7 مزیت توکن کردن دسترسی به محصول شما
۷ مزیت توکن کردن دسترسی به محصول شما
اگر محصول دیجیتالی می فروشید، دو گزینه دارید: فروش دسترسی به اشتراک یا فروش تبلیغات.
فروش یک بار هزینه مجوز یک گزینه است، اما اکثر استارت آپ ها به دلایل خوبی از این کار اجتناب می کنند. اولاً، آنها تجربه خوبی برای مشتریان ارائه نمیدهند – این هزینه ورودی بالاتر است و مشتری را مجبور میکند متعهد به استفاده طولانی مدت از یک محصول شود.
در نتیجه، منطقیتر است که «اجاره» را بهعنوان مدل کسبوکار اصلی انتخاب کنید، یا اینکه مستقیماً به مشتری دسترسی داشته باشید یا فضای تبلیغاتی را به سایر مشاغل اجاره کنید.
تا به امروز گزینه های جایگزین زیادی وجود نداشته است. اما نگران نباشید، پذیرش فزاینده توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) فرصتهای جدید و هیجانانگیزی را برای روشهای ساخت، راهاندازی و فروش محصولات دیجیتالی ایجاد میکند.
یکی از راهها، بهویژه، نوآوریهای مدل کسبوکار است که همراه با دسترسی به نشانهها است. به عبارت دیگر، کاربر تنها در صورتی میتواند از محصول شما استفاده کند که NFT خاص شما را داشته باشد.
استفاده از نشانهها به عنوان یک استراتژی ورود به بازار این پتانسیل را دارد که جایگزین بسیار بهتری نسبت به مدلهای مبتنی بر اشتراک سنتی باشد که ما به آن عادت کردهایم.
۱٫ مشتریان خود را تشویق کنید تا به رشد شما کمک کنند
مالکیت رمز، رابطه شما با مشتری را تغییر می دهد. این مشتری را به مشارکت در رشد یک محصول یا خدمات دعوت می کند، به خصوص اگر عرضه ثابت یا محدود وجود داشته باشد.
یک توکن به شما امکان میدهد با کاربران اولیه خود به اشتراک بگذارید. با افزایش تقاضا برای محصول یا خدمات، ارزش توکن نیز افزایش می یابد. این یک انگیزه اجتماعی برای دفاع از آن و ارجاع دوستان و خانوادهشان ایجاد میکند.
در حال حاضر تعداد کمی وجود دارد. نمونههایی از محصولاتی که از مشوقهای رمز برای موتورهای بازاریابی ارجاع استفاده میکنند، مانند هلیوم و آرویو.
مطمئن است، این فقط در صورتی کار می کند که عرضه شود برای توکن های دسترسی محدود شده است که به نوبه خود درآمد حاصل از فروش اولیه را محدود می کند. اما پتانسیل افزایش وفاداری بلندمدت به برند و کاهش هزینه های بازاریابی ممکن است این معامله را ارزشمند کند.
۲٫ مشکل شروع سرد را دور بزنید
اگر محصول شما مبتنی بر شبکه است (به عنوان مثال رسانه های اجتماعی، بازار، نظرات، یا سایر محتوای تولید شده توسط کاربر) هنگامی که افراد بیشتری از آن استفاده می کنند، ارزشمندتر می شود که به عنوان مشکل شروع سرد نیز شناخته می شود. این چیزی است که هر پلتفرمی به روشی با آن دست و پنجه نرم می کند.
یک مثال ساده: شما نمی خواهید اگر تنها کاربر در پلتفرم هستید، از Yelp یا Twitter استفاده کنید.
مشابه بشارت دادن به کاربران اولیه خود، توکنها میتوانند جلوه شبکه را شروع کنند و پویایی شبیه به برنامههای ارجاع ایجاد کنند (“به یک دوست مراجعه کنید و با پیوستن آنها ۱۰ دلار دریافت کنید”).
هنوز باید توکن را به همان روشی که یک برنامه ارجاع را بازاریابی می کنید، به طور تهاجمی بازاریابی کنید. با افزایش تقاضا برای محصول، این تفاوت بالقوه بالاتر از پاداش ارجاع استاندارد است.
۳٫ از حق امتیاز فروش مجدد درآمد غیرفعال کسب کنید
هر بار که رمز شما خرید و فروش می شود، درآمد ایجاد می شود.
با NFTها، میتوانید حق امتیازهایی را برنامهریزی کنید که هر بار که توکن اصلی به فروش میرسد، درصدی را به عقب میاندازد (استاندارد صنعت این است حدود ۵-۱۰ درصد).
بنابراین، علاوه بر فروش اولیه توکن، میتوانید با انتخاب مشتریان به طور دائم درآمد کسب کنید. از محصول خود استفاده نمی کنید.
فعال کردن بازار ثانویه برای توکن شما به دلایلی که من تجربه مشتری را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. در نکته بعدی ذکر خواهد شد.
اما، یک نکته این است که انگیزه فروش مجدد یا تکیه بر آن به عنوان منبع اصلی احتمالاً عاقلانه نیست. درآمد
میخواهید مطمئن شوید که ارزش از محصول مشتق شده است، نه نشانه، تا مطمئن شوید که یک پایگاه کاربر طولانی مدت در غیر این صورت، نوع نامناسبی از مشتریان را جذب خواهید کرد و در حفظ تقاضا در دراز مدت مشکل خواهید داشت.
۴٫ تجربه مشتری را بهبود ببخشید: بدون قفل شدن در اختیار داشته باشید
در طرف دیگر تجربه بازار ثانویه هسته اصلی است. به نفع مشتریان شماست: توانایی انصراف.
تا کنون، تقریبا غیرممکن بوده است فروش مالکیت کامل به یک کپی از یک محصول که هزینه تمام شده برای مشتری نیست. برای مثال، اگر مجوز مایکروسافت آفیس را در اوایل دهه ۲۰۰۰ خریداری کردید و به این نتیجه رسیدید که دیگر به آن نیاز ندارید، باید هزینه را بپذیرید.
بیایید یک لحظه بحث مثبت مشترک را کنار بگذاریم. اگر تقاضای پایدار وجود داشته باشد و قیمت توکن شما ثابت باشد، مشتری احتمالاً میتواند دسترسی را خریداری کند، آنچه را که نیاز دارد مصرف کند، و پس از یک ماه دوباره بفروشد و بیشتر، اگر نه همه، پول خود را پس بگیرد.
<. div class="standardText" readability="34">
من میدانم که حفظ تقاضا و تثبیت قیمتهای رمز آسانتر از انجام آن است، اما مسلماً این تجربه بسیار بهتری برای شما و مشتری در طولانی مدت است. اجرا کنید.
۵٫ قبل از راهاندازی، ویژگیهای جدید را سریعتر اعتبارسنجی کنید
بهعنوان یک طراح محصول، چیزهای کمی بیش از شنیدن من را عصبانی میکند جایگزینی برای تحقیقات کاربر.” این یکی از ضروریترین اجزای موفقیت هر محصول است.
با توکنها، یک مزیت اضافهشده رمز ارائه میشود. مکانیک رای دهی برای کاربرانی که به طور جمعی تصمیم بگیرند چه ویژگی هایی را در نقشه راه شما اولویت بندی کنند. لازم نیست هر تصمیم طراحی را به کاربران خود بسپارید، اما این یک راه خوب برای تأیید اعتبار ویژگی قبل از صرف زمان و هزینه برای آن است.
و نکته اینجاست که شما فقط مشارکت هر کاربری را جلب نمیکنید. توکنها، بهویژه زمانی که محدود هستند، مشتاقترین مشتریان شما را جذب میکنند. این یک قیف داخلی برای جمعآوری بازخورد از معنیدارترین کاربران شما است.
اما این تفاوت چگونه با استخدام کاربرانی که اشتراک پرداخت می کنند برای شرکت در نظرسنجی؟ همه چیز به انگیزه های هم تراز برمی گردد. حس مالکیت ایجاد شده با توکنها احتمالاً انگیزه مشارکت را افزایش میدهد. وقتی محصول برنده می شود، کاربران شما برنده می شوند.
۶٫ تقویت شراکت با برند از طریق ادغام توکن
نکته زیبا در مورد بلاک چین این است که پایگاه داده ای است که هر کسی می تواند آن را مشاهده کند و دسترسی داشته باشید. به این معنا که، اگر قابلیتهای توکن گیتسازی ایجاد کردهاید، میتوانید توکنهایی غیر از خودتان (که معمولاً به عنوان «عملکرد متقابل» نامیده میشود) ترکیب کنید.
این می تواند معنای جدیدی به شریک حمایت شده بدهد. بگویید کسبوکار دیگری که ارزشهای برند را همسو کرده است، میخواهد شریک شود، آنها میتوانند برای دارندگان توکن خود به محصول شما یارانه بدهند.
برای مثال، بگویید که یک برنامه ردیابی تناسب اندام محبوب ساخته اید. میتوانید با نایک شریک شوید تا به همه دارندگان رمز نایک برای مدت محدود یا دائمی دسترسی ممتاز بدهید.
همین امر در مورد توکن شما نیز صدق می کند. اگر توکن شما را در اختیار مشتریان خود قرار دهند، چه امتیازهای مشارکت انحصاری را می توانید به مشتریان خود ارائه دهید؟
۷٫ با «اشتراکگذاری کیف پول»، نمایشهای ارگانیک را افزایش دهید
NFTها فقط برای خرید و فروش نیستند، بلکه برای نمایش چیز های دیگر. بنابراین هنگامی که مشتریان شما توکن شما را دارند، فضایی در کیف پول آنها اشغال میشود — اساساً به عنوان یک بیلبورد دیجیتالی برای هر کسی که کیف پول مشتری شما را مشاهده میکند عمل میکند.
وقتی یک مشتری بالقوه به صورت ارگانیک با توکن شما روبرو می شود، از طریق اثبات اجتماعی اعتبار و مشروعیت می بخشد.
تفکر نهایی: چه زمانی باید از استفاده از نشانههای دسترسی خودداری کنید
چند سناریو وجود دارد که در آنها توکن کردن دسترسی به محصول شما میتواند نتیجه معکوس داشته باشد.
اول و واضحتر از همه، اگر بازار هدف شما ناخوشایند یا ناآشنا است، معرفی توکنها ایده خوبی نیست. کریپتو یا مدیریت کیف پول پایه مطمئناً امکان ایجاد یک تجربه نگهداری بومی وجود دارد که به کاربر امکان میدهد توکن خود را بدون اینکه بداند رمز ارز است، دوباره بفروشد. اما نقطه ضعف آن این است که هزینه توسعه را به طور تصاعدی افزایش می دهد.
یک سناریوی دیگر که ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد این است که اگر شما قبلاً یک نام تجاری تثبیت شده و کسب و کار اشتراک در مورد محصول خود ایجاد کرده اید. بسیاری از مزایا مبتنی بر مزیتهای عرضه به بازار هستند، و اگر قبلاً کشش داشته باشید، ممکن است مزیت کمتری وجود داشته باشد.
به عنوان یک قانون کلی، یک توکن را می توان به عنوان یک اوراق بهادار سرمایه گذاری طبقه بندی کرد اگر صرفاً یک سرمایه گذاری با انتظار سود شما باید در مورد استفاده از رمز فقط برای باز کردن قفل دسترسی به محصول خود بسیار کوشا باشید و نه چیز دیگری.
مجبور نیست