7 دلیل بازاریابی بازده سرمایه گذاری الف چالش
۷ دلیل بازاریابی بازده سرمایه گذاری الف
چالش
بهعنوان یک مشاور تجاری و سرمایهگذار فرشته، اغلب از صاحبان کسبوکار برای ارزیابی خود از بازده بازگشت سرمایه بازاریابی، یا هزینه جذب مشتری. در حالی که میدانم که سطح بالایی از اطمینان در این اعداد یک هدف دست نیافتنی است، ارزش انجام کار، و معیارسازی کسب و کار خود در برابر رقبا، ارزش تلاش را دارد. آیا سرمایه گذاری مناسبی انجام می دهید و آیا نتیجه می دهد؟
همانطور که اخیراً قسمتی از مخزن کوسه، من متوجه شدم که سرمایه گذاران کوسه تمرکز روی پاسخهای کارآفرینان به این سؤالات همچنین آزمونی برای اعتبار کسبوکار آنهاست، زیرا منجر به سؤالات مرتبط دیگری در مورد حاشیهها، کانالها و درک آنها از نیروهای کلیدی مشتری میشود.
بنابراین من از دیدن این موضوع و تصمیمات استراتژی مرتبط به خوبی در کتاب اخیر، Brand Vision، توسط Jim Everhart. Everhart بینش رهبری خود را از چندین دهه در یکی از بزرگترین آژانس های بازاریابی تجارت به کسب و کار، که با شرکت ها در سراسر کشور کار می کند، نشان می دهد. من چالشهای کلیدی را که او شناسایی میکند، در اینجا بازنویسی میکنم و بینشهای خودم را اضافه میکنم.
۱٫ ROI بازاریابی به اطلاعات بین سازمانی نیاز دارد.
رهبران و سرمایه گذاران باید بدانند که آیا شما منابع کلیدی مرتبط خود را دارید یا خیر. دادهها، از جمله تجزیه و تحلیل وب، دادههای مدیریت فروش، و نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری. ما میخواهیم مطمئن شویم که میتوانید سیلوها را خراب کنید و به نتایج برسید.
اصطلاح فعلی برای همه این فعالیتها و نتایج آنلاین این است بازاریابی محتوا این شامل استراتژی بازاریابی است که برای جذب، جذب و حفظ مشتریان با ایجاد و به اشتراک گذاری مقالات، ویدیوها، پادکست ها و سایر رسانه های مرتبط استفاده می کنید. اینها را کتمان نکنید.
۲٫ جنگهای چمن بین افراد ارزیابی را پیچیده میکند.
اگر فکر میکنید سخت است که سیستمهای فنی با یکدیگر صحبت کنند، من متوجه شدهام که حتی دشوارتر است که بین متخصصان مختلفی که آنها را تفسیر می کنند، پل بزنیم. شما باید یک مدیر ارشد بازاریابی قوی با استراتژی مشخص برای هزینهها و معیارهایی برای سنجش نتایج داشته باشید.
تفاوتهای فرهنگی یا ایدئولوژیکی باعث میشوند جنگ های چمن، که می تواند با ایجاد میدان های نبرد سیاسی برای غیرممکن کردن بازگشت سرمایه و هر تلاش بین سازمانی، یک شرکت را نابود کنید. وظیفه شما در اینجا ایجاد و پرورش یک فرهنگ مثبت برای از بین بردن این مشکلات است.
۳٫ به ندرت بین فروش و بازاریابی هماهنگی وجود دارد.
طبق تجربه من، بزرگترین چالش شما منطقی کردن ورودی های متفاوت از فروش شما خواهد بود. و سازمان های بازاریابی که هر کدام منابع بیشتر و اعتبار بیشتری برای بازگشت سرمایه می خواهند. در اینجا هیچ جایگزینی برای تجزیه و تحلیل مستقل از کارشناسان خارج از سازمان های درگیر وجود ندارد.
علاوه بر این، تحقیق نشان می دهد که شرکت هایی که موفق به هماهنگی بخش بازاریابی و فروش خود نمی شوند بازگشت سرمایه کمتر، و ۱۰ درصد یا بیشتر از درآمد خود را در سال از دست می دهند. اولویت شما همیشه باید ارائه محتوای مناسب با مخاطبین مناسب در طول مسیر باشد.
۴٫ پیشبینی و تعیین کمیت رفتار خریدار دشوار است.
در همه موارد، شما باید با مجموعهای از کالاهای نامشهود بازار، از جمله برند، سروکار داشته باشید. هویت و ترجیحات خریدار من بر لزوم گوش دادن واقعی به بازخورد مشتری، هم در مطالعات بازار و هم در بررسی های پس از فروش تاکید می کنم. از اینها برای تعیین محدودیتهای احتمالی در نتایج ROI ظاهری استفاده کنید.
۵٫ شرکای خارجی و تأثیرات کانال پیچیده است.
البته، شما باید با شرکا و کانالها کار کنید تا هزینهها و مشارکتهای آنها را کمی کنید و عادی کنید. کل نتایج به طور کلی، من دریافتهام که شراکت کانال با فروشندگان ارزش افزوده راهی عالی برای کاهش هزینههای جذب مشتری، و همچنین افزایش حفظ و بهبود بازگشت سرمایه است.
۶٫ چندین تاکتیک بازاریابی به دنبال اشتراکگذاری اسناد هستند.
اگر کسی تبلیغی را ببیند، از یک صفحه وب بازدید کند، ویدیویی را تماشا کند، دانلود کند چه میشود. بروشور، به یک ایمیل پاسخ می دهد، و در نهایت محصولی را خریداری می کند؟ شما باید نحوه تقسیم این هزینه ها و اعتبار را تعیین کنید. در اینجا من استفاده از گزارش مشاور خارجی را به صورت دوره ای توصیه می کنم تا از جنگ های داخلی چمن جلوگیری شود.
۷٫ چرخه های طولانی فروش شروع و پایان هزینه ها را مبهم می کند.
خریداران توانمندتر منجر به چرخه های فروش طولانی تر شده است. مردم دیگر برای تصمیم گیری در مورد خرید مستقیماً سراغ منبع نمی روند. با اینترنت در دسترس ما، حتی مشتریان B2B راه حل ها را تحقیق و مقایسه می کنند و ۵۰ تا ۹۰ درصد کار را قبل از تماس با نماینده فروش انجام می دهند.
فوریت، تمرکز روی پیشرفت پایدار و بیمار @jeff_haden