تجارت

5 ایده خلاقانه بازاریابی که رقبایتان به آن فکر نکرده اند

به عنوان یک کارآفرین احتمالاً می توانید بدون پلک به هم زدن برخی حقایق بازاریابی را سریعاً بیان کنید. به عنوان مثال، می دانید که یک مشتری به طور متوسط روزانه با ۵ هزار تبلیغ روبرو است و دیگر اینکه آنها از ده ها شرکت در سراسر پلتفرم های جهان صرف نظر می کنند..

بله دنیا دنیای رقابت است اگر واقعاً می خواهید مطلب را بدانید و بفهمید که چگونه این مشتریان را تحت تأثیر پیام هایتان قرار دهید یافته های تعجب آور زیر را در نظر بگیرید:

بیشتر بخوانید: چگونه میتوان یک بازاریابی موفق داشت

 بیش از ۷۰ درصد مشتریان سبد خرید خود را رها می‌کنند و کمتر از ۱۰ درصد خریداران بعداً جهت تکمیل تراکنش خود باز می گردند. درس های بازاریابی پشت این یافته ها چیست؟ بله مشتریان ناراضی هستند. اما هر بازاریابی این را می داند. نرخ بالای رهاسازی، اطلاعات اندکی راجع به مشتریان آشکار می سازد. آنها احتمالاً به دلیلی به سمت یک کسب و کار جذب شدند، اما این جذابیت برای آنان کافی نبوده است تا خرید خود را تکمیل کنند. وظیفه بازاریابان پیشی گرفتن، تفکر و پیشبرد رقابت خود است. مهم این نیست که یک کسب و کار به صورت آنلاین اقدام به بازاریابی و فروش نماید و یا به صورت فیزیکی. همین نکته مهم کافی است تا یک شرکت به توسعه ایده‌های بازاریابی که بتواند وفاداری مشتری را ترغیب کند بپردازد.

کلید اصلی جذب مشتری در بازاریابی متقاعد کردن او به خرید و اطمینان از بازگشت وی است. این یک رویکرد منحصر به فرد و خلاق بازاریابی برای رویارویی با مخاطبان هدف است.

 بهترین ایده های خلاقانه بازاریابی جهت ایجاد ارتباط با مشتری

برخی از کارشناسان آن را بازاریابی روابط می نامند- یک نوع استراتژی بازاریابی که اهمیت فروش شخصی در راستای توسعه و تقویت روابط بلند مدت با مشتری را آشکار می سازد. این تاکتیک ها شاید  توسط تفکرات بازاریاب و احتمالاً بودجه شرکت محدود شده باشد، اما اگر مشتاقید توجه آن دسته از مصرف‌کنندگان ناراضی که روزانه با هزاران پیام تبلیغاتی بمباران می شوند را جلب کنید، می توانید از این پنج ایده خلاقانه بازاریابی سریع و موفقیت آمیز استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

campaign creators yktK2qaiVHI unsplash 1 696x464 1 300x200 - 5 ایده خلاقانه بازاریابی که رقبایتان به آن فکر نکرده اند
استراتژی بازاریابی
  • یک پانل VIP مشتری راه اندازی کنید

به عنوان یک قاعده، مشتریان از ارائه بازخورد لذت می برند. تنها کاری که لازم است انجام دهید درخواست کردن است. این تفکر را نیز ایجاد کنید که آنها مشتریان VIP هستند و در نتیجه هر کاری را که از آنان درخواست کنید انجام می دهند. شما اطلاعات ارزشمندی از نحوه مشاهده کسب و کار خود توسط آنها آگاه می شوید و آنها نیز در عوض به خاطر تلاششان تخفیفات ویژه و یا حق بیمه دریافت می کنند و بدین شکل علاوه بر تولید مزایای حاصل از یک رابطه معامله گری می‌توانید پیوندی با آنها ایجاد کنید که چرخ رقابت را به نفع شما بچرخاند.کسب و کارهایی که از مشتریان خود سوال می کنند و به نیازهای آنان گوش می دهند همیشه در ذهن او باقی می مانند.

بیشتر بخوانید: نکات بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی

  • مرتباً پست های مهمان ارسال کنید

مانند بسیاری از بازاریابان دیگر احتمالاً تمرکز شما تماما بر وب سایت کسب و کار خودتان قرار دارد. باید هم اینگونه باشد، اما می توانید از شانس و فرصت ارسال پست مهمان به سایت های جانبی که می‌توانند به کسب و کار شما منفعت برسانند نیز استفاده کنید..منظور ما در اینجا سایت های رقبا نیست به عنوان مثال، اگر شما وب سایتی هستید که لباس ورزشی با کیفیت به فروش می رسانید، یک پست مهمان در وب سایتی قرار دهید که او نیز به فروش کفش های ژیمناستیک با کیفیت می پردازد. اگر نوشیدنی می فروشید یک پست مهمان در وبسایتی که شیشه‌های نوشیدنی می فروشد قرار دهید. به این طریق می توانید یک بک لینک کارآمد به وب سایت خود ایجاد کنید و بیشترین سود را از آن ببرید. به این صورت ترافیک سایت خود را به طور فزاینده بالا می برید. حال به تماشای تلاش‌های بازاریابی خود بنشینید و شاهد بهبود سئو سایت خود باشید.

  • به یک ناشر کتاب الکترونیک تبدیل شوید

شاید به نظر کوچک فکر کردن عجیب به نظر برسد، اما کتاب‌های الکترونیک لازم نیست که ضخیم و طولانی باشند تا موثر واقع شوند. در حقیقت، مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه شما عاشق خواندن کتاب های کوچک و سریع خوان و آنهایی که به یک موضوع اصلی در کمتر از ۲۰۰۰ کلمه در ۲۰ صفحه همراه با تصاویر گرافیکی زیاد بپردازد هستند. کتاب های الکترونیک می توانند یک پیشنهاد عالی برای صفحات فرود نیز باشد.

بیشتر بخوانید: نقش متدهای بازاریابی بر فروش محصولات

  • آگهی مهمان رادیو رزرو کنید

آیا هرگز تعجب کرده اید که چگونه صاحبان مشاغل به رهبران افکار تبدیل می شوند و به طور مرتب در رادیو گفتگو می کنند- درست مانند یک بازاریاب خلاق که وقت خود را صرف بررسی ایستگاه ها می کند و آنگاه ۱ طرح پیشنهادی در مورد نحوه ارائه اطلاعات ارزشمند کسب و کار به شنوندگان ایستگاه ارائه می دهد این علم پرتاب سفینه فضایی نیست، اما مستلزم گذشت زمان است و به همین خاطر است که رقبا در این زمینه دست شما را باز گذاشتند.

 

8 - 5 ایده خلاقانه بازاریابی که رقبایتان به آن فکر نکرده اند
اگهی مهمان در رادیو
  • درهای خود را برای کیوسک نظرسنجی باز بگذارید

هر بازاریابی می تواند به سمت مشتری پیش برود، به یک نظرسنجی ارائه دهد و از او بخواهد که آن را پر کند. درست است – تنها کاری که باید انجام دهید درخواست کردن است. اما شما می توانید با راه اندازی یک کیوسک نظرسنجی در محل کار و یا در یک مکان عمومی دیگر کمی طنز و سرگرمی به آن اضافه کنید. تمامی کیوسک ها به اندازه یک دستگاه فروش هستند و دارای حریم خصوصی بوده، موسیقی مهیج پخش می‌کنند و پس از انجام نظرسنجی یک هدیه ارائه می دهند. شما با این کار بینش مشتری را درو می کنید و دیگران را تعقیب می کنید تا نظرات خود را را بیان کند.

images - 5 ایده خلاقانه بازاریابی که رقبایتان به آن فکر نکرده اند
کیوسک نظرسنجی

خلاقیت در بازاریابی مستلزم اقدام است

ممکن است نتوانید تمامی ایده های بازاریابی را به طور همزمان پیاده کنید. در حقیقت کار نیکو کردن از پر کردن است. زمانی که شما آن را اجرا می کنید تازه در می یابید که در ابتدای راه هستید.  زمان آن است تا با اجرای استراتژی های بازاریابی داخلی برای کسب و کارتان موقعیت خود را حفظ کنید. این یک راه مطمئن برای رسیدن به مشتریان در عصر دیجیتال است. در این مسیر با استراتژی ها و نکاتی قابل توجه برای جلب مخاطبان خود آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: راههای بازاریابی و فروش در ایران به چه صورت میباشد؟

بیشتر بخوانید: انواع بازاریابی با توجه به نیاز مشتری

ترجمه آبرند

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا