بورس

آشنایی با بورس

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: بورس یک کلمه ی انگلیسی به معنای کیف پول است. سابقه ی پیدایش این کلمه به قرن پانزدهم میلادی بر می گردد. در آن زمان عده ای در یک مکان جمع می شدند و به خرید و فروش کالا های خود می پرداختند.

بعد از چندین سال مکان خرید و فروش به یک جای ثابت مسقف منتقل شد و به آن نام بورس را دادند. سابقه ی بورس در ایران به سال ۱۳۱۵ برمی گردد.

فردی بلژيکی توانست اساسنامه این بازار را در ایران پایه گذاری کند اما به دلیل شرایطی که در آن زمان در ایران وجود داشت تاسیس بورس در ایران ۲۵ سال به طول انجامید. در واقع در سال ۱۳۴۱ با انجام چند معامله در حوزه معدن این بازار در ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به مطالبی که در رابطه با پیدایش بورس بیان شد می توان نتیجه گرفت این بازاری برای خرید و فروش است که رابطه ای را بین فروشنده و خریدار ایجاد می کند. در واقع فروشنده دارایی خود را در این بازار ارائه می دهد و خریدار با توجه به نیاز و میزان سرمایه گذاری خود آن را خریداری می کند.

بورس در یک نگاه

1 2 - آشنایی با بورس

انواع بورس

امروزه با توجه به فعالیت های گسترده ای که در بورس وجود دارد آن را به قسمت های مختلفی تقسیم بندی کرده اند. بورس کالا یکی از این بازار ها است که در آن به خرید و فروش کالا می پردازند. در این بازار معمولا مواد خام یا مواد اولیه معامله می شوند.

بازار دیگر بازار ارز است که همان طور که از نامش پیدا است در آن به خرید و فروش پول های خارجی می پردازند. البته این بازار در ایران فعال نیست. بازار دیگری که در بورس فعال است بازار اوراق بهادار است  که در آن شرایطی فراهم می شود تا سرمایه گذار و سرمایه پذیر به صورت قانونی در یک فعالیت اقتصادی با هم شریک شوند و از سود این شراکت استفاده کنند.

این بازار، شرایط را برای همه ی افراد فراهم می کند حتی کسانی که دارای سرمایه ای اندک باشند و بخواهند در کوتاه مدت به سود برسند.

بیشتر بخوانید: معرفی ارز های دیجیتال

بیشتر بخوانید: تفاوت های معنایی کارگاه و کارخانه

امیدواریم مطلب آشنایی با بورس مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با دیگر کاربران آبرند به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی