8 قانون کارآفرینی من برای بازی کردن برای برد
۸ قانون کارآفرینی من برای بازی کردن برای برد
من ۱۷ شرکت مختلف را قبل از شروع اولین شرکت سهامی عام خود در حدود ۱۳ سال پیش ساختم. پس از هفت سال تماشای تطبیق سایر شرکتهای املاک و مستغلات با بازارهای در حال تغییر و واقعیتهای جدید، فرصتی را دیدم و از آن بهره بردم تا کارها را متفاوت انجام دهم. این کار با یک ساختار جدید جبران خسارت کارگزار شروع شد و به گونهای تکامل یافت که تیمهای کاملا مجازی و کسب سازمانهایی که به رشد ما کمک میکنند، مانند این مجله و شرکت متاورس، Virbela.
ما همیشه از این نوع مزایا نخواهیم داشت. آمازون مزیت حرکت اول را در فضای تجارت الکترونیکی دارد، اما رقبا به عنوان جایگزین به نوآوری ادامه خواهند داد. نتفلیکس اولین سرویس پخش واقعی بود که اکنون تنها یکی از بسیاری از سرویسهاست. هر دو شرکت بیش از دو دهه در هر رقیب واقعی پیشروی داشتند. و در حال حاضر، ۱۳ سال از شروع آن دو دهه گذشته است.
از رقبا، محیطهای نظارتی یا رکود فعلی بازار، ما برای ماههای آینده تحت فشار خواهیم بود. به قول معروف ضرورت مادر اختراع است. ما، همراه با رقبای خود، به دنبال راههایی برای افزایش کارایی و نوآوری خواهیم بود تا زمانی که بازار به خودی خود برسد، در صدر قرار گیرد. در مواقع عدم اطمینان اقتصادی، مأموریت یک سازمان و رهبری آن می تواند چراغ راهنما باشد.
برای سازمان ما، سازگار ماندن، گرسنگی، فروتنی و آماده بودن برای رشد، کلید ایجاد یک کسب و کار انعطاف پذیر و برنده شدن در چرخه های مختلف بازار. در اینجا هشت اصل راهنمای من برای رهبری در چنین مواقعی آمده است:
۱٫ بازی کنید تا برنده شوید.
چشم انداز و ماموریت روشنی با اهداف مشخص برای تیم خود تعیین کنید تا با هم جمع شوند.
۲٫ به طور مداوم در حال یادگیری باشید.
بهترین شیوههایی که چند سال پیش مؤثر بودند، احتمالاً امروز بیربط هستند. برای اینکه دانشجوی واقعی تجارت باشید، مفروضات خود را آزمایش کنید و روش های نوآورانه برای موفقیت.
۳٫ آنچه را که شکسته نیست بشکنید.
یک کسب و کار راحت کسب و کاری است که پشت سر گذاشته می شود. تیم خود را تشویق کنید تا همه چیز را به چالش بکشد، سوال کند و موشکافی کند.
۴٫ رقابت خود را دست کم نگیرید.
مزایای رقابتی اغلب دوام زیادی ندارند. حفظ مزیت خود به معنای ماندن در صدر رقبا است و قبل از اینکه بازار به آن نیاز داشته باشد، محصول یا خدمات خود را تکرار کنید.
۵٫ بدانید چه زمانی مزیت دارید و دو برابر کنید.
چه چیزی شرکت شما را منحصر به فرد می کند را شناسایی کنید و از آن سرمایه گذاری کنید—مزایا به همه شکل ها می آیند مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که برای متمایز شدن لازم نیست چرخ محصول را دوباره اختراع کنید.
۶٫ هزینه های عملیاتی را با رشد متعادل کنید.
هزینه های خود را کم و تمرکز خود را واضح نگه دارید. شما نمی توانید بدون ریسک کردن و سرمایه گذاری در نوآوری رشد کنید. اما ریسکهای بسیار زیاد، سرمایهگذاریهای بسیار زیاد و در نتیجه با هزینههای عملیاتی بزرگ دست و پنجه نرم میکنید.
۷٫ برای سازگاری چابک باشید.
چابکی برای سازمانهایی که به سرعت در حال رشد هستند ضروری است. رهبران باید فضایی را برای اعضای کلیدی تیم ایجاد کنند تا بتوانند وارد آن شوند و نوآوری کنند. این بدان معناست که بدانید کجا میتوانند بیشترین ارزش را ارائه دهند و کجا دور ماندن از راه منطقیتر است.
۸٫ از هرج و مرج استقبال کنید تا تغییر ایجاد کنید.
با هرج و مرج راحت شوید؛ این محصول فرعی سازمان هایی است که به سرعت در حال رشد هستند. آنچه را که باید شکسته شود تا سیستم بهتری بسازید که باعث رشد شما شود، پیدا کنید.
این مقاله در ابتدا در شماره سپتامبر/اکتبر ۲۰۲۲ مجله SUCCESS منتشر شد.
گلن سنفورد
مدیر عامل SUCCESS Enterprises
موسس، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هلدینگ جهانی eXp