عمومی

4 مرحله رشد و نحوه رهبری شرکت هر یک

۴ مرحله رشد و نحوه رهبری شرکت
هر یک

به شکلی که من آن را می بینم، چهار مراحل رشد که به عنوان یک نقشه راه عمل می کند که نحوه تمرکز شما را راهنمایی می کند، اولویت ها، و تصمیمات کلیدی با تغییر شما شرکت رشد می کند.

مرحله اول، مرحله راه اندازی، معمولاً توسط یکی تشکیل می شود. به پنج کارمند سپس یک «بزرگ شدن» با شش تا ۱۵ کارمند دارید. وقتی تیم باید از آنجا رشد کند، شرکت به یک «Scale Up» با ۱۶ تا ۲۵۰ کارمند تبدیل می‌شود. در نهایت، وقتی شرکتی پیشرو صنعت می‌شود، با بیش از ۲۵۰ کارمند به «مسلط» تبدیل می‌شود.

رفتن از یک مرحله به مرحله دیگر مستلزم آن است که در وهله اول همه چیزهایی که شما را به آنجا رسانده است حذف کنید و چیزهای جدیدی بیاموزید تا به مرحله بعدی برسید. این مانند رانندگی با یک ماشین است – هنگامی که به سرعت خاصی رسیدید، باید دنده را تغییر دهید. اگر این کار را نکنید، موتور شما خواهد سوخت.

برای توسعه شرکت خود، درک کنید که چه انتظاری دارید در هر مرحله و نحوه تعویض دنده به مرحله بعدی. تغییر در این چهار مرحله مدل رشد پویا نامیده می شود. در هر مرحله اولویت های متفاوتی خواهید داشت.

مرحله راه اندازی

برای رهبرانی که یک استارتاپ با یک تا پنج کارمند دارند، اولویت شما توسعه محصول است. روی اعتبار بخشیدن به مدل کسب و کار با بازار تمرکز خواهید کرد. نه فقط یک طرح تجاری مانع درک پویایی بازار است. با ارزش ترین مهارت های شما بازاریابی و ارتباط با مشتریان بالقوه است. این مهارت‌ها برای مقیاس‌بندی بسیار مهم هستند.

به‌عنوان یک رهبر استارت‌آپ، چندین کلاه به سر می‌کنید. شما می توانید در حال توسعه محصول، کارهای فنی، فروش، بازاریابی یا حتی تمیز کردن سرویس های بهداشتی باشید. اطرافیان ممکن است از شما حمایت کنند، اما شما همچنان کار اصلی همه چیز را انجام می دهید.

مرحله رشد

وقتی به «بزرگ شدن» می‌روید، هزینه‌های ثابتی خواهید داشت (حقوق، اجاره، و غیره) و شروع به پرداخت پول نقد خواهید کرد. مشکلات جریان و رهبری در اینجا، تمرکز شما ۱۰۰ درصد روی فروش است. اولویت شما استخدام تیم مناسب و شفافیت نقش‌هاست. تمرکز شما بر تفویض اختیار، پیش بینی پذیری و ایجاد سیستم های تکرارپذیر برای کمک به رشد است.

برای بزرگ شدن، شما اکنون باید به رهبری تبدیل شود که جهت را تعیین می کند. در این مرحله، شما افراد را یک به یک هدایت می‌کنید، که نسبتاً آسان است، زیرا می‌توانید آن فرد را برای ناهار یا شام بیرون ببرید و واقعاً در راهنمایی او عمیق باشید.

مرحله افزایش مقیاس

یک “مقیاس بالا” برای شروع به رهبر خود نیاز دارد سرمایه گذاری در زیرساخت ها برای سرعت بخشیدن به رشد و تعریف صنعت. با افزایش بیش از ۲۵۰ کارمند، کارکنان باید همراستا شوند و فرآیندها به منظور مقیاس پذیری و رقابتی ترین بازیگر، ساده شوند. مانع مشترک زیرساختی برای ساده کردن عملیات است. موفقیت این شرکت به اجرای رهبرش برای ساختن ماشینی با روغن کاری خوب متکی است.

برای مقیاس -بالا، نقش شما به عنوان یک رهبر به طور قابل توجهی سخت تر می شود. زمانی که شما یک رهبر “بزرگ شدن” بودید، نقش رهبری شما مانند چکرز بازی بود. اکنون، شما شطرنج بازی می‌کنید.

هر یک از افراد تیم شما اکنون نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند. شما باید در مورد نحوه استفاده از هر یک از اعضای تیم بسیار استراتژیک تر باشید. شما باید مهارت های مربیگری خود را توسعه دهید تا به افراد خود کمک کنید تا به بهترین بازیکنان تیم تبدیل شوند.

مرحله غالب

وقتی یک شرکت دارای یک نام تجاری معتبر است، شروع به برنده شدن در بخش‌های بازار می‌کند و حقوق‌ها در حال افزایش است، این رهبران بر صنعت تسلط می‌یابند. با بیش از ۲۵۰ کارمند، اولویت اختراع مجدد دائمی برای ادامه رشد و حفظ موقعیت مسلط است. یک موانع رایج برای این رهبران این است که ممکن است در یک منطقه راحت مستقر شوند.

برای یک رهبر مسلط، شما به یک ماهواره در اطراف سازمان تبدیل شوید. نقش شما به‌عنوان یک رهبر اکنون بیشتر یک مبتکر استراتژیک و کاتالیزور تغییر است که فرهنگ رشد و نوآوری را ایجاد می‌کند، تیم را از منطقه راحتی دور نگه می‌دارد، در صدر روندها قرار می‌گیرد و به طور مداوم بر صنعت شما تسلط دارد.

به یاد داشته باشید، همانطور که شرکت شما در هر مرحله رشد می کند، باید از کارآفرین به مدیر عامل تبدیل شوید. این تکامل رهبری است.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید اگر می خواهید شرکت خود را رشد دهید، ساختن شرکتی است که بتواند بدون شما کار کند. هدف شما در هر مرحله از رشد این است که شرکت خود را برای خروج آماده کنید، حتی اگر نمی خواهید آن را بفروشید.

سیستم‌ها و افراد مناسب را برای ساختن دارایی‌ای که ارزشش را دارد، حتی بدون شما، در محل قرار دهید. این راز واقعی برای افزایش سریع و داشتن یک زندگی بدون همه چیز درام است.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا