7 استراتژی حیاتی برای تسهیل تجارت رقابتی تحولات
۷ استراتژی حیاتی برای تسهیل تجارت رقابتی
تحولات
طبق تجربه من به عنوان یک مشاور تجاری، اکثر سازمان ها، بزرگ و کوچک، برای همگام شدن با سرعت تغییر و نیروهای رقابتی امروز.
شما ممکن است استراتژی محصول درخشانی داشته باشید، اما تیم های عملیاتی به نظر میرسد که با تغییرات و همچنین با یکدیگر مبارزه میکنند، که منجر به جنگهای چمن و سردرگمی میشود که منجر به درام داخلی و مشکلاتی که زمان زیادی را اشغال می کند.
سوالی که اغلب برای من پیش می آید این است که چگونه می توان آن تیم کلی را به ماشینی با عملکرد روان تبدیل کرد که با سرعت تغییرات بازار همگام باشد، و رقابت در دنیای امروز من مدت ها پیش متوجه شدم که تیم ها ماشین نیستند، بلکه افرادی هستند که توسط نیروهای اجتماعی هدایت می شوند، بنابراین باید به عنوان یک انسان با آنها رفتار کرد، نه محصولاتی که بتوان آنها را ساخت و تعمیر کرد. مردم باید انگیزه داشته باشند.
اخیراً، کتاب جدیدی پیدا کردم، “پیمایش چرخش، توسط ریچارد هاکس، که استراتژیهای هفت نفری را شرح میدهد که، من به سختی آموختهام، کلید تغییرات مستمر کسبوکار مورد نیاز برای رسیدن به بازار امروز هستند. هاکس، به عنوان بنیانگذار مشاوره رودخانه رشد، از تجربیات خود در کمک به ایجاد سازمان هایی با عملکرد بالا در سراسر جهان صحبت می کند.
در اینجا آمده است. خلاصهای از استراتژیها و مکالمات کلیدی که هر دوی ما با آن موافقیم، به سازمان شما کمک میکند تا به سیستم اجتماعی تطبیقی تبدیل شود که کسبوکار شما برای بقا و پیشرفت امروز نیاز دارد:
۱٫ تیم را حول یک هدف مشترک نیرو دهید.
هر تیمی برای تسهیل تعامل، تعهد و ارتباط عاطفی خود نیاز به احساس هدف دارد. مهم این است که هدف صریح باشد و برای همه اعضای تیم درک شود. این می تواند ساده، ساده و حتی کاربردی باشد، نه اینکه دنیا را تغییر دهد یا ذهنی بالا داشته باشد.
این روزها، می بینم. ارزش فزاینده ای در پذیرش و ارتقای یک هدف سطح بالاتر برای تیم شما، مانند حفظ محیط زیست یا کمک به افراد محروم. بازپرداخت در تعامل تیم، و همچنین درآمد و وفاداری مشتری، می تواند زیاد باشد.
۲٫ تمرکز خود را روی سفر به یک هدف مشترک حفظ کنید.
این به شما بستگی دارد که در مورد اولویتها وضوح، تجسم نتایج مورد نیاز، و ایجاد حس مشترک “در کنار هم بودن”. اولویتها باید شامل موارد امروز و فردا و تغییراتی باشند که برای حفظ رهبری کسبوکار از فردا تا آینده در نظر گرفتهاید.
من به شما هشدار می دهم که همیشه رویدادهایی مانند فناوری های جدید مخرب، که قابل پیش بینی نیست. تلاش برای کنترل چیزی که نمی توانید بر آن تأثیر بگذارید، فقط نگرانی و استرس غیرمولد ایجاد می کند. من شما را تشویق میکنم امروز تمرکز تیم خود را روی اهداف معتبر نگه دارید.
۳٫ یک ذهنیت تغییر مستمر ایجاد کنید.
این امر مستلزم پذیرش تنوع دیدگاههای تیم و ایجاد توافقهای جدید برای حمایت از یکدیگر است. پاسخگو و مربی شما این کار را با الگویی برای اعتماد، شفافیت و مسئولیت پذیری انجام می دهید. اعضای تیم با دادن و دریافت بازخورد به راحتی نیاز دارند.
رویکرد دیگری برای ایجاد این طرز فکر ایجاد یک فرهنگ یادگیری در سازمان شما. در فرهنگ یادگیری، تیمهای شما باید بهجای مجازات برای یادگیری از اشتباهات، پاداشها را ببینند و برای برنامهریزی منظم آزمایشهای تغییر از آنها پشتیبانی شود.
۴٫ نقشهای فردی و قابلیتهای مورد نیاز را مشخص کنید.
تعیین نقشها توسط تیم بهعنوان توزیع کننده قدرت در نظر گرفته میشود. مهم است که از سطح توانایی ها برای تبدیل استراتژی ها به اجرای روی زمین شروع کنید. این ممکن است مستلزم استخدام افراد جدید، گسترش مجموعه مهارتها و ارائه مربی برای کسب درجه بالایی از خلاقیت باشد که اغلب مورد نیاز است.
به خصوص با افراد مناسب، و مهارتهای مناسب، کمی تنش خلاقانه وجود خواهد داشت، و این خوب است. درگیری سازنده بهترین جایگزین ها را برای هر تحولی به ارمغان می آورد و ذاتاً سازنده و مثبت است. به جای مبارزه با آن، آن را پرورش دهید.
۵٫ فرآیندها و وابستگیهای متقابل تیم را تثبیت کنید.
تیمهای با عملکرد بالا مستقل نیستند – آنها باید در یک ماتریس، یک سیستم اجتماعی بزرگتر و شما باید فرآیندهای تجاری را که دارای عملکرد متقابل هستند بهینه کنید. رهبران منتخب باید اعضای بیش از یک تیم، به عنوان رابط، برای حمایت از سلسله مراتب و تراز کردن آن باشند.
۶٫ استراتژیها و تصمیمگیری محلی را تراز کنید.
شما باید پایههایی را ایجاد کنید تا مبادلات استراتژیک بین تیمها ظاهر و حل شود. هر تیم نقش و تأثیر منحصر به فردی از تغییرات استراتژی دارد، و با ارتباط نزدیک، تغییر در یکی بر سایرین تأثیر می گذارد. حل و فصل از آشتی دادن مبادلات و همسویی به سمت مزیت رقابتی حاصل می شود.
۷٫ منابعی را برای اجرای طرح ها فراهم کنید.
در اینجا شما نه تنها به منابع مدیریت پروژه نیاز دارید، بلکه به مهارت هایی در پیش بینی، بودجه بندی و ردیابی منابع نیز نیاز دارید. . البته، پیادهسازی به منابعی برای آزمایش، تکرار و نمونهسازی راهحلها، به شیوهای ناب و چابک، که توسط نیازهای بازار دیکته میشود، نیاز دارد.
طبق تجربه من، تحولات به موقع کسب و کار فقط توسط تیم های با عملکرد بالا قابل انجام است. فقط اینها هوش و انگیزه درونی دارند تا بدانند چه کاری باید انجام شود، چه چیزی به یادگیری نیاز است و کجا باید تمرکز کنند تا با سرعت تغییر در تجارت امروز همگام شوند.
شما نمی توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. اگر به تغییر نیاز دارید، با تیم شروع کنید.