عمومی

3 فرمول بدون خطا برای پاسخ به “پس چه کار می کنید؟” بنابراین همه می خواهند با شما صحبت کنند

۳ فرمول بدون خطا برای پاسخ به “پس چه کار می کنید؟” بنابراین
همه می خواهند با شما صحبت کنند

یک میلیون و یک لیست از سؤالات مختلف برای مذاکرات کوچک و بحث های جذابی را برانگیخت. اما من همین هفته گذشته در یک کنفرانس بودم و می توانم با اطمینان گزارش کنم که در حدود ۹۵ درصد از مواقع مردم هنوز با نسخه ای از کلاسیک باز می شوند، “پس، چه کار می کنی؟

پاسخ به این خوب فقط تفاوت بین یک رویداد شبکه ای تنها یا سازنده نیست. داشتن پاسخی در جیب پشتی که توجه طرف مقابل را جلب می کند و جرقه مکالمه معناداری را ایجاد می کند، می تواند تفاوت بین موفقیت یا شکست تجاری باشد، دوست پیدا کردن یا از دست دادن فرصت.

معرفی مهم است، و بسیاری از ما نسبت به آنها وحشتناک هستیم. ما افراد دیگر را با حقایق بدون استخوان خسته می کنیم، در توضیحات پیچیده لکنت می زنیم، یا با یک “elevator pitch” نوع مقدمه. باید راه بهتری (کمتر استرس زا) وجود داشته باشد، و Clay Hebert، استراتژیست بازاریابی و سخنران، ادعا می کند که آن را دارد (نکته کلاه به خانم سوییس).

شما احتمالاً در معرفی خود بسیار بد هستید.

در TEDx Reno، هبرت توضیح داد که وقتی می‌خواهیم خودمان را معرفی کنیم معمولاً چه اشتباهی پیش می‌آید. اول اینکه اکثر ما هرگز در این مهارت آموزش ندیده ایم. هیبرت خاطرنشان می‌کند: «هیچ تست راننده برای معرفی وجود ندارد، به همین دلیل است که ما هر روز با آن‌ها تصادف می‌کنیم». و اگر چیزی در این زمینه به ما آموزش داده شود، ایده گام آسانسور را یاد می گیریم.

اما چگونه بارها واقعاً در موقعیتی قرار گرفته اید که همزمان با کسی ملاقات کرده و در زندگی واقعی او را مطرح می کنید؟ هبرت ادعا می کند: «این یک ساختار ساخته شده، یک اسطوره است. و اگر واقعاً سعی می‌کنید در زندگی واقعی یک خط آسانسور ارائه دهید، احتمالاً فقط به همه را واقعاً ناراحت می کند.

به‌جای یک سخنرانی طولانی و ساده که برای فروش طرف مقابل به شما طراحی شده است (یا نیمی از شما را زیر و رو می‌کند. داستان زندگی)، هبرت اصرار دارد که مقدمه ایده آل با هدف جلب توجه طرف مقابل است. مقدمه خود را به عنوان قلابی در نظر بگیرید تا طرف مقابل را عمیق تر به مکالمه بکشانید.

چه نوع مقدمه ای این هدف را محقق می کند؟ نه یک تلاوت طولانی مدت از هر جنبه ای از زندگی حرفه ای شما. در عوض، هبرت معتقد است که مقدمه ایده‌آل کوتاه، سریع، متمرکز بر تأثیرگذاری است نه منیت، و عمداً برای طرح سؤالات بیشتر ناقص است.

چگونه فردی باشیم که همه می خواهند با او صحبت کنند.

از نظر تئوری خوب به نظر می‌رسد، اما برای عملی کردن بینش‌های هبرت به چیز دقیق‌تری نیاز دارید. به طور مفید، او سه فرمول پلاگین و بازی ساده را ارائه می دهد که هر کسی می تواند برای ایجاد یک مقدمه جلب توجه از آنها استفاده کند.

  • من + کمک می کنم + به نتیجه می رسم. جادوی این فرمول این است که تمرکز را از خودتان به سمت تاثیر شما منتقل می کند. و این کار را به شیوه ای مختصر انجام می دهد که به کاوش های محاوره ای بیشتر دعوت می کند. به هبرت دستور می‌دهد: «برای دسیسه در مورد اطلاعات شلیک کنید» (و به هر قیمتی از کلمات پر سر و صدا پرهیز کنید! ). برای این فرمول و هر فرمول دیگری، اگر می‌خواهید شرکتتان را به جای خودتان معرفی کنید، فقط «ما» را با «من» عوض کنید. و اگر می‌خواهید کلمه عمل دیگری را با «کمک» جایگزین کنید، این نیز خوب است. سوزان کین می‌تواند بگوید، من به درون‌گراها کمک می‌کنم تا قدرت خود را باز کنند. سایمون سینک می تواند بگوید ، “من به رهبران کمک می کنم تا دلیل خود را پیدا کنند.” دیوید بلین می‌تواند بگوید: «من ثابت می‌کنم جادو واقعی است»، هیبرت به عنوان مثال ارائه می‌کند.

  • من مثل X برای Y.در این فرمول X و Y باید دو چیز باشند که معمولاً با هم جفت نمی شوند. هبرت این مثال از وبلاگ نویس و سخنران TED تیم را می آورد. شهری: “من یک مربی شخصی برای اهمال کاری هستم.”

  • X را به Y تبدیل می کنم. هیبرت به عنوان نمونه ای از این فرمول نهایی ارائه می دهد: “یو-یو ما می تواند بگوید، “من موسیقی را به حرکت تبدیل می کنم.”

آیا این فرمول ها ساده هستند؟ بله، و این زیبایی آنهاست. نه تنها به خاطر سپردن آنها آسان است، بلکه تواضع و اعتماد به نفس. در همان زمان، از طرف مقابل دعوت می‌کنند تا اطلاعات بیشتری بخواهد و او را به مکالمه می‌کشاند.

موضوع کلی هبرت این است که ما اغلب سعی می کنیم بیش از حد در یک مقدمه قرار دهیم. کمتر بیشتر است و ضربات سرگرم کننده کامل است. اطلاعات کافی برای برانگیختن کنجکاوی ارائه دهید و ناگهان به فردی در رویدادی تبدیل خواهید شد که همه می خواهند با او صحبت کنند.

اگر این ستون کنجکاوی شما را در مورد هبرت برانگیخته است، سخنرانی کامل او در زیر آمده است: 

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc.com ستون نویسان خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی