6 مهارت ارتباطی که شما را بهتر می کند رهبر
۶ مهارت ارتباطی که شما را بهتر می کند
رهبر
چه مدیریت کارمندان، چه تیمی از داوطلبان را هماهنگ کنید، چه در هیئت مدیره خدمت کنید یا هر روز مسئول برنامهریزی خانواده خود باشید، مهارت های رهبری به توانایی شما در برقراری ارتباط موثر با دیگران بستگی دارد. در اینجا شش مهارت ارتباطی وجود دارد که شما را به یک رهبر بهتر تبدیل می کند، روابط شما را بهبود می بخشد با افراد دیگر و افزایش بهره وری و روحیه تیم (یا خانواده):
۱٫ خودتان را بشناسید.
همه ارتباطات خوب از یک مکان خود- شروع می شود آگاهی. هنگامی که با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنید، باید از مونولوگ درونی خود آگاه باشید تا در نهایت خلق و خوی بدی را به دیگران تحمیل نکنید، با این فرض که طرف مقابل می تواند ذهن شما را بخواند، تبعیض آمیز است، بی اعتماد به نظر می رسد و غیره. بر. همچنین مهم است بدانید که امیدوارید از یک تعامل معین به چه چیزی برسید تا بتوانید پیام خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
۲٫ مخاطبان خود را بشناسید.
بهترین ارتباط از درک هر کسی که با او صحبت می کنید ناشی می شود. دانستن انگیزههای مخاطب، سبکهای ارتباطی ترجیحی، سبکهای یادگیری و غیره به شما امکان میدهد پیام خود را تطبیق دهید و شانس ارتباط مؤثر را افزایش دهید. ایجاد ارتباط شخصی همدلی را تسهیل می کند، مردم را راحت می کند و اعتماد ایجاد می کند. فقط یک هشدار: برای مؤثر بودن، ارتباطات شخصی باید واقعی باشد، نه استثماری.
۳٫ مستقیم، مشخص و واضح باشید.
ارتباط واضح این احتمال را افزایش میدهد که مردم هر آنچه را که از آنها میخواهید بفهمند و در مورد آن اقدام کنند. بهتر است چیزی را بیش از حد توضیح دهید تا جایی برای سوء تفاهم.
هر زمان که کاری را انجام می دهید یا از شخصی درخواست کمک می کنید، بر ارائه دستورالعمل های ساده، کاربردی و خاص تمرکز کنید. این مفید است که افکار خود را از قبل آماده کنید تا تمام جزئیات مربوطه را درج کنید. تا زمانی که مطمئن نشدید طرف مقابل اهداف شما و نحوه دستیابی به آنها را درک کرده است، گفتگو را تمام نکنید. این دستورالعملها را به روشی دوستانه و باز ارائه دهید تا طرف مقابل بداند که میتواند با به شما نزدیک شود. سوالات بعدی.
۴٫ به ارتباطات غیرکلامی توجه کنید.
تحقیقات زیادی نشان میدهند که ارتباط غیرکلامی به همان اندازه مهم است که شخص میگوید—شاید حتی بیشتر. حالات چهره، حرکات دست، وضعیت و تماس چشمی همه نقش اصلی در تأیید یا تضعیف پیام شما.
وقتی با کسی صحبت میکنید، تمرین کنید که از زبان بدن خود و زبان بدن هر کسی که با او صحبت میکنید آگاه باشید. به طور خاص، توجه داشته باشید که آیا زبان بدن شما با شما می گویید—این به شما کمک می کند ارتباط قابل اعتمادتری داشته باشید و می تواند به شما کمک کند مطمئن تر به نظر می رسند.
۵٫ بیشتر از اینکه صحبت کنید گوش کنید.
یکی از بهترین راهها برای تشویق ارتباط باز و صادقانه در یک گروه، الگوبرداری از گوش دادن فعال است. وقتی کسی با شما صحبت می کند، واقعاً به آنچه می گوید گوش دهید. سؤالات بعدی را بپرسید تا نشان دهید که توجه می کنید و مطمئن شوید که هیچ ارتباط نادرستی وجود ندارد. ذهن باز داشته باشید و به جای پاسخ دادن متفکرانه به آنچه می گویند تمرکز کنید زانویی که به آن واکنش نشان می دهد. این عمل باعث ایجاد رابطه و تفاهم بین طرفین در ارتباط می شود.
۶٫ مثبت و محترمانه رفتار کنید.
این مورد باید بدون گفتن باشد، اما متأسفانه همیشه اینطور نیست. اولویت دادن به ارتباطات شفاف، منصفانه و محترمانه در یک گروه یکی از بهترین استراتژی ها برای پرورش وفاداری است. و افزایش عملکرد تیم. موقعیت خود را بیش از دیگران نگه ندارید یا از اجبار یا ترس به عنوان انگیزه استفاده نکنید. در عوض، روی آوردن یک نگرش صادقانه، مثبت و بدون نفس به هر موقعیتی که پیش می آید تمرکز کنید. خدمت به عنوان یک تشویق کننده به جای یک مستبد به حفظ روحیه کمک می کند و حتی می تواند خلاقیت را تسهیل کند و حل مسئله موثر.
هر یک از این مهارت های ارتباطی نشان دهنده یک تمرین مداوم است. شما در یک روز یا حتی یک سال به آنها تسلط نخواهید داشت. درعوض، باید متعهد شوید که این استراتژیها را مادام العمر انجام دهید. هرچه بیشتر این مهارتها را به کار ببرید، بیشتر احساس میکنید که طبیعت دوم هستند – و تواناییهای رهبری شما بیشتر سود خواهد برد.
این مقاله در اردیبهشت ۱۳۹۶ منتشر شده و به روز شده است. عکس @WR36/Twenty20
Dan Scalco بنیانگذار و مدیر بازاریابی در Digitalux، یک آژانس بازاریابی دیجیتال واقع در هوبوکن، نیوجرسی است. او در طول زندگی حرفهای خود به صدها کسبوکار در صرفهجویی در زمان، افزایش سرنخ و به حداکثر رساندن فروش کمک کرده است. با او در LinkedIn ارتباط برقرار کنید.
افتادن در تله هویت