اقتصادتجارت

کارکردهای سرمایه گذاری

کارکردهای سرمایه گذاری

با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و با توجه به پایین آمدن ارزش پول ملی همه ی افراد جامعه به فکر سرمایه گذاری هستند تا از این طریق بتوانند ارزش دارایی خود را حفظ کنند. به عبارتی می توان گفت سرمایه گزاری چشم پوشی کردن از مصرف امروز برای رسیدن به بازدهی و سود در زمان آینده است.

سرمایه گذاری دارای ابعاد گسترده ای است و شامل زمینه های مختلفی می شود که هر کسی با توجه به نیاز و دارایی خود و با تکیه بر دانشی که در آن حوزه دارد یکی از این زمینه ها را انتخاب می کند.

در حوزه سرمایه گذاری دانش موضوع بسیار مهمی است که از این طریق بتوان ثروت و دارایی را مدیریت کرد. این ثروت می تواند شامل درآمد فعلی شما به همراه ارزش کنونی درآمد های آتی شما باشد.

شیوه ی صحیح سرمایه گذاری

5 1 300x156 - کارکردهای سرمایه گذاری

انواع روش های سرمایه گذاری

در بازار ایران انواع روش ها برای سرمایه گذاری وجود دارد. این سرمایه گزاری می تواند در بازار پول، بازار مسکن، بازار سرمایه، بازار طلا، بازار سکه، بازار بورس و بازار ارز باشد. در هر کدام از این روش ها برای این که بتوان به بازدهی بیشتر دست یافت نیاز است تا ریسک بیشتری را بپذیرید.

در کنار ریسک پذیری عواملی مانند حجم دارایی، میزان نقد شوندگی و … نیز می تواند در بازدهی بیشتر کمک کننده باشد. برای مثال در سرمایه گزاری در بازار بورس هر فردی می تواند با حداقل دارایی که دارد وارد این بازار شود و با ۱۰۰ هزار تومان کار خود را شروع کند.

این فرد مسلما در مقایسه با فردی که در حجم بالایی به سرمایه گزاری پرداخته است به سود کمتری خواهد رسید و در مقابل ریسک کمتری دارایی او را تهدید می کند.

در سرمایه گزاری در هر بخشی بهتر است با آن قسمت از پولی که بنای اصلی زندگیتان را تشکیل نمی دهد این کار را انجام دهید تا در صورت ضرر مشکلی در روند زندگیتان ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: بانکداری چیست؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با بورس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی