عمومی

3 کاری که برای حفظ مشتریان باید انجام دهید

۳ کاری که برای حفظ مشتریان باید انجام دهید

تحقیقات زیادی در طول سال‌ها در مورد اینکه چگونه کسب‌وکارها می‌توانند بهترین روابط را با مشتریان خود توسعه دهند، انجام شده است. اکثر شرکت‌ها قصد دارند تا بیشترین زمان ممکن مشتریان خود را راضی نگه دارند در حالی که به حداقل رساندن ریزش یا گردش مشتری. برخی از شرکت‌ها حتی ممکن است اهداف بزرگی مانند داشته باشند. جلب مشتریان مادام العمر.

اما چه اهرم هایی را می توانید برای کمک به افزایش نرخ حفظ مشتری خود بکشید؟ به طور خلاصه، سه عنصر کلیدی برای تمرکز وجود دارد:

۱٫ تعیین انتظارات و شکست دادن آنها.

۲٫ اطمینان از رقابتی بودن محصول/خدمت شما.

۳٫ ایجاد یک رابطه عاطفی با مشتری.

بیایید منظور من از هر یک از اینها چیست.

تنظیم انتظارات

هیچ چیز بیشتر از به نحوی انتظارات خود را از دست می دهند. اگر آنها انتظار یک چیز را داشته باشند – و شما چیز دیگری را ارائه دهید – ممکن است همه چیز با عجله زشت شود. تحقیقات نشان می‌دهد که تجربه یک مشتری در ۹۰ روز اول، باعث می‌شود که در طولانی‌مدت مشتری باقی بماند.

همین اصل است. برای کارکنان جدید اعمال می شود. به یاد دارم که در اوایل کارم برای یک شرکت کار می کردم و تنها در عرض چند هفته فهمیدم که برای فرهنگ شرکت. بدتر از آن، بسیاری از انتظاراتی که از من در مورد نوع کاری که انجام خواهم داد، متورم بود. آن چیزی که انتظار داشتم نبود. من در نهایت برای کار دیگری ترک کردم زیرا هرگز نتوانستم آن تجربه اولیه و احساس عدم تطابق بین شرکت و انتظاراتی که از من داشتند را از بین ببرم.

از سوی دیگر، شرکت های هوشمند یاد می گیرند که چگونه انتظارات مشتریانشان–و حتی آنها را شکست داد. به دیزنی فکر کنید. تقریباً همیشه وقتی به پارک‌های موضوعی آن‌ها می‌روید، ازدحام جمعیت وجود دارد. بنابراین، وقتی می‌خواهید به یکی از سواری‌های آن‌ها بروید، بلافاصله علائمی را می‌بینید که به شما می‌گوید انتظار «۴۵ دقیقه از اینجا» یا چیزی شبیه به آن است. آنها انتظارات را برای شما تعیین می کنند که چقدر باید منتظر بمانید. اما حقیقت این است که دیزنی انتظار دارد در آن نقطه فقط ۲۵ دقیقه در صف بایستید. به عبارت دیگر، خیلی سریعتر از آنچه انتظار داشتید از خط عبور خواهید کرد – بنابراین احساس خوبی نسبت به این تجربه دارید. بنابراین، با وجود اینکه هنوز مجبور بودید تقریباً نیم ساعت در صف بایستید، دیزنی راهی پیدا کرده است تا شما را به عنوان یک مشتری خوشحال کند تا اینکه شما را ناامید کند.

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، نمی توانید نادیده بگیرید که اگر می خواهید مشتریان خود را راضی نگه دارید، باید اطمینان حاصل کنید که محصولات شما و خدمات قابل رقابت با بازار است. آیا گزینه های مشابه یا بهتری را با قیمتی برابر یا پایین تر از رقبای خود ارائه می دهید؟

اما حفظ مشتریان بیشتر از جدید است؟ زنگ ها و سوت ها. همچنین این استراتژی وجود دارد که محصولات و خدمات خود را با ایجاد موانعی برای خروج از آنها “چسبنده” کنید. این ممکن است به این معنی باشد که آنها باید از قبل سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان یا پول انجام دهند، که تغییر به سمت یک رقیب را برای آنها دردناک تر می کند. شما نمی خواهید هیچ یک از اینها را خیلی طاقت فرسا کنید. مشتریان از آن متنفرند که شرکت ها لغو چیزی را خیلی سخت می کنند. اما می‌توانید راه‌هایی بیابید که ماندن آنها را راحت‌تر از ترک کردنشان کنید.

ایجاد روابط

به‌عنوان یک مهندس، گاهی درک وابستگی‌های عاطفی که برخی افراد با شرکت‌ها و برندهای خاص ایجاد می‌کنند برایم سخت است. اما همیشه اتفاق می افتد، و نیروی قدرتمندی برای آن دسته از شرکت هایی است که می توانند این نوع روابط را با مشتریان خود ایجاد کنند. وقتی بتوانید این کار را انجام دهید، با افراد فراتر از ویژگی‌ها وفاداری ایجاد می‌کنید – که راه طولانی برای جلب مشتریان مادام العمر دارد.

این بدان معناست که شما باید در ایجاد این نوع روابط با مشتریان خود عمدی داشته باشید. برای مثال فرض کنید فروشندگان خط مقدم شما در حال پاسخگویی به تماس ها هستند. در این صورت، ممکن است روی آموزش سرمایه گذاری کنید تا به آنها کمک کنید بفهمند که هدف آنها باید ایجاد روابط با افراد آن سوی خط باشد، بیش از تلاش صرف برای حل یک مشکل یا بستن یک معامله. همه چیز در مورد ایجاد آن ارتباطات چسبنده انسان به انسان است.

مشتریان برای زندگی

اگر ارزش بلندمدت کسب و کار شما به توانایی شما در جذب و حفظ مشتریان برای مدت طولانی بستگی دارد، خواه B2C یا B2B باشید، سه زمینه وجود دارد که می توانید برای کمک به شما در رسیدن به اهداف خود سرمایه گذاری کنید: به تنظیم و شکست دادن انتظارات مشتری فکر کنید. محصولات و خدمات چسبنده تبلیغاتی رقابتی بسازید و به این فکر کنید که چگونه می توانید این روابط و روابط عاطفی را با مشتریان ایجاد کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها برای مدت طولانی باقی خواهند ماند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی