عمومی

افراد باهوش عاطفی از 5 قانون همدلی استفاده می کنند گوش دادن به ایجاد روابط قوی تر و عمیق تر

افراد باهوش عاطفی از ۵ قانون همدلی استفاده می کنند
گوش دادن به ایجاد روابط قوی تر و عمیق تر

سال‌ها پیش با سرپرستی به نام جون کار کردم که در ایجاد احساس شنیده شدن و ارزش‌گذاری در من عالی بود. علاوه بر این که همیشه به من به عنوان یک شخص علاقه نشان می داد، هر زمان که من چیز مهمی برای صحبت در موردش داشتم، خودش را برای صحبت کردن در دسترس قرار می داد – حتی در کوتاه مدت.

او مکالمه را با سوالی مانند سوال بالا شروع می کرد. و سپس …

او سکوت ناخوشایند با افکار خودش.

این گفتگوها ارزش واقعی همدلی، توانایی درک احساسات دیگران. من از نزدیک یاد گرفتم که چگونه نشان دادن همدلی شما را در موقعیت اعتماد قرار می دهد – و همه برای افرادی که می توانند به آنها اعتماد کنند، ارزش قائل هستند.

و در حالی که جون اینطور است. توانایی همدلی در آن زمان فوق بشری به نظر می رسید، مهارتی که او نشان داد ۱۰۰ درصد قابل یادگیری است. با توسعه آن، عضله همدلی خود را فراتر از آنچه تصور می کنید تقویت خواهید کرد.

گوش دادن همدلانه چیست؟ چرا اینقدر مهم است؟ و چگونه می توانید این مهارت را توسعه دهید تا به شما در کسب و کار و زندگی خود کمک کند؟

(اگر در پنج قانون ارزش پیدا کنید در مورد گوش دادن همدلانه، ممکن است به دوره هوش هیجانی من علاقه مند باشید – که شامل ۲۰ قانون دیگر است که به شما کمک می کند هوش هیجانی خود را توسعه دهید. این دوره را در اینجا ببینید.)

چرا گوش دادن همدلانه بسیار مهم است

مفهوم گوش دادن همدلانه ساده است: گوش دادن با هدف ارتباط با احساسات شخصی است که با او صحبت می کنید. اما برای درک اینکه چرا گوش دادن برای ایجاد همدلی بسیار حیاتی است، به داشتن پیشینه کمی در مورد علم پشت آن کمک می کند.

برای سال ها، محققان قدرت گوش دادن را دست کم گرفتند. به عنوان مثال، برای ارزیابی هوش هیجانی، توانایی درک و مدیریت احساسات، بسیاری از دانشمندان از ارزیابی‌هایی استفاده می‌کنند که تست می‌کنند. افرادی که می خواهند حالات چهره را بخوانند و سپس احساساتی را که فکر می کنند شخص نشان می دهد انتخاب کنند.

یک مشکل بزرگ در این مورد وجود دارد: حالات چهره می تواند به معنای چیزهای مختلفی باشد که از افراد مختلف می آید. بسته به فرد و زمینه، لبخند می تواند نشان دهنده شادی یا غم باشد. یا ممکن است یک فرد از حالت چهره برای پوشاندن آنچه واقعاً در زیر احساس می‌کند استفاده کند.

تحقیقات جدیدتر این درک را تأیید می‌کند. مایکل کراوس از دانشگاه ییل یک مطالعه را رهبری کرد که در آن محققان بیش از ۱۸۰۰ شرکت‌کننده را با هدف شناسایی دقیق احساسات دیگران مأمور کرد. طی پنج آزمایش، از افراد خواسته شد تا با شخص دیگری ارتباط برقرار کنند یا تعاملی بین دو نفر مشاهده کنند.

در موارد مختلف، شرکت کنندگان اجازه داشتند:

  • فقط گوش کنند و نگاه نکنند؛
  • نگاه کنند اما گوش ندهند. یا
  • هم نگاه کنید و هم گوش دهید.

کراس دریافت که به طور متوسط، کسانی که وظیفه “فقط گوش دادن” با دقت بیشتری احساساتی را که دیگران تجربه کرده اند شناسایی کرد.

“آنچه در اینجا می یابیم این است که شاید مردم نیز هزینه می پردازند. کراوس گفت: توجه زیاد به چهره — صدا ممکن است دارای محتوای لازم برای درک دقیق حالات درونی دیگران باشد.

آوازهای احساسات تمرکز کنیم.”

اما چگونه می‌توانید شنونده‌ای همدل‌تر شوید؟

در اینجا پنج قانون مهم وجود دارد که باید رعایت کنید:

۱٫ صحبت را قطع نکنید.

دقیقه ای که صحبت می کنید، دقیقه ای است که گوش دادن و یادگیری را متوقف می کنید.

اما نه تنها این. وقتی صحبت را قطع می‌کنید، اغلب باعث می‌شوید طرف مکالمه‌تان احساس کند که واقعاً به او علاقه‌ای ندارید.

