بورس

گام هایی برای مدیریت ریسک بورس

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: افرادی که در بورس سرمایه گذاری می کنند بدون شک پرسش های زیادی دارند و یکی از پرسش های اصلی آنها این است که ریسک بورس در سرمایه گذاری شان چقدر می باشد. شما باید هر سهم که در بورس وجود دارد را به خوبی توانید مورد ارزیابی قرار دهید تا یکی از سهم های مفید را برای خودتان خریداری کنید. زمانی که شما تمامی موارد سرمایه گذاری را در بورس رعایت کنید بدون شک احتمال شکست تان به صفر می رسد.

بنابراین شما باید به خوبی با ریسک بورس و ارزیابی آن آشنایی به دست آوردی تا بتوانید موفقیت لازم را در این زمینه به دست آورید.

گام های کلیدی در مدیریت :

برای مدیریت ریسک بورس شما باید با مهمترین گام های اولیه آن آشنایی داشته باشید تا به بهترین نحو ممکن بتوانید سرمایه گذاری خود را انجام دهید. برخی از مهمترین گام هایی که شما باید بردارید عبارت می باشد از :

  1. IDENTIFY :

نخستین و اولین گامی که شما باید برای ریسک های موجود در بورس با آن آشنایی داشته باشید این است که آنها را شناسایی کنید. بعد از این مرحله شما می توانید به خوبی ریسک ها را و شدتی که دارند مورد ارزیابی قرار دهید تا به خوبی بتوانید با آنها مواجه شوید.

  1. آنالیز :

بعد از اینکه ریسک بورس را به خوبی شناسایی کردید باید بتوانید آنها را ارزیابی و تحلیل نمایید. شما بعد از اینکه این مرحله را بگذرانید به خوبی می توانید با ریسک ها مواجه شوید. در آنالیز کردن ریسک های موجود در بازار سه مرحله وجود دارد و شما باید این سه مرحله را به خوبی دنبال کنید و آنها عبارت می باشد از :

4 2 - گام هایی برای مدیریت ریسک بورس

ریسک بورس

– در صورتی که می توانیم و قادر هستیم باید ریسک هایی را که قابل کاهش دادن هستند را کاهش دهیم. اگر تا حد امکان این دسته از ریسک ها را کاهش دهیم موفقیت بیشتری به دست می آورید.

– در صورتی که ریسک های بورس قابلیت کنترل داشته باشند باید آنها را بتوانید به خوبی کنترل کنید. اقدامات کنترلی را باید به بهترین نحو ممکن انجام دهید تا بتوانید سرمایه گذاری موفقیت آمیزی داشته باشید.

– اگر می توانید ریسک بورس را انتقال دهید باید این کار را انجام دهید. به طور معمول این روش در بورس زیاد اتفاق نمی افتد و امکان دارد بعد از اینکه آن ریسک را مورد بررسی قرار دادیم به این نتیجه برسیم که آن بسیار بالا می باشد و به همین دلیل نمی توانیم آن را کاهش و یا انتقال دهیم. در این صورت شما باید از سرمایه گذاری کردن در آن سهم مورد نظر صرف نظر کنید.

زمانی که شما با گام های سرمایه گذاری در بورس آشنایی داشته باشید می توانید سود بسیار بالایی را به دست آورید. شناخت هر سهم در بورس اهمیت بسیار زیادی دارد و شما هم باید آن دسته از سهم ها را به درستی شناسایی کنید. همچنین باید بدانید مدیریت ریسک بورس هم دارای اهمیت زیادی می باشد و شما باید به خوبی با این مسئله هم آشنایی داشته باشید تا ضرر نکنید.

بیشتر بخوانید: ایده کسب و کار زود بازده، سودآور و موفق

بیشتر بخوانید: کارکرد های بورس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی