خبر

نیمی از هزینه های معادن مربوط به ماشین آلات است |  عمر مفید ماشین آلات معدنی رو به پایان

نیمی از هزینه های معادن مربوط به ماشین آلات است
|  عمر مفید ماشین آلات معدنی رو به پایان

هادی مقدسی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بیش از ۴۳درصد هزینه های عملیاتی معادن مربوط به ماشین آلات استخراج است که با کاهش این هزینه ها سرمایه گذاری در بخش معدن تسهیل و توسعه معدنکاری محقق می شود.

فعال بخش اقتصاد گفت: در حال حاضر ماشین آلات مورد استفاده در معادن در مرحله استهلاک قرار دارند و عمر مفید آنها رو به پایان است.

مقدسی، با بیان اینکه، نبود ماشین آلات معدنی بروز یکی از دغدغه های فعالان بخش معدن است، تصریح کرد: به علت مستهلک بودن ماشین آلات، هزینه‌ های تولید و سوخت افزایش پیدا می کند، بنابر این بهره برداری از معادن به نحو مطلوبی صورت نمی گیرد.

فعال اقتصادی با اشاره به اولویت بخشی به تامین تجهیز ماشین آلات مورد نیاز در بخش استخراج و اکتشاف، گفت: زمینه واردات ماشین آلات معدنی در کشور فراهم شود و یا به تولید آنها در کشور بپردازیم همچنین باید از سنگ اندازی در مسیر تولید خودداری شود.

مقدسی تصریح کرد:نیاز است تا نقشه راه بخش معدن و صنایع مربوطه در حوزه ملی و بین المللی تدوین و راهکارهای تبادل ارزی غیر دلاری بکار بسته شوند.

وی بیان کرد: قوانین مربوط به استخراج و مالکیت معادن باید اصلاح شود چرا که تا زمانیکه مالکیت بر عهده دولت باشد بهره بردار نمی تواند به تامین مالی از بانکها اقدام کند از سویی با توجه به عدم شفافیت در فرآیند جمع آوری اطلاعات معدنی اطلاعات موجود در پروانه های صدور و بهره برداری نیاز به صحت سنجی دارد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی