عمومی

8 سال پیش اپل یک شرط بندی بزرگ انجام داد که بی سر و صدا بر آن مسلط بود این صنعت 2 تریلیون دلاری این تازه آغاز است

۸ سال پیش اپل یک شرط بندی بزرگ انجام داد که بی سر و صدا بر آن مسلط بود
این صنعت ۲ تریلیون دلاری این تازه آغاز است

وال استریت ژورنال هفته گذشته مطلب جالبی داشت که در مورد تطبیق آهسته اما پیوسته Apple Pay در طول هشت سال گذشته. به گفته گزارشگر، بن کوهن، اکنون بیش از ۷۵ درصد آیفون‌ها حداقل یک روش پرداخت مرتبط با Apple Pay و ۹۰ درصد از فروشگاه ها روش پرداخت بدون تماس را می پذیرند.

مدتی پس از خواندن گزارش فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲ در مورد نحوه انتخاب مصرف کنندگان برای پرداخت برای چیزها — که خواندنی هیجان انگیز است، اجازه دهید به شما بگویم. با این حال، این دو چیز به نوعی در مغز من با هم ادغام شدند و من شروع به فکر کردن به این کردم که چگونه اپل نه تنها باعث ایجاد تغییر در نحوه پرداخت ما برای چیزها می شود، بلکه در حال حرکت کند به سمت تسلط بر صنعت دیگری است.

وقتی به آن فکر می‌کنید، Apple Pay تقریباً موفق شده است تا آرزوی‌ترین شاهکار برندسازی را انجام دهد – اساساً مترادف با پرداخت های بدون تماس من به معنای واقعی کلمه هرگز نشنیده ام که کسی بپرسد “گوگل پی را قبول دارید یا سامسونگ پی؟” این امکان وجود دارد که هیچ‌کس از هیچ کدام از این سرویس‌ها استفاده نکند، اما فکر می‌کنم این احتمال بیشتر است که مردم هر زمانی که گوشی خود را روی کارت‌خوان ضربه می‌زنید، Apple Pay را تصور کنند.

به‌عنوان یک نقطه داده در تأیید این فرضیه، در Kroger – بزرگترین زنجیره خواربار فروشی در ایالات متحده – برخی فروشگاه‌ها اضافه کرده‌اند. برچسب‌هایی روی کارت‌خوان‌ها که به مردم اطلاع می‌دهد که نمی‌توانید از Apple Pay استفاده کنید. در واقع، آنها فقط به این معنی هستند که پرداخت های بدون تماس را نمی پذیرند و شما همچنان باید تراشه خود را در خواننده قرار دهید. اما برچسب‌ها می‌گویند “Apple Pay” وجود ندارد.

- 8 سال پیش اپل یک شرط بندی بزرگ انجام داد که بی سر و صدا بر آن مسلط بود
این صنعت 2 تریلیون دلاری این تازه آغاز است

من از یکی از کارمندان در Kroger محلی پرسیدم که چرا، که او پاسخ داد قبل از برچسب آنها هر روز تعداد انگشت شماری از مردم را دریافت می کردند که فقط در آنجا ایستاده بودند و سعی می کردند به آیفون خود ضربه بزنند. هزینه مواد غذایی خود را پرداخت کنند. من با دفتر شرکت کروگر در مورد هر دو برچسب تماس گرفتم و همچنین در مورد اینکه چرا زنجیره Apple Pay را نمی پذیرد اما قبل از انتشار پاسخی دریافت نکردم.

من فکر می کنم کوهن یک قسمت را اشتباه می کند. یعنی او پیشنهاد می‌کند بزرگترین مانع اپل برای پذیرش گسترده‌تر این است که مردم ترجیح می‌دهند از کارت‌های اعتباری فیزیکی خود استفاده کنند:

اما رقیب آن فقط Cash App و PayPal یا Google و Samsung نیستند. این راحتی کارت های اعتباری است. و آن ها همچنان برنده هستند. مدیران اپل استدلال می‌کنند که امنیت پیشرفته Apple Pay به ایجاد تجربه‌ای برتر برای مصرف‌کننده کمک می‌کند، اما هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب گوشی به جای پلاستیک وجود ندارد. برخلاف اسکن کارت پرواز تلفن همراه، که به سختی در هر زمان انجام می‌شود زیرا زحمت چاپ را از بین می‌برد، Apple Pay اصطکاک زیادی را کاهش نمی‌دهد.

کوهن نکته ای دارد، اما مطمئن نیستم که درست باشد. با گوش دادن به صحبت های کوک در مورد موفقیت Apple Pay، او تاکید کرد که “رشد Apple Pay به تازگی خیره کننده بوده است. این کاملا خیره کننده بوده است.”

دلیل واضح این است که COVID-19 نقش مهمی در حرکت مردم به سمت پرداخت‌های بدون تماس داشت. این مطمئناً برای پذیرش Apple Pay خوب است. ایده رسیدگی به پول نقد چیزی نیست که بیشتر مردم در میانه یک بیماری همه گیر هیجان زده می شوند. برخی از فروشگاه ها به طور کلی، حداقل به طور موقت، دریافت پول نقد را متوقف کردند.

اما نکته ای که کوک به آن اشاره می کند این است که Apple Pay لزوماً با افرادی که از کارت اعتباری خود در صندوق پرداخت استفاده می کنند رقابت نمی کند. هدف محلی آنها به نظر می رسد اپل رقیب اصلی خود را افرادی می بیند که پول نقد را از جیب خود بیرون می آورند.

در دنیای ایده آل اپل، آیفون کیف پول شماست. اکثر مردم می گویند که ترجیح می دهند کیف پول خود را از آیفون خود گم کنند، اما همچنان هر دو را حمل می کنند. اپل می خواهد آن را تغییر دهد و Apple Pay بخش بزرگی از این استراتژی است. این باید به همان سرعت و راحت باشد – اگر نه، بیشتر از بیرون کشیدن پول نقد از جیب شما.

بدیهی است که این به کسب و کارهایی مانند کروگر بستگی دارد که Apple Pay را بپذیرند. اگر شما بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی هستید، به این معنی است که فروشگاه‌های زیادی با مسیرهای پرداخت زیاد و کارت‌خوان‌های زیادی دارید. به روز رسانی همه آنها در این مقیاس گران است.

به همین منظور، اپل تلاش کرده است معامله را با مواردی مانند Apple Pay Later, که به مشتریان امکان می دهد در مدت شش هفته پرداخت کنند. با این حال، این فروشگاه همچنان مانند سایر تراکنش های Apple Pay پرداخت می کند.

دیدن اینکه چرا اپل صبورانه به دنبال تسلط بر Apple Pay است، سخت نیست. برخی از تحلیلگران تخمین می زنند که پرداخت های بدون تماس تقریباً ۲ تریلیون دلار است. . این پول واقعی است و اپل با نادیده گرفتن چنین فرصت هایی به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل نشد. همچنین آیفون را با ارزش‌تر می‌کند – که قیمتی ندارد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی