عمومی

“طم طمع” واقعا چیست

“طم طمع” واقعا چیست

آخرین اعداد تورم یک بار دیگر به رکوردهای رکوردی رسید، ناشی از هزینه های غذا و انرژی — و حرص و آز شرکت؟ توانایی شرکت‌ها برای افزایش قیمت‌ها بالاتر از افزایش هزینه‌ها حتی باعث ایجاد اصطلاح “تورم طمع” شد.

برای کسب و کارهای کوچک مانند Remedy Organics، یک شرکت نوشیدنی های سلامتی مبتنی بر گیاه در Englewood Cliffs، نیوجرسی، همه چیز در مورد قدرت قیمت گذاری و اینکه چه کسی آن را دارد. هنری کاسیندورف، مدیر عامل Remedy می گوید: «ما شاهد افزایش قیمت [بر روی محصولاتمان] در سراسر کشور از سوی برخی خرده فروشان هستیم. به گفته کاسندورف، قیمت‌های مجموعه نوشیدنی‌های Remedy از ۱۰ درصد به بیش از ۲۵ درصد در برخی خرده‌فروشان افزایش یافته است. (یک بسته ۱۲ عددی شیک سلامتی شرکت که در وب‌سایت Remedy به فروش می‌رسد به قیمت ۶۴٫۹۹ دلار است.)

Kasindorf، که به این شرکت پیوست چند سال بعد، همسرش، سیندی کاسیندورف، که آن را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد، می‌گوید که از افزایش قیمت‌ها از سوی برخی خرده‌فروشان که در چند ماه گذشته رخ داده بود، شگفت‌زده شدند. Remedy بر سرعت فروش در این خرده‌فروشان نظارت می‌کند تا بتواند بفهمد که افزایش قیمت چگونه بر فروش تأثیر می‌گذارد – نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که فروش ضربه‌ای وارد نمی‌کند، اما Kasindorf اذعان می‌کند که “ممکن است برای گفتن خیلی زود باشد.”

علی‌رغم بی‌میلی خود برای افزایش قیمت‌ها، Remedy می‌گوید که شاهد افزایش هزینه‌های قابل توجهی در طول فرآیند تولید کامل خود است، از بطری‌ها و اقلام بسته‌بندی تا مواد اصلی بخشی از آن به دلیل عوامل خارجی است – یکی از عناصر اصلی از آفتابگردان های منطقه اوکراین مشتق شده است. این شرکت توانست تامین کنندگان جایگزین پیدا کند، اما با هزینه بالاتر.

خرده فروشان خود با هزینه های بالاتری سروکار دارند. کاسیندورف می‌گوید که رمدی شاهد افزایش قیمت‌های بیشتری در کالیفرنیا است، که او آن را به افزایش حداقل دستمزد ایالتی به ۱۵ دلار نسبت می‌دهد — سایر ایالت‌ها نیز حداقل نرخ‌های خود را افزایش داده‌اند. آنها همچنین هزینه های توزیع بیشتری را تجربه می کنند، زیرا توزیع کنندگان برای مقابله با کمبود نیروی کار و افزایش هزینه های سوخت دستمزدها را افزایش می دهند.

قیمت مصرف کننده شاخص ماه ژوئن نشان داد که تورم ۹٫۱ درصد افزایش یافته است، که بزرگترین افزایشی است که در سال ۱۹۸۱ مشاهده شده است. یک روز قبل از انتشار این آمار توسط دفتر آمار کار، کاخ سفید با اشاره به اینکه قبلاً “منسوخ شده” بود، داده ها را کم اهمیت جلوه داد. به نظر می رسد کاهش قیمت بنزین و کالاهای غذایی در چند هفته اخیر نشان دهنده وضعیت بهتر در ماه جولای است.

مفهوم تورم طمع محور است. در مورد سود شرکت و اینکه آیا آنها بیش از حد است. یک مطالعه ژوئن از موسسه روزولت، مستقر در نیویورک اتاق فکری که بر “محدود کردن قدرت شرکت‌ها تمرکز دارد، نشان می‌دهد که حاشیه‌ها و سود شرکت‌های آمریکایی بر اساس این مطالعه، حاشیه سود خالص سالانه بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ در محدوده ۵٫۵ درصدی قرار داشت و در طول دهه ۲۰۱۰ به طور متوسط ​​۶ درصد بود. اما در سال ۲۰۲۱، در میان گروهی از ۳۶۹۸ شرکت مورد بررسی، حاشیه‌ها به ۹٫۵ درصد افزایش یافت.

اما دیگران وجود تورم طمع را مورد مخالفت قرار می‌دهند و استدلال می‌کنند که ما به سادگی شاهد عرضه و تقاضا در کار هستیم. تریلیون ها دلار محرک وارد اقتصاد شده است، شوک تقاضا ایجاد کرده است، در حالی که تهاجم روسیه به اوکراین و سایر مشکلات زنجیره تامین، موجودی ها را محدود کرده است – برای مثال، خودروها. تورم طمع از نظر آلن وینک، مدیر عامل بازار سرمایه در EisnerAmper LLP، یک شرکت حسابداری مستقر در نیویورک، نام اشتباهی است. او می گوید که همه افراد در زنجیره تامین — از کسب و کارهای کوچک تا بزرگ — دوره ای از افزایش هزینه ها را تجربه می کنند.

” وینک می‌گوید: ما در حال حاضر این زمان دیوانه‌وار را داریم که همه می‌توانند قیمت‌ها را افزایش دهند، زیرا سایر رقبا همین کار را انجام می‌دهند. هیچ شرکتی وجود ندارد که قیمت ها را پایین نگه دارد، زیرا آنها نمی توانند — آنها برای بقای خود می جنگند.

و آیا بهینه‌سازی حاشیه سود شما هدف سرمایه‌داری نیست؟ کریگ دوبیتسکی، بنیانگذار Hello Products مستقر در نیوجرسی، می گوید: «تقریباً فکر می کنم که چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​اگر به دنبال افزایش حاشیه باشند، به نوعی اخلاقیات کسب و کار را مورد انتقاد قرار می دهیم. ، یک برند مراقبت از دهان. او همچنین به عنوان استراتژیست اصلی نوآوری کلگیت خدمت می کند.

“اگر توانایی ایجاد حاشیه را دارید، آیا به این معنی است که یک الزام اخلاقی وجود دارد. برای اینکه شما سودآوری خود را کاهش دهید تا قیمت شما مقرون به صرفه تر باشد؟” دوبیتسکی می پرسد. “این یک انتخاب است.” از دیدگاه او، او معتقد است که ناملایمات، ترس و کمبود برخی از محرک‌های گفتگو در مورد طمع و افزایش قیمت هستند.

ممکن است با فاصله گرفتن از سیاست اقتصادی همه گیر، اقتصاد در حال عادی شدن باشد. وینک می‌افزاید: «فکر می‌کنم سال ۲۰۲۲ فشارسنج بهتری خواهد بود، زیرا اکنون در تنگنای آن هستیم و اکنون هر شرکتی به تنهایی کار می‌کند. دلارهای محرک پشت سر آنها هستند.

طم طمع یا نه، قیمت های بالاتر بر حاشیه کسب و کارهای کوچک سنگینی می کند. با افزایش هزینه های تولید، Remedy شروع به انتقال موجودی به مراکز توزیع بیشتری در سراسر کشور کرد تا هزینه های حمل و نقل و زمان تحویل را کاهش دهد. خط لوله محصولات Remedy مملو از نوشیدنی های پر از پروتئین و سایر مواد غذایی سازگار با سیستم ایمنی مانند سنجد، یال شیر، ماکا و غیره است. این شرکت تمام مواد تشکیل دهنده خود را به صورت عمده خریداری می کند، اما برای کمک به مقابله با افزایش هزینه ها، مقادیر بیشتری خریداری کرده است.

“ما در حال حفظ یک کازیندورف می‌گوید: «موجودی بسیار بزرگ‌تر فقط برای دیدن مزایای خرید در مقادیر بیشتر، اما همچنین برای تقویت منابع عرضه‌مان به طوری که با کمبود مواجه نشویم.”

به لطف مقیاس بزرگتر شرکت، Kasindorf می گوید که آنها در واقع توانسته اند قیمت برخی از محصولات را کاهش دهند. اما این هزینه نیز دارد: “با توجه به برخی از این مسائل که ما شاهد افزایش قیمت از سوی تامین کنندگان خود هستیم، در حال حاضر روی حاشیه سود کمتری کار می کنیم.”

این همان معامله ای است که بسیاری از کسب و کارها در یک محیط تورمی با آن مواجه هستند. کاسیندورف می‌گوید: «در پایان روز، ما کمتر نگران کسب سود اضافی در این مدت بودیم و بیشتر نگران داشتن یک منبع ثابت عرضه و اختلالات کمتر در حمل‌ونقل بودیم». “این کلید برای ما در کل این فرآیند بوده است.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی