برندینگتجارتتجارت الکترونیک

6 موضوع کلیدی در هنگام راه اندازی استارت آپ

شما احتمالاً هفته ها،. ماه ها و شاید سال ها برای راه اندازی استارت آپ جدید خود برنامه ریزی کرده اید سرانجام خدمت و محصول شما آماده ورود به بازار است و شما هیجان زده هستید و احساس می کنید آماده اید تا دکمه پرتاب را بفشارید. چرا که نه. بعد از این همه انتظار فکر می کنید قسمت اعظم کار انجام شده است و بقیه جزئیات کوچک در جای خود قرار می گیرد.

این همان اشتباه خطرناک است. ممکن است محصول و یا خدمت شما رتبه بعدی در جهان را به دست آورد. اما مهم این نیست، تا زمانی که تمام اصول درست نباشد. در اینجا ما به ۶ مورد مهم که در هنگام راه اندازی استارت آپ جدید خود باید آن را به خاطر بسپارید، می پردازیم.

۱٫در هنگام راه اندازی استارت آپ پای خود را در روی پاشنه درست قرار دهید

پیش از آن که به پیش بروید، اطمینان یابید که کسب و کار جدید و یا استارت آپ شما در پاشنه درست قرار گرفته است. دقیقا چطور این کار را انجام می دهید؟ اشتیاق واقعی نسبت به آنچه انجام می دهید داشته باشید. این همان چیزی است که شما را در مسیرهای ناهموار سفر به جلو پیش می برد. توصیه می شود تا زمانی که هنوز در یک کار تمام وقت هستید سرمایه‌گذاری جدید خود را شروع کنید، زیرا این کار به شما کمک می کند تا زمان شروع استارت آپ خود از نظر مالی تامین باشید. در صورت امکان استارت آپ جدید خود را تنها انجام ندهید. شما به حمایت خانواده، دوستان و راهنمایی متخصصین آن نیاز خواهید داشت.

۲٫به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید

یک آدرس ایمیل و شماره تلفن کسب و کار برای خود ایجاد کنید. کارت ویزیت حرفه ای چاپ کنید. اگر بتوانید از مسئولیت های قانونی و الزامات مالی از همان ابتدا مطلع شوید، می توانید بعدا در طول زمان از صرف هزینه، زمان و سردرد های بی مورد رهایی یابید.

برای درک بهتر از صنعت جدید و مخاطبان هدف خود، تحقیقات بازار انجام دهید. تلاش کنید در صنعت خدمات محصولات و نیچ تبحر یابید. از هدر دادن وقت و هزینه در مورد کارهایی که فاقد توانایی انجام آن هستید اجتناب کنید. پیش از آنکه خود را در مضیقه مالی قرار دهید، به دنبال روش های محکمی برای تامین اعتبار استارت آپ جدید خود از طریق سرمایه گذاران و یا وام دهندگان باشید.

۳٫در مورد محصولات و خدمات خود هیجان به پا کنید 

یکی از بهترین روش ها برای تقویت کسب و کار، بازاریابی رسانه های اجتماعی است. گرچه این تنها راه نیست. شما می توانید از طریق اهدای جوایز جذاب، کوپن، برگزاری مسابقه و دیگر کمپین ها در مورد محصولات و خدمات خود هیجان به پا کنید. با این کار خود را در معرض انبوهی از مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار می دهید. برای تولید کمپین با کیفیت نیاز به نبوغ طراحی و یا رمزگذاری ندارید، زیرا با وجود سرویس های آنلاینی مانند Gleam می توانید گالری رسانه‌ای پر رنگ و لعاب، واکنشگرا، کاربر محور و همچنین بنرهای چشم نواز برای وب سایت استارت آپ خود ایجاد کنید.

با افزودن این گونه موارد به محصولات و خدمات خود پیش از معرفی آن به بازار حس نایابی و فوریت به آنها می بخشید. با این کار مردم بیشتری تشویق می شوند به فهرست ایمیل شما بپیوندند، وارد مسابقات و رقابت های شما شوند، در قرعه کشی ها شرکت کنند و هر نوع محصول رایگان مجازی را دانلود کنند. هر چه تعداد افراد بیشتری در هنگام جشن راه اندازی استارت آپ شما بیشتر باشد، احتمال فروش اولیه شما در هنگام افتتاح بالاتر خواهد بود.

شبکه کنونی خود را گسترش دهید و همواره به دنبال فرصت برای ایجاد ارتباط با افراد قدرتمند باشید. توانایی ایجاد روابط حرفه ای، پرورش و حفظ آنها برای استارت آپ جدید شما حیاتی است.

۴٫به دنبال طراحی لوگو برای استارت آپ خود باشید

هر کسب و کار و استارت آپ جدیدی نیاز به هویت دارد. به همین خاطر، ایجاد یک لوگوی چشم نواز برای استارت آپ بخش مهمی از شروع کار و ایجاد برند است. روش های آفلاین و آنلاین مختلفی برای طراحی لوگو وجود دارد. شاید بخواهید خودتان دست به کار شوید و لوگویتان را ظرف چند دقیقه آماده کنید. علاوه بر آن، برخی سرویس های آنلاین لوگو وجود دارد که رایگان هستند و برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه. تحقیقات خود را کامل انجام دهید و در مورد طراحان لوگو تحقیق کنید و بعد تصمیم بگیرید.

startup - 6 موضوع کلیدی در هنگام راه اندازی استارت آپ
لوگو استارت آپ

۵٫بر نیچ مارکت (Niche Market) خود تمرکز کنید

به عنوان مالک یک استارت آپ کوچک، در حال حاضر شما بیشتر انرژی و وقت خود را صرف هدایت و حفظ کسب و کار خود می کنید. پس چرا زندگی خود را با پرداختن به فعالیت های مختلفی که زمان و انرژی کافی برای موثر بودن در آن ندارید پیچیده می سازید؟ ترفند کار این است که تنها بر یک نیچ منحصر به فرد تمرکز کنید و به آن پایبند باشید. نیازی نیست تلاش و زمان خود را دوباره از سر بگیرید و خود را در چیزی که در آن تبحر ندارید سردرگم کنید. تمرکز شما باید بر آنچه که در آن تبحر دارید، آنچه که می دانید و آنچه که به آن اشتیاق دارید، باشد. ممکن است کمی متناقض به نظر برسد، اما وقتی این کار را انجام دادید، بدون اعمال فشار و استرس اضافی به زندگی، خود را در جاده موفقیت قرار داده‌اید. تلاش برای انجام همه کارها یک فرمول مطمئن برای فرسودگی است. تنها بر آنچه که در آن عالی هستید تمرکز کنید.

۶٫برخی از کارهای خود را برون‌سپاری کنید

شروع یک استارت آپ از پایه می تواند امری خسته کننده و یکنواخت باشد و مانع از آن شود که هر کارآفرین بتواند به تمام جنبه‌های کار اشراف داشته باشد. این امر به ویژه هنگامی اتفاق می‌افتد که کارهای هیجان انگیز بیشتری برای انجام دادن وجود داشته باشد. به جای اینکه بیشتر انرژی و وقت خود را صرف کارهای کسل کننده و ملالت بار کنید، اجازه دهید شخص دیگری به آنها رسیدگی کند. به این ترتیب، برخی از انرژی و منابع خود را آزاد می کنید تا آنچه را که از آن لذت می‌برید انجام دهید.

خدمات فریلنسر به افراد امکان می‌دهد به خدمات فناوری، اداری، خدمات مشتری و طراحان دست یابند تا وظایف خود را بر اساس نیاز انجام دهند. این نوع برون سپاری باعث کاهش استرس و مسئولیت های سنگین ناشی از انجام چنین کارهایی می شود. با رفع این مسئولیت ها می‌توانید فرصت و وقت بیشتری برای امور دیگر مانند ایجاد روابط با مشتری و جنبه های هیجان انگیز مربوط به روابط عمومی در استارت آپ خود قرار دهید.

بخش ترجمه آبرند:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا