۵ نکته برای آسانتر کردن ثبت مالیات برای فریلنسرها
۲۰۲۳
رئیس خود شدن می تواند زندگی شما را تغییر دهد بهتر. همچنین می تواند شرایط را در مورد ثبت مالیات پیچیده تر کند. نکات مالیاتی متعددی وجود دارد. به عنوان یک فریلنسر، اطمینان از اینکه می دانید چه انتظاری دارید ضروری است، بنابراین به طور تصادفی با یک صورت حساب مالیاتی هنگفت مواجه نشوید.
به نظر می رسد کد مالیاتی هر سال تغییر می کند. بنابراین، رعایت تمام قوانین جدید در مورد کسورات استاندارد، اعتبارات مالیاتی و سایر الزامات می تواند سر هر کسی را به هم بزند، به خصوص اگر بر میزان پرداخت شما تأثیر بگذارد.
به خواندن نکاتی درباره نحوه انجام مالیات بهعنوان فریلنسر ادامه دهید و ثبتنام امسال را کمی آسانتر کنید.
مالیات خوداشتغالی و مشاغل آزاد
بهعنوان یک فریلنسر، هم کارمند و هم کارفرما محسوب میشوید، بنابراین مسئول هر دو بخش صورتحساب مالیاتی هستید. IRS، فریلنسرها را خوداشتغال می داند. در حالی که می توانید چند کسر بیشتر از یک کارمند معمولی درخواست کنید، مسئولیت تمام مالیات ها نیز بر عهده شماست.
علاوه بر مالیات بر درآمد معمولی که همه ما به پرداخت آن عادت داریم، افراد خوداشتغال و مشاغل آزاد نیز مسئول پرداخت بخشی از مالیات هستند که یک کارفرمای سنتی پوشش می دهد. برای سال ۲۰۲۲، فریلنسرها ۱۵٫۳٪ مالیات FICA پرداخت خواهند کرد که به تامین اجتماعی و مدیکر. به طور معمول، کارمند و کارفرما این مالیات ها را تقسیم می کنند، اما زمانی که شما یک فریلنسر هستید، همه اینها بر دوش شماست.
درآمد خود را پیگیری کنید
سخت است که در مورد مالیات بدون صحبت در مورد درآمد صحبت کنید. با یک شغل سنتی، تنها چیزی که برای ثبت مالیات خود نیاز دارید، فرم مالیات W-2 خود در پایان سال است که نشان می دهد چه چیزی به دست آورده اید و چه مقدار برای مالیات های فدرال و ایالتی کسر کرده اید.
با فریلنسینگ، احتمالاً چندین مشتری خواهید داشت که هر کدام برای شما فرم ۱۰۹۹-NEC (قبلاً ۱۰۹۹-MISC) که نشان می دهد چه چیزی به شما پرداخت کرده اند. اگر از سرویسی مانند PayPal پرداخت دریافت کردهاید، احتمالاً فرم ۱۰۹۹-K.
اینها را کنار نگذارید و فراموش نکنید. مشتری شما همچنین یک کپی از ۱۰۹۹-NEC را به IRS ارسال می کند، بنابراین گزارش هر دلار حیاتی است. حتی اگر مشتری برای شما فرم مالیاتی ارسال نکند، گزارش درآمد همچنان مهم است. اگر تا به حال ممیزی شده باشید، اثبات این که بر تمام درآمد شغل آزاد خود، نه فقط آنچه گزارش شده، مالیات پرداخت کرده اید، می تواند مفید باشد.
آیا چندین مشتری دارید یا در طول سال پرداخت های متعددی دریافت می کنید؟ یک صفحه گسترده با جزئیات کلیدی مانند نام مشتری، عنوان پروژه، مبلغی که به شما پرداخت شده و مقداری که برای مالیات اختصاص داده اید، در نظر بگیرید. این امر پیگیری هر گونه فاکتور معوق را آسان تر می کند. همچنین یک راه عالی برای پیگیری میزان درآمد شما در طول سال است.
کسر مالیات بر مشاغل آزاد
یکی از مزایای راه اندازی کسب و کار، کسر مالیاتی است که مجاز به گرفتن آن هستید. به طور کلی، هزینههای مربوط به راهاندازی کسبوکار شما یا hustle جانبی میتواند کسر مالیات باشد. اما IRS قوانین زیادی در مورد زمان و چگونگی واجد شرایط بودن برای کسر مالیات دارد.
طبق گفته Intuit، سازنده TurboTax، فریلنسرها اغلب می توانند از کسر مالیات در مواردی مانند:
استفاده کنند
- هزینههای سفر و اقامت اگر برای دیدن مشتریان، شرکت در کنفرانسهای مرتبط با کسبوکار یا سایر هزینههای لازم برای توسعه کسبوکارتان سفر میکنید
- تحصیلات و گواهیهایی که به رشد کسبوکار شما کمک میکنند
- هزینههای اداری مانند اجاره یا کسر دفتر خانه، که بر اساس فضای اختصاصی که برای کار با شلوغیهای جانبی خود استفاده میکنید، کسر ارائه میدهد
- هزینههای اینترنت و تلفن به دلیل اینکه به شغل آزاد یا کار جانبی شما مربوط میشود. کار
- تجهیزات یا مواد لازم برای کسب و کار شما
برای واجد شرایط بودن به عنوان کسر قانونی، هزینه باید عادی و برای اداره تجارت شما ضروری باشد. بنابراین نمیتوانید فقط به تعطیلات بروید یا یک ماشین جدید بخرید و آن را به عنوان یک هزینه تجاری قابل کسر ادعا کنید. با یک حسابدار یا تهیه کننده مالیات مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام کسوراتی را که واجد شرایط آنها هستید دریافت می کنید.
پنج نکته برای تسهیل مالیات بر مشاغل آزاد
این نکات برای فریلنسرها میتواند به شما کمک کند برای ثبت مالیات خود آماده شوید و به شما کمک کند پول خود را مدیریت کنید
۱٫ برای پرداخت های مالیاتی تخمینی برنامه ریزی کنید
مالیات یک سیستم پرداختی در ایالات متحده است که اکثر مردم از چک حقوق ماهانه یا دو هفتهای خود مالیات کسر میکنند. از آنجایی که احتمالاً در کارهای فریلنسری شما مالیات کسر نمی شود، باید پرداخت های سه ماهه مالیات برآورد شده به IRS.
برای آسانتر کردن این پرداختها، برنامهای تنظیم کنید و مشخصی را کنار بگذارید درصد برای مالیات ماهانه شما.
با بررسی صورتحساب مالیاتی سال گذشته خود شروع کنید و برای هر درآمد اضافی که امسال به دست خواهید آورد، یک بافر اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر صورت حساب مالیاتی شما بر درآمد شغلی آزاد ۸۰۰۰ دلار بود، بر اساس آنچه فکر میکنید امسال بیش از این مقدار درآمد کسب خواهید کرد، یک بالشتک اضافی اضافه کنید. برای این مثال، اجازه دهید از ۲۰۰۰ دلار استفاده کنیم.
سپس، کل آن را بر ۱۲ تقسیم کنید تا پرداخت مالیات ماهانه تخمینی خود را دریافت کنید. اگر پیشبینی میکنید که صورتحساب مالیات سالانهتان ۱۰۰۰۰ دلار باشد، ۱۰۰۰۰ دلار را بر ۱۲ تقسیم کنید تا مبلغ مالیات ماهانه ۸۳۳٫۳۳ دلار باشد. هر ماه آن مقدار را کنار بگذارید تا بدانید که آماده هستید.
فراموش نکنید که اگر در محل زندگی شما وجود دارد، باید برای مالیات های ایالتی نیز پول کنار بگذارید.
فریلنسرها معمولاً به جای هر ماه، هر سه ماه یک بار مالیات تخمینی را پرداخت می کنند. پرداخت مالیات ماهانه خود را در یک حساب پس انداز با بازده بالا نگه دارید تا زمان ارسال آن به IRS است.
۲٫ حساب های جداگانه داشته باشید
جدا کردن حسابهای بانکی شخصی و تجاری خود یک روش خوب است. به این ترتیب، دیگر لازم نیست نگران این باشید که در زمان مالیات، هزینه های مواد غذایی با اجاره دفترتان درهم آمیخته شود.
اگر با یک حسابدار کار می کنید، داشتن همه چیز برای کسب و کار شما جدا از زندگی شخصی شما نیز می تواند کار را برای آنها آسان تر کند. با یک نگاه به صورتحسابهای بانکی یا نرمافزار حسابداریتان، حسابدار میتواند بدون گذر از تراکنشهای شخصی شما، آنچه را که در هر لحظه وارد و خارج شده است، ببیند. جدا نگه داشتن حسابها ممکن است در صورت شکایت یا انحلال کسب و کار شما از دارایی های شخصی خود محافظت کنید.
۳٫ سوابق خوب نگه دارید
سادهترین راه برای اینکه مالیاتهایتان بهعنوان یک فریلنسر بهآرامی پیش برود، حفظ سوابق خوب در طول سال است. منظم ماندن می تواند به شما کمک کند اقلام خاصی را سریع و آسان پیدا کنید. اگر از یک حسابدار برای تهیه مالیات خود استفاده می کنید، سوابق شفاف و دارای برچسب می تواند کار را برای آنها آسان تر کند.
استفاده از یک پوشه فیزیکی یا جعبه ذخیره سازی برای کپی های کاغذی و نگه داشتن یک پوشه دیجیتالی رمزگذاری شده در رایانه یا در فضای ابری به عنوان پشتیبان در نظر بگیرید. اگر رسید فیزیکی یا سایر اسناد تجاری دارید، یک عکس بگیرید و آن را در پوشه رایانه یا ابر برای مراجعات بعدی آپلود کنید. به این ترتیب، میتوانید یک فایل یا ایمیل را برچسبگذاری یا برچسبگذاری کنید و جستجوی یک تراکنش خاص یا مبلغ دلار را آسانتر کنید.
۴٫ پس انداز برای بازنشستگی
وقتی میخواهید یک کسبوکار را راهاندازی کنید یا درآمد کافی برای پوشش صورتحسابهای ماهانه خود داشته باشید، پسانداز برای دوران بازنشستگی ممکن است لوکس به نظر برسد که نمیتوانید از عهده آن برآیید. اجازه ندهید جادوی سود مرکب از شما عبور کند، حتی اگر فقط بتوانید هر ماه مقداری را برای بازنشستگی کنار بگذارید. هر دلار مهم است. به علاوه، مشارکت در بازنشستگی میتواند به کاهش صورتحساب مالیاتی شما نیز کمک کند زیرا برخی از حق بیمه بازنشستگی قابل کسر مالیات هستند.
برای به حداکثر رساندن پس انداز بازنشستگی خود به عنوان یک مترجم آزاد، یک بازنشستگی کارمند ساده یا SEP IRA، برای کمک به شما برای پس انداز برای بازنشستگی.
SEP IRA به راحتی تنظیم میشود، مشارکتها میتوانند کسر مالیات باشند، و محدودیتهای درآمدی بالاتری نسبت به Roth IRA دارند. برای سال مالیاتی ۲۰۲۲، محدودیت مشارکت در SEP IRA یا ۶۱۰۰۰ دلار یا حداکثر ۲۵٪ از کل غرامت شما است، هر کدام کمتر باشد، در حالی که محدودیت در Roth IRA 6000 دلار است (یا اگر بالای ۵۰ سال دارید ۷۰۰۰ دلار است).
۵٫ کمی کمک بگیرید
تهیه مالیاتهای خود ارزانتر است. اما، بهعنوان یک فریلنسر، داشتن کسی که میداند در حال انجام چه کاری است، از مالیاتهای شما مراقبت کند، میتواند به شما کمک کند از استرس اضافی جلوگیری کنید. در حالی که استفاده از نرم افزار مالیاتی ممکن است برای یک W-2 سنتی با کسورات استاندارد خوب کار کند، برای چندین فرم ۱۰۹۹-NEC و کسورات تجاری، ممکن است لازم باشد با یک متخصص صحبت کنید.
پیدا کردن حسابداری که وضعیت شما را درک کند میتواند بسیار ارزشمند باشد و خیالتان را راحت کند که مالیاتهای شما به درستی انجام شده است.
خط پایین مالیات بر مشاغل آزاد
انجام مالیاتهای خود بهعنوان یک فریلنسر میتواند ترسناک باشد، بهویژه اگر تازه شروع کردهاید یا در مورد کسوراتی که انجام میدهید یا واجد شرایط آن نیستید سردرگم هستید. کار با یک متخصص ممکن است ارزانتر نباشد، اما میتواند به شما کمک کند در فصل مالیات راحتتر نفس بکشید.
امور مالی کسب و کار و شخصی خود را از هم جدا نگه دارید، برای پرداخت مالیات سه ماهه خود برنامه ریزی کنید و سوابق خوبی را برای کمک به شما در حفظ وضعیت مالی خود در تمام سال نگه دارید.
عکس توسط Prostock-studio/Shutterstock
کسب و کار