6 روش برای کمک به هدایت کارکنان از طریق نامشخص بار
۶ روش برای کمک به هدایت کارکنان از طریق نامشخص
بار
هنگامی که یک پرواز با تکه ای از تلاطم مواجه می شود، تقریباً هر مسافر همان کار را انجام می دهد – به نزدیکترین مهماندار هواپیما نگاه کنید. واکنش آنها به این وضعیت نشان می دهد که آیا و تا چه حد وحشت داشته باشند. بهعنوان مدیر عامل یا رهبر یک شرکت، وقتی به یک مشکل سخت برخورد میکنید، کارمندانتان به شما نگاه میکنند تا تنظیم کنید.
داشتن در نقش رهبری مستلزم پوشیدن کلاه های زیادی است. از تطبیق با تمایل کارمندان برای تعادل بهتر بین کار و زندگی تا مبارزه با اختلالهای زنجیره تامین برای اولویتبندی سلامت روانی و عاطفی. ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد و همه برای آن مناسب نباشند، اما شیوه هایی وجود دارد که رهبران می توانند برای هدایت کشتی – و خدمه خود – از میان آب های ناآرام استفاده کنند.
تمرین کنید. همدلی
هنگامی که به مفیدترین و مؤثرترین راهها برای رسیدگی به سؤالات و نگرانیهای اعضای تیم خود در مواقع عدم اطمینان فکر میکنید، به شما کمک میکند. تا خودت را جای آنها بگذاری برای وارد شدن به چارچوب ذهنی صحیح، از خود سؤالات کلی و اختصاصی بپرسید: “اگر در این موقعیت بودم بزرگترین نگرانی من چه بود؟” یا “اگر تنها تامین کننده خانواده ام بودم، چه فکری می کردم یا چه احساسی داشتم؟”
شفافیت را تمرین کنید
صادق باشید. شما می خواهید الهام بخش باشید و چیزهای مثبت را حفظ کنید، اما اگر صادقانه نباشد، این نشان می دهد. علاوه بر این، اگر تلاش برای شاد بودن با واقعیت یک موقعیت در تضاد باشد، آن را ناشنوا نشان می دهد.
مراقبت از خود را تمرین کنید
بازبینی مشابه مهماندار هواپیما، در مورد آنچه آنها قبل از بلند شدن از زمین به شما می گویند: قبل از کمک به دیگران ابتدا ماسک اکسیژن خود را بپوشید. این قانون برای هر کسی که در یک موقعیت رهبری باشد صدق می کند. اگر از خودتان مراقبت نکنید، برای کسانی که به شما تکیه می کنند بی فایده خواهید بود.
یکی رایج اشتباهی که در میان رهبران مرتکب میشود این است که بار کارمندان خود را به دوش میکشند. برای همدلان، به صورت ارگانیک اتفاق می افتد. برای دیگران، این اغلب نتیجه ترکیب رهبری و شفقت است. یکی از رویکردهای کمک به کارکنان برای رسیدگی به یک مشکل، گوش دادن فعالانه و حمایت از آنها در حین صحبت در فرآیند حل مشکل است. همچنین، میتوانید منابع دیگری را پیشنهاد کنید که میتواند به آنها در مقابله با چالشهایی که با آن روبرو هستند کمک کند.
Ego-Checks را تمرین کنید
هنگامی که با سناریوها و تصمیمات دشواری مواجه می شوید که به طور قابل توجهی بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد، یک واکنش روده ای طبیعی – به ویژه برای یک فرد بسیار قابل مشاهده – این است که بخواهید حفظ آبرو. من خودم چندین بار آنجا بوده ام و هر بار این را تقویت کرده ام که ذهنیت “ما” همیشه برنده است زیرا حقیقت این است که شما به اندازه کارمندان خود قوی هستید. و زمانی که شما در راس کاری هستید که مسئول تغذیه، پوشاک و تهیه خانه برای آنها و خانوادههایشان هستید، نفس شما باید در مسیر بازگشت جای بگیرد.
من نه تنها در زمانهای سخت، بلکه هر روز، کارمندانم را در اولویت قرار میدهم. زیرا بدون آنها هیچ کاری وجود ندارد و من مطمئناً تا جایی که بتوانم این را به آنها می گویم. تا اینجای کار، نتیجه داده است.
به دلیل درسهایی که به دست آوردم، بهعنوان یک کسبوکار جدید در ابتدای داتکام یاد گرفتم. حباب ترکید، به محض اینکه همهگیری کووید-۱۹ شیوع پیدا کرد، میدانستم اگر بخواهیم زنده بمانیم باید پول نقد را حفظ کنیم. حتی بعد از اینکه دستمزدم را به صفر رساندم و دو مدیر ارشدم دستمزدشان را به نصف کاهش دادند، برای تأثیرگذاری کافی نبود. من کاهش نیرو را در نظر گرفتم – حذف دائمی موقعیتها – اما این فکر که اجازه بدهم ۲۵ درصد از افرادم اصلاً بروند، چه رسد به اینکه فقط برای زنده ماندن بمانند، برای من کارساز نبود. در نهایت، رنجآورترین تصمیم کاهش ۲۵ درصدی حقوق همه بود.
انتظار داشتم کارکنانم ناراحت و حتی عصبانی باشند. در عوض، یادداشتهای سپاسگزاری دریافت کردم که نشان میداد چقدر از آنها برای همکاری برای Dotcom Distribution سپاسگزار بودند. در گذشته، بهترین تصمیمی را که می توانستم داشته باشم، گرفتم. نکته مهم این است که چون بخش ما ضروری تلقی می شد، به سرعت توانستم نه تنها حقوق همه را به ۱۰۰ درصد برگردانم، بلکه توانستم ۲۵ درصد را نیز بازپرداخت کنم.
<.>آغوش گرفتن ناشناخته را تمرین کنید
در حالی که زمان و مکانی برای جعل کردن آن وجود دارد تا زمانی که آن را بسازید، غیر زمان ها نیاز به صادق بودن در مورد آنچه نمی دانید یا در طرف دیگر یک رویداد یا تصمیم است. در مورد نداشتن همه پاسخها باز باشید و بپذیرید که در کوتاهمدت وقتی راه خود را پیدا کردید دچار لغزش خواهید شد. با این حال، واضح باشید که به موفقیت بلندمدت متعهد هستید و این سفری که همه با هم در آن هستید، تنها شرکت را تقویت می کند.
موقعیت های چالش برانگیز و استرس زا بهترین و بدترین ها را در افراد به ارمغان می آورد و دادن هر چیزی که به همه نیاز دارد کار تقریبا غیرممکنی است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید – برای کارمندان و خودتان – این است که با شفقت، بردباری، فروتنی و صداقت رهبری کنید.