بنابراین، یاد بگیرید تا آنجا که ممکن است – با اجازه دادن به شخص دیگر بدون وقفه.

۲٫ تمرکز کنید.

این یکی ساده به نظر می رسد، اما امروزه اکثر مردم حتی وقتی با شخصی صحبت می کنند تلفن خود را کنار نمی گذارند. . با توجه کامل خود به دیگران هنگام صحبت کردن، به‌عنوان متفاوت متمایز می‌شوید.

بنابراین، دستگاه‌ها را کنار بگذارید. با دقت گوش کن سعی کنید به مکث های قابل توجه یا انحراف صدا توجه کنید: آیا شریک زندگی شما تمام داستان را تعریف می کند؟ یا جزییات مهم را کنار می گذارند؟ داستان پشت این داستان چیست؟

در نهایت، هنگام گوش دادن، در برابر هوس فکر کردن به اینکه چگونه می خواهید پاسخ دهید مقاومت کنید. و فقط گوش کنید.

۳٫ سؤالات دقیق بپرسید.

همانطور که سعی می کنید دیدگاه شریک زندگی خود را درک کنید، سؤالاتی بپرسید تا به شما کمک کند بفهمید از کجا آمده است. و چرا آن‌ها این احساس را دارند.

اگر ناامید هستند، زود نتیجه نگیرید، در عوض، عمیق‌تر بگردید. . به یاد داشته باشید، روی یادگیری تمرکز کنید، نه قضاوت.

البته، شما نمی خواهید که شریک زندگی تان احساس بازجویی کند. هنگامی که آنها احساس کردند که شما واقعاً به آنچه آنها می گویند اهمیت می دهید، برای شنیدن دیدگاه شما (حتی اگر مخالف باشد) بازتر خواهند بود.

۴٫ با احساسات ارتباط برقرار کنید، نه با موقعیت ها.

ارتباط با آنچه که شخص دیگری از سر می گذراند می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا همه ما دچار آن می شویم. تحت تأثیر چیزهای مختلف قرار گرفته یا ناامید شده‌اید.

به عنوان مثال، اگر شخصی در مورد ارائه‌ای به شما بگوید که با آن مشکل دارید، ممکن است آن را رد کنید. آن — زیرا ارائه ها برای شما آسان است. با این حال، مشکل این است که حتی اگر این فکر را مستقیماً بیان نکنید، در نحوه صحبت کردن با شریک زندگی‌تان ظاهر می‌شود که رابطه شما را تضعیف می‌کند.

به‌جای آن، وقتی کسی در مورد یک مبارزه شخصی صحبت می‌کند، به زمانی فکر کنید که شما هم احساس مشابهی داشتید. شاید این یک مشکل جدی یا مجموعه‌ای از رویدادها بوده است که شما را تحت تأثیر قرار داده است.

وقتی پیش‌فرض شما از قضاوت‌کننده به مفید تغییر می‌کند، شما به جای شکاف، یک پل بسازید – که تأثیر عاطفی روی هم تیمی شما می گذارد و رابطه شما را تقویت می کند.

۵٫ راه حلی ارائه نکنید.

وقتی سعی می کنید فوراً راه حلی ارائه دهید، این پیام را ارسال می کنید:

“حل این مشکل آسان است، فقط این کار را انجام دهید.”

می توانید تصور کنید که شریک زندگی شما چه احساسی دارد. علاوه بر این، احتمالاً همه حقایق را ندارید. و در بیشتر موارد، طرف مقابل این را به عنوان عدم علاقه شخصی یا حتی بدتر از آن تحقیر آمیز می بیند.

در عوض. ، از شخص به خاطر اعتماد و تمایل به اشتراک گذاری تشکر کنید. اگر چیزی برای اشتراک‌گذاری دارید و احساس می‌کنید اعتماد طرف مقابل را به دست آورده‌اید، ممکن است چیزی شبیه به این بگویید:

“آیا می توانم چیزی را که در گذشته به من کمک کرده است، با یک موقعیت مشابه به اشتراک بگذارم؟ ممکن است به شما کمک کند یا نه، اما امیدوارم این کار را انجام دهد.”

به سادگی با درخواست اجازه، کنترل را به طرف مقابل می دهید و او را برای گوش دادن به شما بازتر می کنید.

بنابراین، دفعه بعد که شخصی برای به اشتراک گذاشتن آنچه در ذهنش است نزد شما آمد، از پنج قانون گوش دادن همدلانه پیروی کنید:

۱٫ قطع نکنید.
۲٫ تمرکز.
۳٫ سوالات زیرکانه بپرسید.
۴٫ با احساسات ارتباط برقرار کنید، نه موقعیت ها.
۵٫ راه حلی ارائه نکنید.

اگر این کار را انجام دهید، عضله همدلی خود را تقویت خواهید کرد، اعتماد دیگران را به دست خواهید آورد و روابط قوی تر و عمیق تر ایجاد کنید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی