عمومی

4 استراتژی برای اینکه بیشترین بهره را از تیم فروش خود ببرید

۴ استراتژی برای اینکه بیشترین بهره را از تیم فروش خود ببرید

این یک واقعیت شناخته شده است که همه  مدیرعامل در دل فروشنده هستند. شما باید – به عنوان مدیر عامل باشید، وظیفه شما این است که به طور مداوم محصول یا خدمات خود را هم به مشتریان و هم به کارمندان خود بفروشید. اما فروشنده بودن و مدیریت تیم فروش مهارت های کاملا متفاوتی هستند.

تیم فروش موتور رشد شماست. آن را به خوبی مدیریت کنید، و به طور مداوم کسب و کار جدیدی را برای نتیجه نهایی خود وارد خواهید کرد. آن را به اشتباه مدیریت کنید، و شما محرک اصلی رشد خود را هدر خواهید داد.

من به عنوان مدیر عامل یک شرکت در حال رشد، چندین بار تیم های فروش را مدیریت کرده ام و می دانم که نکات و نکاتی که باعث می‌شود فروشنده‌ها به آن توجه کنند. این نکات را برای تمرکز و مدیریت تیم فروش خود دنبال کنید تا از پتانسیل رشد.

۱٫ معیارهای موفقیت خود را مشخص کنید و به آنها پایبند باشید.

معیارهای موفقیت شما باید تا حد امکان با نتایج مرتبط باشد. بله، پیگیری تماس های هفتگی ایمیل و جلسات هفتگی (حضوری و مجازی) مهم است، اما مطمئن شوید که اهداف درآمد سه ماهه واضحی را برای کل تیم و هر فروشنده جداگانه تعیین می کنید. من دوست دارم اهداف درآمدی سالانه و فصلی را به فروشندگان ارائه دهم و همچنین به آنها هدفی را ارائه دهم که باید برای رسیدن به آن تلاش کنند. به یاد داشته باشید، ایمیل‌ها و جلسات فقط به اندازه درآمدی که تولید می‌کنند مفید هستند. از همان ابتدا با تیم خود روشن کنید که عملکرد آنها چگونه اندازه گیری می شود و این معیارها منجر به چه جلسه ای (یا عدم ملاقات) می شود.

۲٫ همه چیز را زود و اغلب ردیابی کنید.

از CRM که استفاده می کنید باید منبع اصلی حقیقت شما باشد. همه چیز را ثبت کنید. هر ایمیل، هر جلسه، هر RFP – حتی یادداشت‌های مربوط به مکالمات مشتری باید به CRM انتخابی شما راه پیدا کند. هنگامی که همه این داده ها را در یک مکان داشته باشید، استفاده از آن داده ها برای مقایسه افراد فروش و ارائه توصیه هایی در مورد نحوه بهینه سازی عملکرد برای شما بسیار آسان تر خواهد بود. به عنوان مثال، از این داده ها می توان برای بهینه سازی خطوط موضوع و متن ایمیل های شما برای به دست آوردن بالاترین نرخ باز و پاسخ استفاده کرد. اگر آن را ردیابی نکنید، نمی‌توانید آن را بهینه کنید.

۳٫ تیم خود را تشویق کنید.

نه، لازم نیست ماشین یا مجموعه ای از چاقوهای استیک باشد. . با شفاف بودن به ماهیت رقابتی تیم فروش خود ضربه بزنید: تابلوهای هفتگی فروشندگان را ارسال کنید که نشان دهد کدام افراد در هفته گذشته بیشترین جلسات را داشته اند یا بیشترین تجارت جدید را انجام داده اند. وقتی صحبت از جبران خسارت به میان می‌آید، به ساختار جبران‌فروشی سفت و سخت، شفاف و ساده پایبند باشید. در حالت ایده آل، به فروشندگان خود بر اساس درآمد خالص (به عنوان مثال، درآمد ناخالص کمتر از هزینه کالاهای فروخته شده) به جای درآمد ناخالص، غرامت بدهید، بنابراین آنها برای فروش کار سودآور تشویق می شوند. در نهایت، سطوح درآمد صریح را برای هر عنوان در سازمان فروش خود تعیین کنید تا تیم شما اهدافی را برای به دست آوردن ارتقای بعدی خود داشته باشد.

۴٫ همه فروشندگان یکسان ایجاد نمی شوند.

مانند هر تخصص دیگری، یک نوع شخصیت وجود ندارد که در فروش موفق است و بهترین مدیران فروش می دانند که هر شخصیتی به سبک مدیریتی متفاوتی نیاز دارد. من فروشندگانی را دیده ام که برای اطمینان از رسیدن به اهداف هفتگی خود نیاز به بررسی روزانه دارند و فروشندگانی را دیده ام که از آن سطح مدیریت خرد خودداری می کنند. بدانید که همیشه اجتماعی ترین و برونگراترین فرد نیست که بهترین فروش را ایجاد می کند، و تنوع رویکرد و شخصیت برای هر تیم فروش یک موهبت است. فروش در مورد ارائه راه حلی برای یک مشکل مهم به مشتریان بالقوه است – و تا زمانی که یک فروشنده سخت کار کند، فعالانه گوش کند و یک حلال فعال مشکل باشد، می تواند موفق باشد.

مدیریت یک تیم فروش کار آسانی نیست. با این حال، اگر این نکات را دنبال کنید، تیم فروش شما مانند یک ماشین روغن کاری شده کار می کند و درآمد ثابتی را برای شرکت شما به ارمغان می آورد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی