بورس

مدیریت ریسک بورس

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب وکار ایران: مدیریت کردن ریسک بورس برای افرادی که در این شبکه اقتصادی فعالیت می کنند بسیار اهمیت دارد. بدون شک شاید شما بسیار شنیده باشید افراد در بازارهای مالی دچار شکست می شوند و سرمایه خود را هم از دست می دهند. به همین دلیل باید افراد به خوبی بتوانند ریسک های آن بازار مالی را مورد بررسی قرار دهند تا درصد شکست را کمتر کنند. یکی از مهمترین مسائلی که در مورد ریسک بورس وجود دارد این است که افراد یا بسیار ریسک می کنند و یا اینکه اصلا تمایلی به ریسک کردن ندارند. بر همین اساس باید شما به خوبی بتوانید ریسک های بازار مالی را مورد بررسی قرار دهید و مدیریت کنید.

قوانینی برای مدیریت :

شما باید برای مدیریت کردن ریسک بورس باید به برخی از قوانین توجه بسیار زیادی داشته باشید که این قوانین عبارت می باشد از :

  1. انعطاف پذیری در پذیرش کردن ریسک :

اینکه شما بتوانید ریسک های سرمایه گذاری در بورس را بپذیرید بسیار اهمیت دارد و باید نسبت به این مسئله انعطاف داشته باشید. شما باید به خوبی آمادگی رخ دادن هرگونه اتفاقی را در بورس داشته باشید.

  1. طراحی برنامه :

یکی از نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید با آن آشنایی داشته باشید این است که، ریسک های به وجود آمده در بورس را بپذیرید. یکی از بهترین روش های مدیریت کردن ریسک های بورس این است که برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. در ابتدای این برنامه شما باید تمامی احتمال ها را در نظر بگیرید  و سهامی را به امید دستیابی پیدا کردن به سود در نظر خود داشته باشید. اینکه ناگهان سهام ریزش پیدا می کند موجب می شود که سرمایه گذار متضرر شود، ولی اگر برنامه ریزی به درستی انجام شود هرگز این اتفاق نمی افتد.

4 2 - مدیریت ریسک بورس

  1. در نظر گرفتن بدترین نتیجه :

همانطور که شما در کارهای پروژه ای خود تمامی حالت های مورد نظر را پیش بینی می کنید باید برای مدیریت کردن ریسک بورس هم تمامی احتمالات را در نظر بگیرید. شما اگر برای هرگونه اتفاقی آمادگی لازم را داشته باشید در صورت شکست آسیب روحی نمی بینید و تحمل کردن ضرر هم برای شما بسیار آسان تر خواهد داشت.

  1. تمرکز کردن روی نتیجه :

یکی از مشکلات بسیار بزرگی که در ریسک بورس وجود دارد و برای بسیاری از سرمایه گذاران به وجود می آید این است که نمی توانند روی نتیجه خود تمرکز داشته باشند. تصمیمات باید تحت کنترل شما باشند و اگر شما دچار ضرر شدید بتوانید آن را مدیریت کنید. در واقع شما از همان ابتدای سرمایه گذاری باید روی نتیجه به خوبی تمرکز داشته باشید تا بتوانید ضرر آن را کاهش دهید.

  1. غلبه بر ترس :

شما باید برای مدیریت کردن ریسک بورس روی ترس های خود غلبه داشته باشید و بتوانید ترس های غیرضروری را را از بین ببرید. اینکه ریسک سرمایه گذاری در بورس بالا می باشد یک امر گریز ناپذیر می باشد، ولی شما می توانید از آنها فرار کنید و اعتماد به نفس و آرامش را جایگزین آنها نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع چرم در صنعت کیف و کفش و چرم

بیشتر بخواید: رشد صنعت پوشاک ایران در بازارهای جهانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی