مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی

معرفی رشته مهندسی پزشکی

معرفی رشته­ ی مهندسی پزشکی

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: رشته مهندسی پزشکی (Biomedical Engineering)، همانطور که از عنوان آن مشخص است ماهیتی میان رشته ای دارد و در حقیقت پلی بین رشته های فنی الکترونیک، مکانیک، کامپیوتر و مواد و رشته های حوزه پزشکی است. مهندسی پزشکی با هدف توسعه و ساخت ابزارهای حوزه پزشکی زمینه­ ای را فراهم می کنند که شرایط مراقبت و نگهداری بیماران تسهیل گردد و همچنین طول عمر انسان به طور متوسط افزایش پیدا کند. در واقع این رشته راه حل های عملی را برای برطرف کردن  مشکلات مربوط به درمان و پزشکی ارائه می کند. این راه حل ها معمولا تحت یک سخت افزار یا نرم افزار و یا تلفیقی از هر دو ارائه می گردد. به صورت خلاصه تمرکز رشته مهندسی پزشکی روی موارد زیر می باشد:

7 1 - معرفی رشته مهندسی پزشکی

  • طراحی سیستم‌ ها و مواردی از جمله اندام‌ های مصنوعی داخلی و خارجی بدن انسان که می تواند جایگزین اندام های آسیب دیده یا ناقص بدن ‌شوند.
  • طراحی و ساخت دستگاه‌ هایی برای تشخیص مشکلات مربوط به بیماری ها و مسائل حوزه­ پزشکی
  • نصب و راه اندازی، تنظیم، نگهداری، تعمیر یا پشتیبانی فنی تجهیزات پزشکی
  • آموزش کاربری استفاده از تجهیزات پزشکی به کادر پزشکی و درمانی
  • کار و پژوهش در زمینه های فنی و مهندسی مرتبط با سیستم های بیولوژیکی انسان‌ها و حیوانات در کنار پزشکان و متخصصان سایر علوم

افراد فعال در زمینه مهندسی پزشکی ، قادر هستند که مدارهای الکترونیکی طراحی ‌کنند، نرم‌افزارهایی را برای اجرا در سیستم های پزشکی تولید نمایند و یا شبیه‌سازی های کامپیوتری را به منظور تست داروها، اندام های مصنوعی جدید یا سیستم‌های تصویربرداری پزشکی انجام دهند.

آنها همچنین تجهیزات ورزشی و توانبخشی،  پروتزها و اعضای مصنوعی بدن مانند مفصل ران و زانو را طراحی و تولید می‌کنند. در برخی موارد، این افراد در زمینه­ تولید مواد و متریال مورد نیاز برای ساخت چنین اندام های مصنوعی نیز فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: کارکردهای سرمایه گزاری

بیشتر بخوانید: کارکرد های بورس

امیدواریم مطلب معرفی رشته­ ی مهندسی پزشکی مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با دیگر کاربران آبرند به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی آبرند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی