدی را بردارند. این می‌تواند برنامه‌ریزی یک جلسه، امتحان نسخه نمایشی محصول، یا بازدید از وب‌سایت خود برای اطلاعات بیشتر باشد.

مرحله ۸: تمرین و اصلاح

پیشنهاد خود را برای اطمینان از ارائه روان و شناسایی مناطقی که برای بهبود وجود دارد، تمرین کنید. آهنگ خود را بر اساس بازخورد و تمرین تنظیم کنید تا زمانی که احساس اطمینان کنید.

مرحله ۹: با زمینه های مختلف سازگار شوید

آماده باشید تا آهنگ خود را بر اساس موقعیت، شنونده یا محدودیت های زمانی تغییر دهید. چندین نسخه آماده برای سناریوهای مختلف داشته باشید.

مرحله ۱۰: با اطمینان و اشتیاق ارائه دهید

هنگام ارائه پیشنهاد خود، مطمئن، مشتاق و معتبر باشید . اشتیاق و اعتقاد شما می تواند تأثیر قابل توجهی بر ادراک و علاقه مخاطبان شما به پیشنهاد شما داشته باشد.

نمونه‌های زمین آسانسور نمونه‌های زیربنای آسانسور

نمونه‌های پیاده‌سازی آسانسور به اشکال مختلفی ارائه می‌شوند. از این گذشته، شما از همان سبکی که ممکن است برای نمایش یک مفهوم تجاری استفاده کنید، برای تلاش برای کسب یک فرصت شغلی استفاده نکنید. در زیر شش نمونه زیربنای آسانسور وجود دارد که می‌توان از آنها در تجارت استفاده کرد:

۱٫ مثال ۳۰ ثانیه ای آسانسور

فکر می کنید می توانید در طول سواری با آسانسور شغل جدیدی کسب کنید؟ در یک نمایشگاه شغلی شلوغ چطور؟ کارت ویزیت شفاهی شما چیست؟ زیر یک طرح استاندارد ۳۰ ثانیه ای برای پیش فروش و بیشتر است:

«سلام، نام من باب است و از آشنایی با شما خوشحالم. من یک مدیر فروش در Jim’s Garage هستم و متخصص در فروش ممتاز و خدمات وسایل نقلیه وارداتی از پیش مالکیت هستم. من در مورد موقعیتی که به دنبال پر کردن آن هستید شنیدم و دوست دارم این فرصت را داشته باشم که تخصص خود را برای شرکت شما به کار ببرم. طبق تجربه من، افزایش فروش نتیجه هماهنگی و ارتباط بهتر است. به این ترتیب تیم من در سه سال گذشته شماره ۱ در بازار محلی بوده است. من دوست دارم زمانی را تنظیم کنم که بتوانم بیشتر در مورد اینکه چگونه تجربه من می تواند برای شرکت شما مفید باشد به شما بگویم.”

۲٫ مثال Elevator Pitch برای مصاحبه های شغلی

می خواهید شغل رویایی خود را به ثمر برسانید؟ مدیران منابع انسانی همیشه به دنبال نحوه استخدام استعدادهای برتر هستند. و اولین برداشت‌ها می‌تواند بین مشاغل پیشروی جویندگان کار و مسیرهای بن‌بست تفاوت ایجاد کند. اولین تاثیری که در طول مصاحبه شغلی می گذارید چیست؟ ساختن یک سخنرانی موثر آسانسوری راهی موثر برای معرفی خود است، به عنوان نوعی تست شخصیت برای استخدام ، و تاثیر قدرتمندی را که امیدوارید از خود به جای بگذارید، بسازید.

«سلام، من جینجر نویمن هستم، و از زمانی که اولین کامپیوترم را در کلاس سوم جدا کردم، شیفته فناوری شدم. پس از اخذ مدرک لیسانس خود در علوم کامپیوتر، چهار سال گذشته را در IT برای Bill’s Burgers، شماره ۳ زنجیره فست فود در منطقه شهری اسپرینگ تاون، گذراندم. من با موفقیت ایستگاه‌های کاری ساخته‌ام و تجهیزات رایانه‌ای را در ۱۷ مکان مدیریت کرده‌ام، از مشکلات بی‌شماری مرتبط با سخت‌افزار پیشگیری و حل کرده‌ام، مهارت‌هایی را که دوست دارم در شرکت شما در این نقش به کار ببرم، تقویت کرده‌ام.»

۳٫ رویدادهای شبکه ای نمونه ای از راه حل آسانسور

در رویدادهای شلوغ شبکه یا نمایشگاه های شغلی، شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تاثیری ماندگار بر جای بگذارید… و رقابت مورد توجه قرار گرفتن سفت است. برنامه آسانسور رویداد شبکه شما باید کوتاه، شیرین و دقیق باشد.

«از آشنایی با شما خوشحالم. نام من گریس است و من نماینده Zeitgeist، Inc. هستم، جایی که کارایی شرکت‌ها را در ۴۲ ایالت افزایش می‌دهیم. من می دانم که مهارت های ارتباطی و سازمانی من می تواند برای شرکت شما مفید باشد، بنابراین اگر فرصتی پیدا کردید که می تواند برای هر دوی ما مفید باشد، تماس بگیرید. فکر می کنم بتوانیم درآمد شما را به سطح بالاتری برسانیم. این کارت من است و اطلاعات تماس شما را نیز حفظ خواهم کرد.”

۴٫ مثال زیربنای فروش آسانسور

در حالی که آسانسور کلاسیک اغلب به عنوان یک ابزار برندسازی شخصی استفاده می شود، می تواند یکی از بهترین ها باشد روش هایی برای حفظ روند فروش، چه کالایی که فروخته می شود یک محصول باشد، شرکت یا شخص نمونه‌های فروش بسیاری برای صنایع مختلف وجود دارد، اما این الگو می‌تواند شروع خوبی ارائه دهد.< /p>

«آیا وقتی کفش‌هایتان در گل می‌شود از آن متنفر نیستید؟ می دانم هر چقدر هم که با دقت پا می گذارم، نمی توانم آنها را در روزهای بارانی تمیز نگه دارم. مطمئناً Shining Solution هم مایعات و هم مواد جامد را از چسبیدن به کفش‌هایتان دفع می‌کند، مهم نیست چقدر خاک و گل در حال راه رفتن هستید. برای بیش از ۱۰ سال، محصولات ما توسط کشاورزان، کامیون‌داران و حتی سازمان‌های نظامی استفاده می‌شود تا کفش‌های خود را در برابر باران، برف و سیل حفظ کنند. به لطف فرمول ایمن و مورد احترام ما برای صنعت، می توانید زمان کمتری را صرف پاک کردن پاها و براق کردن کفش های خود کنید و زمان بیشتری را برای انجام کاری که دوست دارید صرف کنید. این کارت من است، و بیایید زمانی را برای بحث بیشتر در مورد چگونگی کمک به درخشش کفش‌های شما در هر روز تعیین کنیم.”

۵٫ مثال Elevator Pitch برای راه اندازی کسب و کار

اگر خود را در آسانسور با سرمایه گذار رویایی خود پیدا کردید و می دانستید که فقط چند ثانیه فرصت دارید تا آنها را با استارتاپ خود همراه کنید، چه می گویید؟ هر سخنرانی آسانسوری را که انتخاب می‌کنید در صورت برخورد با فرصت‌های تجاری مانند مارک کوبان، باید از همان ابتدا تأثیر بگذارید و به فرد بگویید که چرا باید اهمیت دهد.

«چند وقت یک‌بار کنترل از راه دور خود را گم می‌کنید. کنترل؟ آیا در کوسن های مبل گم می شود یا زیر میز لگد می زند؟ چه چیزی بدتر از این است که آخرین بازی بزرگ را فقط برای اینکه کنترل از راه دور پیدا نشود، متوقف کنید یا به عقب برگردانید؟ شرکت ما، Sensor Sensations، راه حلی برای اطمینان از اینکه کنترل از راه دور شما همیشه در دسترس شماست، توسعه داده است. فناوری RFID ما با برنامه همگام‌سازی‌شده، کنترل از راه دور شما را دقیقاً مانند تلفن فرزندتان ردیابی می‌کند، اما مکان را در عرض چند اینچ مشخص می‌کند. با در دست داشتن کنترل از راه دور، هرگز لحظه هیجان انگیز دیگری از گیم پلی را از دست نخواهید داد. بیایید زمانی را برای بحث در مورد چگونگی شریک شدن و ارتقای این محصول به سطح بعدی تعیین کنیم. “

۶٫ مثال طرح آسانسور شخصی

چگونه حرفه خود را در یک مثال ۳۰ ثانیه ای آسانسور خلاصه می کنید؟ برخلاف یک رویداد شبکه، شما یک چهره در میان صدها نفر نیستید و فرصتی برای تبلیغ خود و یک اقتدار باشید به شیوه ای قدرتمند و به یاد ماندنی. چه می گویید؟

«آیا روی ساختن وب سایت تجارت الکترونیک خود تمرکز کرده اید و در نتیجه حضور خود در فروشگاه را عقب مانده اید؟ به عنوان یک طراح وب ۱۲ ساله، به کسب و کارهای خرده فروشی کوچک و بزرگ کمک کرده ام تا بازارهای آجری و آنلاین خود را با تعادل و هماهنگی اداره کنند. با تجربه و مهارتم می توانم یک تصویر حرفه ای ایجاد کنم، موجودی آنلاین را مدیریت کنم و تبدیل های آنلاین را افزایش دهم. در واقع، آخرین مشتری من پس از طراحی مجدد صفحات فرود آنها، ۳۳ درصد افزایش در فروش آنلاین را گزارش کرده است… به علاوه آنها اکنون زمان اضافی مورد نیاز برای حفظ فروشگاه فیزیکی خود را به شیوه ای موثر و کارآمد دارند.”

از این الگوهای Elevator Pitch برای شروع استفاده کنید

ما این الگو را برای کمک به شروع برنامه بعدی خود ایجاد کرده‌اید.

[Opening Hook]: با یک عبارت جذاب، سؤال شروع کنید، آمار جلب توجه یا واقعیت برای جلب توجه مخاطبان شما.

[هدف شما]: به طور خلاصه توضیح دهید. هدف از طرح شما (به عنوان مثال، تبلیغ یک محصول، خدمات، ایده، یا نام تجاری شخصی).

[مخاطب هدف]: مشخص کنید چه کسانی می‌توانند از آن بهره ببرند از پیشنهاد شما و اینکه چرا آنها باید اهمیت دهند.

[پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP)]: یک یا دو مورد را برجسته کنید. ویژگی ها یا جنبه های کلیدی که پیشنهاد شما را از رقبا متمایز می کند.

[مزایا]: مزایای خاص مورد نظر خود را توضیح دهید. مخاطب از پیشنهاد شما سود خواهد برد، نیازها یا نکات دردناک آنها را برطرف می کند.

[Social Proof]: در صورت تمایل، ذکر کنید. هر گونه دستاورد، مشتری یا گواهی قابل توجهی که اعتبار و موفقیت شما را نشان می دهد.

[Call-to-Action (CTA)]: شنونده را تشویق کنید تا قدم بعدی را بردارد (مثلاً برنامه ریزی یک جلسه، سعی کنید یک نسخه نمایشی محصول یا بازدید از وب سایت خود).

[بستن]: با بیانیه ای به یاد ماندنی، با ابراز قدردانی پایان دهید. یا تکرار USP خود برای ایجاد یک اثر ماندگار.

به یاد داشته باشید که بیان خود را مختصر نگه دارید (حدود ۱۵۰ کلمه)، از زبان واضح استفاده کنید و در صورت نیاز آن را با زمینه های مختلف تطبیق دهید. هر زمان که ممکن است با مخاطبان خود تماس چشمی برقرار کنید.

نکاتی در مورد نوشتن یک طرح آسانسور شگفت انگیز

البته، همه زمین های آسانسور به طور یکسان ایجاد نمی شوند. آنها می توانند خارق العاده و موثر باشند، اما همچنین می توانند شکست های وحشتناکی باشند. در زیر چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا یک راه حل موثر آسانسور ایجاد کنید:

  • اهداف خود را مشخص کنید. از یک درخواست مبهم برای کار با هم اجتناب کنید. آیا به شغل خاصی امیدوار هستید؟ موقعیتی را که آرزو دارید مشخص کنید. آیا فکر می کنید محصول خاصی می تواند به شرکت کمک کند؟ مطمئن باشید و دلیل آن را به آنها بگویید. آیا به دنبال سرمایه گذاری هستید؟ از پرسیدن نترسید.
  • آن را یادداشت کنید. سازماندهی زیربنای آسانسور به صورت نوشتاری ساده تر از ساختن آن در ذهن شما است. با نوشتن آن، نه تنها می‌توانید کلمات و ساختار خود را از نزدیک بررسی و ویرایش کنید، بلکه نسخه چاپی این فرصت را به شما می‌دهد تا سخنرانی آسانسور خود را تا زمانی که کامل شود تمرین کنید. سپس، حتی می‌توانید آن را در طول زمان ویرایش کنید، زیرا یاد می‌گیرید چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست.
  • طرح را سفارشی کنید. حرفه‌ای‌های کسب‌وکار سخنان بی‌شماری آسانسور را از کارمندان و همکاران می‌شنوند، و بسیاری از آنها می‌توانند یک سخنرانی کلی و ساده را از یک مایل دورتر ببینند. حتی اگر سخنرانی نهایی آسانسور را نوشته اید، مطمئن شوید و آن را برای هر موضوعی تنظیم کنید. علایق آنها چیست؟ محصول شما چگونه می تواند از شرایط خاص خود بهره مند شود؟ چرا شرکای ایده در سرمایه گذاری تجاری ایجاد می کنید؟
  • از اصطلاحات تخصصی صنعتی اجتناب کنید. زمین باید تا حد امکان ابتدایی و قابل درک باشد. شما تخصص و واژگان هر فردی را که ممکن است پیشنهاد آسانسور خود را به او ارائه دهید، نمی دانید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که به آنها احساس شکل نگرفتن، بی تربیتی یا سردرگمی بدهید. از به کار بردن کلمات اختصاری و دیگر صحبت های فنی که ممکن است افراد عادی هنگام نوشتن سخنرانی خود متوجه نشوند، خودداری کنید. هنگام توصیف محصولات و شرکت‌ها، مطمئن شوید و از نام‌های کامل توصیفی آنها استفاده کنید.
  • تمرین کنید.پیشنهاد آسانسور شما بهترین هدف شماست. راه رفتن در سرما یکی از اشتباهات مهم است دارندگان کسب و کارهای کوچک راه اندازی شده. تمرین دو هدف کلیدی را در هنگام آماده سازی زمین آسانسور انجام می دهد. ابتدا آنچه را که نوشته اید تمرین کنید تا متوجه شوید سخنرانی شما چقدر طولانی است. اگر خیلی بیشتر از ۳۰ ثانیه است، باید به ویرایش محتوا ادامه دهید و تعداد کلمات خود را کاهش دهید. هنگامی که به طول کامل رسیدید، باید به تمرین زمین ادامه دهید تا زمانی که بتوانید طبیعی به نظر برسید و بتوانید آن را با اطمینان و با حافظه ارائه دهید. مطمئن شوید و همزمان تمرین کنید که زبان بدن خود را کنترل کنید، از حرکات مزاحم و حالات چهره گمراه کننده اجتناب کنید.

تصویر: Envato Elements


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی