6 محرک بازاریابی برای تقویت راه اندازی کسب و کار شما و رشد درآمد
۶ محرک بازاریابی برای تقویت راه اندازی کسب و کار شما و
رشد درآمد
روزهای “اگر ما آن را بسازیم، آنها خواهند آمد” رفته اند. برای ایجاد درآمد و رشد هر کسب و کاری، بازاریابی عالی لازم است، به خصوص کسب و کارهای جدید که نه به رسمیت شناختن برند و نه پایگاه مشتری وفادار دارند. با این حال، بهعنوان یک مشاور کسبوکار، هنوز هم بسیاری از شما رهبران کسبوکار را میبینم که عمدتاً به فناوری خود متکی هستید، شفاهی، یا مکانی برای جذب مشتریان ضروری.
به عنوان مثال، بسیاری از سرمایهگذارانی که میشناسم به من میگویند که به دنبال طرحهای تجاری میگردند که بیشترین بخش از سرمایهگذاری درخواستی را به بازاریابی اختصاص میدهد، اما اغلب موارد برتر را میبینند “استفاده از وجوه” برای توسعه بیشتر محصول یا خدمات. من همچنین به دنبال بخش متناسبی از طرح میگردم که محصولات قابل تحویل بازاریابی نوآورانه خاص را توصیف میکند، فراتر از موارد بازاریابی سنتی.
معمولاً این موارد هستند. همانطور که در کتاب جدید، “The Revenue Accelerator: The 21 Boosters to Launch Your Startup” توسط دکتر آلن کولمن. او یک مدیر اجرایی و مشاور تجاری با سه دهه تجربه بازاریابی و رشد واقعی تجارت است. من برخی از توصیههای کلیدی او را در اینجا برای شما بازنویسی میکنم و بینشهای خودم را اضافه میکنم:
۱٫ برند شخصی خود را کاملاً به یاد ماندنی کنید.
در این عصر ارتباطات فوری از طریق اینترنت و رسانه های اجتماعی، مردم تصاویر شخصی را بیش از نام محصول یا خدمات برای ایجاد اعتبار نزد مشتریان خود باید زودتر و اغلب از طریق ویدیوهای ویروسی، وبلاگ نویسی و رهبری صنعت از خود تبلیغی استفاده کنید.
البته، شما نمیتوانید برند خود را کنید نمی دانم واقعا کی هستی اکنون زمان آن فرا رسیده است که نقاط قوت و ضعف خود، کاری که دوست دارید انجام دهید و رویاهای شخصی خود را ارزیابی کنید. مشتریان خود را به این تصویر بکشانید.
۲٫ به مشتریان نشان دهید که چگونه برای آنها ارزش بیشتری قائل می شوید.
این بدان معناست که شما باید ابتدا به مشتریان خود گوش دهید، آنچه را که شنیده اید بازخورد دهید. آنها می خواهند و نیاز دارند و این نیازها را به ارزش های شما تبدیل می کنند. عمیق بگردید تا از بهترین قیمت یا بهترین خدمات فراتر بروید، تا دلیل بالاتر یا مزیت منحصر به فردی پیدا کنید که آنها بتوانند به خاطر بسپارند و از آن حمایت کنند.
یک راه دیگر برای افزودن ارزش، استفاده از فناوری دیجیتال آنلاین برای به خاطر سپردن ترجیحات آنها، ساده کردن تعامل آنها با کسب و کار شما، سفارشی کردن پیشنهادات خود برای مطابقت با علایق آنها و ایجاد احساس خاص در آنها. امکانات بی پایان هستند.
۳٫ ایجاد روابط با مؤسسات و مشتریان.
ایجاد روابط بیشتر موثرترین بازاریابی است که می توانید برای رشد بلند مدت کسب و کار انجام دهید. روابط اعتباری را برای برند شما فراهم می کند، همچنین ارجاعات و حمایت هایی را که نمی توانید با بازاریابی سنتی خریداری کنید، فراهم می کند. به دنبال افرادی باشید که قبلاً در فضای شما شناخته شده اند.
برای نمونه، بیل گیتس یک رابطه مربیگری با وارن بافت به اشتراک گذاشت که اعتبار آن را افزایش داد. هر دو، اگرچه حوزه های تجاری آنها کاملاً متفاوت بود. رابطه اش با باربارا والترز به اپرا وینفری در حرفه اش کمک کرد.
۴٫ منابعی را برای رسیدگی به مشکلات در طول مسیر اختصاص دهید.
تصور نکنید که همه اولین ابتکارات بازاریابی شما کارساز خواهند بود. پیش از وقوع یک بحران، از معیارها و بازخورد مشتری به طور فعال استفاده کنید تا تشخیص دهید که چه زمانی به تنظیم محوری یا محصول نیاز است. کسبوکارهایی که بدون حاشیه برای بازیابی کار میکنند محکوم به شکست هستند، اگر نگوییم شکست کامل، تصویر بدی به دست میآورند.
من با چندین مورد کار کردهام. صاحبان مشاغل جدید که متقاعد شده بودند که هیچ کس نمی تواند با پیشنهاد آنها مطابقت داشته باشد، فقط از سرعت ظاهر شدن رقبا شگفت زده شدند. هوشمندها قبلاً روی ویژگیهای جدید کار میکردند و میتوانستند به سرعت با رقابت مقابله کنند.
۵٫ درخواست مشارکت و اتحاد مکمل کنید.
هیچ کسبوکار جدیدی آماده نشان دادن نقاط قوت در همه زمینههای مورد نیاز برای رشد و شناخت مثبت برند نیست. برای تکمیل نقاط قوت خود با شراکت با یک هم بنیانگذار، توزیع کننده یا حتی یک رقیب تثبیت شده آماده باشید. همیشه قبل از امضای قرارداد رابطه را آزمایش کنید.
۶٫ مشتریان فعلی را پیگیری و دنبال کنید.
راضی نگه داشتن مشتریان فعلی یک چالش مداوم است، اما یک استراتژی بازاریابی حیاتی است. تداوم وفاداری و تکرار تجارت کلید رشد و تصویر برند برتر است. من توصیه می کنم که به طور منظم با مدیران مشتری ملاقات کنید و پس از هر تراکنش بازخورد مشتریان را بخواهید.
بسیاری از صاحبان مشاغل جدید سخت ترین مانع را پیدا می کنند. برای پشت سر گذاشتن، ساختن یک راه حل نوآورانه نیست، بلکه فروش آن و افزایش نمایی کسب و کار است. برای تسریع رشد درآمد و سود، به استراتژی های بازاریابی نوآورانه ای نیاز دارید که فراتر از تبلیغات و توزیع معمولی باشد. توصیه میکنم برای به دست گرفتن رهبری و حفظ آن، از اصول طرحشده در اینجا پیروی کنید.