39 سال پیش، جیمی بافت به طور ناخواسته برنده دعوی شد. یک تجارت 1.5 میلیارد دلاری ایجاد کرد
۳۹ سال پیش، جیمی بافت به طور ناخواسته برنده دعوی شد.
یک تجارت ۱٫۵ میلیارد دلاری ایجاد کرد
جیمی بافت وقتی مدام افرادی را در کی وست می دید که تی شرت های جیمی بافت را می پوشیدند، متملق شد. .
او همچنین عصبانی بود، زیرا تیشرتها را تولید نکرده یا نفروخته بود. بافت در
“نه تنها من را از پا درآوردند”. /www.washingtonpost.com/wp-srv/style/music/features/buffett0727.htm”>این مقاله ۱۹۹۸ واشینگتن پست
، “آنها نام من را اشتباه نوشتند!” بنابراین با یکی از دوستانش، با استفاده از الوارهایی که در زیر خانه او یافتند، فروشگاهی ساختند.
به دلایل واضح، او تصمیم گرفت با این شماره تماس بگیرد. فروشگاه “Margaritaville.”
سپس متوجه شد که رستوران های زنجیره ای Chi-Chi’s کلمه “Margaritaville” را برای نوشیدنی ویژه علامت تجاری کرده است. با وجود اینکه نمیتوان عناوین آهنگها را علامت تجاری گذاشت – تصور اینکه به ون هالن علامت تجاری برای کلمه “پرش” اعطا شود سخت است – بافت هنوز شکایت میکند و استدلال میکند که نام آهنگ مترادف با نام او است.
“برای استفاده از نام آهنگی که نوشتهام، مجبور شدم با چیچیها به توافق برسم!” بافت گفت.
سپس متوجه شد که شخص دیگری عنوان یکی دیگر از آهنگهایش را به نام «Cheeseburger in Paradise» علامت تجاری گذاشته است. بافت گفت
“تقاضی وجود داشت” و همه از آن استفاده می کردند به جز من! بنابراین شروع به مراقبت کردم کسب و کار.”
اولین گام؟ مارک “Margaritaville” را با بیشترین دارایی های ممکن نشان دهید. فروشگاه تی شرت در کی وست. مجموعهای از کافههای کوچک. در سال ۱۹۹۹، قرارداد مجوز رستوران با استودیوی یونیورسال در اورلاندو.
و در سال ۲۰۱۰، هتلی با مارک Margaritaville در پنساکولا، فلوریدا.
امروزه، Margaritaville Holdings — که منحصراً متعلق به بافت و شریک تجاری/مدیر عامل شرکت جان کوهلان است — شامل بیش از ۳۰ هتل و استراحتگاه و ۱۵۰ رستوران، بار و کافه است. همچنین «Landshark Lager» و «Margaritaville Spirits» را توزیع میکند.
در حالی که به سطح Kiss توسعه برند نزدیک نیست (تابوت «Cheeseburger in Paradise» وجود ندارد)، شرکت محصولات گستردهای را به فروش میرساند. محدوده کالا
نتیجه؟ ۱٫۵ میلیارد دلار فروش تنها در سال ۲۰۱۹٫
اما آیا جیمی بافت احساس بدی دارد در واقع سبک زندگی جیمی بافت را ندارد؟
من قصد ندارم از اینکه تاجر خوبی هستم عذرخواهی کنم. بسیاری از افراد در موسیقی زندگی خود را تباه کرده اند، زیرا اینطور نبودند. من خواننده بزرگی نیستم و فقط یک نوازنده گیتار هستم. من سال ها پیش گروه را شروع کردم زیرا هیچ کس نمی توانست، و معلوم شد که در این کارها خوب هستم.
“خوب در این چیزها” شامل راهاندازی شرکت ضبط موسیقی خود در سال ۱۹۹۹ بود تا درصد بیشتری از فروش خردهفروشی را به خود اختصاص دهد. این شامل ساخت اتوبوس های تور خود بود. بافت تخمین زده است که هزینه اجاره آن پنج برابر بیشتر از مالکیت آن است. و سپس، زمانی که او در تور نبود، تجهیزات خود را به گروههای دیگر اجاره داد.
به شما بستگی دارد، بافت در این مقاله نیویورک تایمز ۲۰۱۸ ، “برای اینکه بفهمید چگونه می توانید از مزیت استفاده کنید یا هر کاری را که قرار است انجام دهید مدیریت کنید.”
مطمئنا، بافت می داند که چگونه برای استفاده از یک نام تجاری اما او همچنین میداند که تجربه مشتری — به ویژه برای یک برند سبک زندگی — همه چیز است.
“اگر کاری را که من انجام میدهم دوست دارید در کالاها و خدمات،” بافت میگوید، “اگر ما کاری کنیم که بعد از یک روز کاری سخت احساس بهتری داشته باشید و بخواهید کمی احساس کنید… من ارزش پولتان را به شما میدهم، و زمان خوبی برای انجام آن بود.”
مهمتر از همه، او خواسته ای را مشاهده کرد که به طور منحصر به فردی قادر به انجام آن بود.
به کارهایی که انجام می دهید — یا می توانید انجام دهید — بهتر از هر کس دیگری فکر کنید. در مورد نیازی که می توانید برطرف کنید یا مشکلی را که می توانید حل کنید فکر کنید. به احساسات مرتبط با پر کردن این نیاز فکر کنید: تسکین. رضایت. شادی خیال آسوده.
در مورد بافت: فرار، آرامش، و تفریح معمولی.
و سپس مشغول رسیدگی به امور تجاری شوید.
“همیشه استعدادهای زیادی وجود دارد که حاضرند هر کاری انجام دهند اگر شما نباشید،” بافت می گوید. “این به شما بستگی دارد که بفهمید چگونه میتوانید از هر کاری که قرار است انجام دهید استفاده کنید یا مدیریت کنید.”
استاد