بورس

کارکرد های بورس

کاردکرد های بورس

شاید تا چندی پیش تنها راهی که برای پس انداز کردن به ذهن هر کسی می رسید سپرده گذاری در بانک های مختلف بود. اما با افزایش آگاهی هایی که در چند سال اخیر در رابطه با سرمایه گذاری اتفاق افتاده است، بورس به عنوان یک بازار مطمئن برای این منظور مطرح شده است.

از فوایدی که سرمایه گذاری در آن برای افراد با میزان سرمایه متفاوت می تواند داشته باشد، می توان به ایجاد درآمد به عنوان مهم ترین مورد اشاره کرد.

همان طور که می دانیم مهم ترین هدف در سرمایه گذاری کسب در آمد است. فایده ی دیگر سرمایه گذاری در بورس قابلیت نقد شوندگی آن است و این کار به این صورت است که اگر فردی نیاز به سرمایه خود پیدا کرد می تواند با فروش سهام خود به راحتی به آن دست یابد.

شفافیت بازار و اطمینان در این بازار از قابلیت های دیگر آن است. با توجه به این که تمام فعالیت های آن تحت نظر سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می گیرد کاملا مورد اطمینان است.

سرمایه گذاری مناسب در بورس

1 1 - کارکرد های بورس

نقش بورس در اقتصاد جهانی

بازار بورس را می توان یکی از بازار های موثر در اقتصاد هر کشوری دانست. در واقع با ایجاد زمینه ای مناسب تمام سرمایه های خرد و کلان موجود در یک کشور را جذب می کند و باعث رونق اقتصادی و افزایش میزان کسب و کار ها می شود.

از طرفی از این طریق شرکت های بزرگ با فروش سهام خود اقدام به جذب دادایی ها و منابع مالی می کنند.

در واقع در این پروسه کاری که در این مجموعه انجام می دهد، تامین مالی شرکت های بزرگ است. این تامین مالی که در این مرکز اتفاق می افتد می تواند از طریق منابع داخلی بنگاه ها و یا از طریق منابع خارج از بنگاه ها که همان ابزار های بدهی هستند، تامین شوند.

این تامین سرمایه می تواند از طریق سرمایه گزاری های مسقیم و یا غیر مستقیم در بورس اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: بانکداری چیست؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با بورس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی